A legnagyobb hiba, amit promócióban egy kkv elkövethet

Mi lehet a legnagyobb hiba, amelyet egy kkv a promóció során véthet? Mivel ne kezdjen marketingszöveget soha? Ezt és még sok más hasznos marketing fogást is megtudhat marketing szakértőnk, Farkas Erika cikkéből.

Ne kövessük el ez a hibát - Kép: Pixabay

Ön hogyan kezdi a promóciós leveleit? Bemutatkozik? Kérdez? Vagy egy „sokkolóan” érdekes nagy betűs címsorral indít? Mindegyik verzió lehet célravezető, ha rugalmas, dinamikus és érdekes a szövegírás.  Azonban van egy olyan szófordulat, amit mi marketinges vagy marketing szövegírással foglalkozó szakemberek semmiképp sem javaslunk!

Ez pedig az „Engedje meg...." kezdés a promóciós levelek elején!

Nagyon sokan használják még, mert úgy hiszik, ez udvarias fordulat. Azonban épp ellenkezőleg hat. Nem udvarias, hanem egyenesen eredménytelen.

Ezzel a csupán két szóval szinte rögvest a levele /szórólapja elején elvágja az érdeklődést. Egyszerűen becsukják a levelét, vagy ha tovább is olvassák a címzettek, akkor is csak „szájat húzogatva”, „unottan” teszik meg, és nem lelkesedésből.

Miért taszítja az „engedje meg…” kezdés az olvasót?

A marketing is, de a marketing szövegírás a pszichológia elemein alapszik. Nem tudunk a nélkül hatni az olvasóra, hogy végig ne gondolnánk, hogyan fogja a szavainkat ő értelmezni, milyen érzelmeket, gondolatokat váltunk ki velük belőle!

Amikor azt látni, hogy valaki "engedje meg..." kezdetű promóiós levelet ír, akkor egészen biztosak lehetünk benne, hogy nem gondolta végig, milyen hatásokat válthat ki az olvasóban, csak a saját céljait tartja szem előtt meglehetősen egyoldalúan. Mikor is használjuk az "engedje meg..." kifejezést a napi kommunikációban?

Akkor kérünk valakitől engedélyt, amikor egy számára nem tervezett dolgot, nem túl kellemeset várunk el tőle. Olyankor mondjuk, amikor valamilyen áldozatra akarjuk rávenni - még ha picikére is. Megengedni azt jelenti: belemenni egy kompromisszumba, ami jár némi lemondással, még, ha előnyöket is tartogat mellette. Miért kényszerítjük az olvasót rögtön kompromisszumba vagy lemondásokba?

Szakértőnk korábbi cikkei
Válságban talán az egyik legelső kérdésünk: „Megéri-e”, „Megtérül-e a kampányunk, a marketingre, vevőszerzésre számított költségünk?”.
A legtöbb vállalkozás üzleti ajánlatok útján adja el a termékeit, kapcsolódik be egy-egy nagy projektbe, nyeri meg ügyfeleit; de, vajon a kiadott üzleti ajánlataik hány százaléka hozza el a megpályázott üzletet végül?
Már a kis- és közepes vállalkozások zöme is tisztában van azzal, hogy a SWOT analízis mit takar, és mire keresi a válaszokat. Mit hagynak ki sokszor az elemzők, és hogyan lehet hatékony stratégiai eszköz?
Kell, hogy az engedélyét kérjük valakinek azért, mert jót akarunk tenni vele?  Kell, hogy a küszöb alatt közlekedve értesítsük valamiről, amiben örömét, élményét, hasznát leli majd?  Kell, hogy magabiztosság nélkül osszunk meg vele olyan információkat, amiknek szívesen lenne részese bárki?

Aki az "Engedje meg..." kifejezéssel kezdi levelét, nem hisz a saját termékében, és ezt az olvasó is pontosan megérzi.  Az kezdi így, aki szerint az olvasó szívességet tesz azzal, ha hajlandó elolvasni, amit írtunk. Az viszont, aki biztos abban, hogy a terméke hasznos, jó minőségű, segít az ügyfeleknek, örömet okoz, az egészen biztosan örömként és kellő magabiztossággal osztja azt meg az olvasóival.

Ne feledje: mindenki jobban szeret egy olyan termékhez, csoporthoz, céghez tartozni, aki hisz a sikereiben, mint egy olyan termékhez, céghez, aki engedélyt kér, hogy odafigyeljünk rá!

Hogyan kezdje hát a leveleit, hogy az lelkesedést váltson ki?

Lelkesen írjon! Pozitívan írjon, mintha élmény beszámolót közölne! Hiszen Ön épp nagyon jót akar az olvasóinak!

Domborítsa ki a terméke / szolgáltatása hasznait, mutassa be azt, milyen jó érzés használni, hozzá tartozni!

Ha így cselekszik, akkor sem lesz minden olvasó rögtön vevő is, de jóval magasabb konverziót fog elérni a leveleivel, mint az „Engedje meg”… kezdetű küszöb-alatt-közlekedő, lapos hangulatú levéllel!

Farkas Erika a vevőszerző marketingrendszerek szakértője & marketingszöveg-író marketingszoveg.hu

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo