A neten kalapoztak a steampunkok

Négy magyar fiatal úgy döntött, hogy bár viszonylag ritkán találkozunk tisztán magyar fejlesztésű számítógépes játékkal, ők megvalósítják ötletüket: egy Verne Gyula által álmodott világot idéző, Quern nevű puzzle kalandjátékot, magával ragadó történettel, gyönyörű grafikával és egyedi zenével.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Már a projekt legelején felmerült, hogy közösségi finanszírozással vonjanak be tőkét. A Kickstarteren június negyedikén indított kampányt július 20-án zárták le, és a megcélzott 20 ezer font helyett mintegy 25 ezret (középárfolyamon számolva 10,7 millió forintot) gyűjtöttek össze.

– A diplomamunkám egy nem interaktív vizuális világ megtervezése volt, és olyan jól sikerült, hogy úgy gondoltuk, érdemes lenne továbbfejleszteni. Úgy tűnik, mások is egyetértettek velünk – mondja a lezárt kampánnyal kapcsolatban Poszmik Dániel, a Quern egyedi steampunk elemeket felvonultató látványvilágát megálmodó game designer.

A Quern megálmodói - Kép: PP, Fotó: Hatlaczki Balázs

Alapos mérlegelés után döntöttek a Kickstarter mellett.

– A lehető legszélesebb közönséghez szerettünk volna eljutni, erre pedig ez az oldal kínálta a legjobb lehetőséget – teszi hozzá.

Ahhoz, hogy kampányt indíthassanak, kellett egy nagy-britanniai céges bankszámla és persze egy angliai cég.

– A kampány kedvéért alakultunk céggé, miután felmértük, hogy egy angliai cégalapítás mennyibe kerül, milyen feltételei vannak. Olcsóbban megúsztuk, mint vártuk: a teljes költségünk nem érte el a százezer forintot – meséli Szakács Ábel, a csapat PR-menedzsere és a játék hangmérnöke.

Miután elhárultak a jogi akadályok, következett a kampány megszervezése. Először meghatározták az összeget, amelyet szerettek volna megszerezni, majd hozzáláttak, hogy kitalálják a kampány struktúráját, megírják a szövegeket.

– Nem volt könnyű eldönteni, hogy mennyi pénzt kérjünk. Egyrészt ebből fizetnünk kell a megjelenésig hátralévő félév költségeit, másrészt reálisan elérhető célt kellett kitűznünk – hangsúlyozza Gulyás Gergely, a játék programozója és webfejlesztője. – A húszezer fontos targetet elérhető, mégis elég nagy összegnek gondoltuk ahhoz, hogy a csatlakozók érezzék, itt komoly projektről van szó – teszi hozzá Poszmik Dániel.

– Lassan haladtunk, hiszen egyikünk sem ért a PR-hoz vagy a marketinghez. Sokat agyaltunk a kampány lefolytatásán: mintegy két hónapot vett igénybe az anyagok összeállítása, a szükséges szövegek megírása. Közben pedig a játékkal sem foglalkoztunk, mert ha valamit megváltoztatunk rajta, akkor az egészet kezdhettük volna elölről – folytatja a grafikus.
Fűszerszerszám közösségi forrásból
A fejlesztőmérnök és formatervező felesége hittek az általuk tervezett, mitikus Fahéjmadárra emlékeztető fűszerszóróban, ezért az összes megtakarításukat feltették az ötletre. 3D nyomtatóval készült a prototípus, majd a Kickstarteren összegyűjtött forrásból indult el a gyártás.
A kampány lezárultáig megszerzett támogatásokból a járulékos költségekkel együtt mintegy tíz százalékot vont le a platform. A maradék összeg sem pihen a csapat számláján.

– Csaknem egy hónappal a kampány után érkezett meg a pénz a számlánkra, amiből el kell végeznünk az utolsó simításokat a játékon, finanszíroznunk kell a fordításokat, a szinkront, a honlap és a szerverek fenntartását, valamint a támogatóknak, illetve a megrendelőknek szánt csomagok postázását – mondja Gulyás Gergely.

A terveik szerint február környékén jelenik meg a már játszható Béta-verzió, amelyet a több nyelven is elérhető végleges változatok követnek az év folyamán.

– És persze nem állunk meg itt: a terveink szerint továbbvisszük a céget, és újabb játékokat fejlesztünk.

Miért a közösségi finanszírozás?
A magyar szoftverfejlesztők hiába örvendenek nemzetközi hírnévnek, a kis piac és a tőkeszegény környezet miatt inkább a nagy külföldi gyártók beszállítóiként működnek. A fiatalok viszont maguk akarták piacra dobni a sok munkával elkészített játékot. A közösségi finanszírozás kínált megoldást a problémára. A Kickstarter ígérte a lehető legszélesebb potenciális támogatói kört.

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo