Van, akinek a karácsony előtti időszak a legnagyobb hajtást jelenti, de vannak olyan vállalkozások, ahol ez az időszak csendesebb, mert vagy nem olyan a termékük vagy szolgáltatásuk jellege, hogy rá lehessen húzni a szokásos „Karácsonyi Akció” sablonra, vagy épp az üzleti partnereik azok, akiknél lelassulnak ilyenkor a döntési folyamatok – és ez bizony tetszik, nem tetszik, a vállalkozás forgalmára is kihatással van.
Mielőtt azonban elindul az igazi ünnepi szezon, még van néhány teendő!
Ki így, ki úgy reagál az ilyen „csendes” időszakra. Van, akit frusztrál a bevételek megcsappant szintje, ezért még keményebben dolgozik, tevékenykedik, hogy behozza a kieső pénzeket. Van, aki ilyenkor fellélegzik, lazábbra köti a nyakkendőt és alkalmazkodik a lelassult tempóhoz. A pihenés fontos az ünnepi időszakban – ehhez itt olvashatja tippjeinket – ám van néhány dolog amit el lehet intézni ebben „lassabb” időszakban. „Ez ugyanis kiváló alkalom arra, hogy – ha esetleg év közben húzta-halogatta – egy kicsit rendet tegyen a cége háza táján, akár szó szerint értve, de akár kicsit tágabb értelemben is” – olvasható Szombati Orsolya online marketing szakértő legfrissebb bejegyzésében a Bisnode üzleti szolgáltató blogján.
Képezze magát!
Az őszi-téli „konferenciaszezon” kiváló alkalmat nyújt arra, hogy bővítse tudását, szélesítse látókörét és felfrissítse a már korábban tanultakat. Cégvezetőként fontos, hogy mindig legyen ideje tanulni, fejlődni. Év közben ezt egy kicsit talán nehezebb kézben tartani, de ha az év vége Önnek is lazább, akkor itt és most be lehet hozni a lemaradásokat.
Kiváló és széleskörű programokat találhat a Piac&Profit konferenciaközpontjában!
Év közben valamivel kevesebb idő marad a különböző szakmai lapok, könyvek, olvasására, vagy hanganyagok meghallgatására. Lépjen oda a könyvespolcához, és vegye le azokat az üzleti könyveket, vagy dobozos termékeket, amiket már régóta tervezett elolvasni vagy meghallgatni. Nem muszáj mindezt a négy fal között, bár a nagy hidegben olykor a meleg szoba nyújtja a menedéket, de egy kellemes hangulatú kávézó is alkalmas helyszín lehet a tanulásra, olvasgatásra.
Nem tegnap volt, hogy elkészíttette honlapját? Itt-ott bizony már ráncfelvarrásra szorulna? Szánjon egy fél napot a weboldalának átolvasásra, és nézze meg, hogy naprakészek-e az információk! Olvassa olyan szemmel is, hogy a szövegezése megfelel-e a legújabb trendeknek? A látogató fejével gondolkodik? Hozzá szól? Vagy csak egy átlagos cégbemutató található rajta, amin ideje lenne finomítani?
Ha működtet hírlevél rendszert, ellenőrizze le, hogy elég vonzó-e, vagy naprakész-e még az a letölthető anyag, amellyel feliratkozókat gyűjt! Ha van automata hírlevél sorozata is – ha van, kérem, írjon be magának egy piros pontot -, akkor szánjon rá időt és olvassa végig az elemeket! Vajon aktuálisak még a benne foglaltak? Az ajánlata továbbra is vonzónak mondható a célcsoportja számára?
Lássa vendégül a VIP ügyfeleit!
Szánjon egy kis időt a kikapcsolódásra! Persze, ha ezt teszi, akkor próbálja meg úgy csinálni, hogy az a vállalkozásnak és az ügyfeleknek is kedvezzen. Például: hívja meg a legfontosabb ügyfeleit egy, csak nekik szóló, különleges, és könnyed év végi programra! Rendezhet akár zártkörű VIP bulit, de akár kibérelheti a legjobb páholyokat is egy színházi előadásra.
Itt csak a képzelet és a pénztárca szabhat határt, de ügyfélkapcsolattól függően ez a program lehet egy exkluzív „zárás után, csak VIP vevőknek” típusú rendezvény a boltjában, egy kellemes hangverseny, vagy egy meghívás egy kulturális estre, vagy akár egy extrém sport közös kipróbálása is.