A kkv-k szerint ez a legvonzóbb a vállalkozói létben

A hazai cégvezetők a függetlenséget tartják a legmotiválóbbnak a vállalkozói létben, míg egy részük az alkalmazotti életformát megunva nyargalt át a másik oldalra. Leginkább 31-40 éves kor között lesz valakiből cégvezető, de akad olyan is, aki 50 éves kora felett váltott – derül ki a K&H: üzletet ide! program felméréséből.

A félezer hazai kkv megkérdezésével történt felmérés arra kereste a választ, hogy a cégvezetőket mi késztette vállalkozásuk létrehozására. „Az eredmények azt mutatják, hogy a vállalkozói létben egyértelműen a függetlenség a legmotiválóbb tényező (31%), a cégvezetők majd negyedét (23%) pedig éleslátása segítette a vállalkozóvá válásban, hiszen olyan piaci lehetőséget látott meg, amelyet nem lehetett kihagyni. Emellett egy részük egyszerűen megunta az alkalmazotti létet, illetve inkább kihívásra vágyott” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. Érdekes adat, hogy durván minden tizedik cégvezető a családi örökség részeként lett vállalkozó, miközben további 9%-ot saját ötletének megvalósítása terelt ebbe az irányba.

Kép: K&H

„Amellett, hogy a vállalkozói lét vonzó és jövedelmező, azt is figyelembe kell venni, hogy a sikernek ára van: önállóan, sokszor kockázatot vállalva kell tudni döntéseket hozni, reagálni a fogyasztói igények és a piac változásaira.” – mondta el Kovács Viktor Zoltán.

Fiatalon kell belevágni?

A kutatás azt is feltérképezte, hogy Magyarországon átlagosan hány évesen lesz valakiből cégvezető. „Az eredményekből az látszik, hogy leginkább fiatal felnőttkorban válunk cégvezetővé. A legtöbben ugyanis 31-40 éves korban (42%), egy jelentős részük pedig ennél is fiatalabban, 31 éves kora előtt éri el ezt a pozíciót (30%). Nem ritka azonban az sem, hogy valaki 50 éves kor felett jut el idáig (8%), sohasem késő tehát megvalósítani álmainkat” – tette hozzá Kovács Viktor Zoltán.

Kép: K&H

Így hódíthat meg egy helyi kisvállalkozás nemzetközi piacokat
Az üzleti siker felé vezető úton az egyik legfontosabb feladat a vevőkör folytonos bővítése. Ezen a területen óriási lehetőségeket rejt az online értékesítés, mivel a virtuális térben potenciális ügyfelek millióit érhetjük el termékeinkkel a világ szinte bármely pontján. A PayPal tanácsai segítenek nemzetközi szintre emelni vállalkozását az e-kereskedelemben rejlő lehetőségek kihasználásával.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo