A kamionok fejlődése a haszongépjárművek piacán

Amikor a haszongépjárművek területéről beszélünk, ritkán kerülhetjük el a DAF nevének említését. Az iparági perspektívából szemlélve, a több mint kilenc évtizedes múlttal rendelkező vállalat útja tele van innovációkkal és technológiai áttörésekkel. Az Út Eindhovenből a nemzetközi piacokig egy igazi sikersztori. Vizsgáljuk meg, hogy mi tette a DAF-ot azzá, amivé vált, és hogyan alakítja a jövőt.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első lépések: a kezdetek és a korai sikerek

A DAF története nem egy hagyományos gyártó kezdeteire vezethető vissza. A vállalatot 1928-ban alapította Hub és Wim van Doorne Eindhovenben, Hollandiában. Akkoriban az üzlet még csak pótkocsik gyártásával foglalkozott, ám a testvérek gyorsan felismertek egy jelentős piaci rést. Az 1930-as évek során a gyár gyorsan Európa egyik vezető pótkocsigyártójává nőtte ki magát. Vajon hogyan alakulhat egy ilyen egyszerű indulás ilyen jelentős iparági szereplővé? A TruckerShop – Kamion- és haszongépjármű felszerelés bolt DAF menüpontját érdemes megnézni, mert sok hasznos kiegészítőt lehet találni a DAF kamionokhoz.

Nem csoda, hogy a második világháború után a DAF azonnal teherautók gyártásába kezdett. Az első ilyen jármű, az A30 modell, 1949-ben gördült le a gyártósorról. Új korszak kezdődött, mely már a teljes körű haszongépjármű-gyártás irányába mutatott. Az ezt követő években a DAF tovább diverzifikálta termékskáláját, amivel lefektette a későbbi sikerek alapját.

Az innováció zászlóvivője: technológiai áttörések 

Az 1950-es és 1960-as évek töretlen fejlődést hoztak a DAF számára. Mindenki tudja, hogy a technológiai újításoknak nagy szerepük van a versenyképesség fenntartásában, és ennek a holland cég sosem volt híján. 

A saját gyártmányú dízelmotorok bevezetése után 1957-ben egyre több modell jelent meg a piacon. Az 1960-as évek végére a cég már nemcsak a könnyű teherautópiacot színesítette, hanem jelentős hatást gyakorolt a hosszú távú fuvarozásra is, olyan ikonikus modellekkel, mint a DAF 2600.

A 70-es és 80-as évek újabb technológiai fejlesztésekkel és modellfrissítésekkel teltek. Az első turbófeltöltős dízelmotor 1973-ban került piacra, amely nemcsak a teljesítményt növelte, hanem az üzemanyag-hatékonyságot is. Az 1980-as évek végén a Space Cab fülke bevezetése új szintre emelte a sofőrök komfortját és biztonságát. 

Új horizontok: fenntarthatóság és a jövő kihívásai

A DAF napjainkra az elektromos és hibrid járművek fejlesztésébe is belevetette magát. Az utóbbi években egyre több figyelmet kap a környezetvédelem, és e tekintetben a járműipar is kénytelen alkalmazkodni. 2018-ban a DAF megjelentette a CF Electric modellt, amely a városi szállítmányozás újraértelmezésére hivatott.

Ahogy a technológiai innovációk és a fenntartható megoldások előtérbe kerülnek, feltétlenül azt látjuk, hogy az ipari szereplők folyamatosan törekednek a globális komfortérzet növelésére. A jövő azonban nem csupán a technológiáról vagy motorokról szól. Az intelligens vezetéstámogató rendszerek és az automatizált járművezérlés lehetőségei alapjaiban változtathatják meg az áruszállítás jövőképét. Ön hogy látja, mit tartogat az elkövetkezendő időszak a DAF és más iparági szereplők számára?

A DAF számára a kihívásokkal teli jövő tele van ígéretes lehetőségekkel. Azon cégek, akik követik a fejlődését, és nyitottak az újdonságokra, nagy valószínűséggel előnyt élvezhetnek a piacon. Fedezze fel azokat az technológiákat, amelyek már most formálják a közlekedési megoldásokról alkotott elképzeléseinket.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo