A járvány pozitív hozadáka a cégeknek - beindult a digitalizáció

Lendületet adott a vírusjárvány a vállalatok digitalizációjának. Egy friss kutatás szerint ugyanis a vállalatvezetők 60 százaléka felgyorsította a technológiai újításokat a pandémia következtében.

Jelentős hatással van a pandémia a vállalatok technológiai fejlődésére. Az IBM legfrissebb, tanulmánya szerint tízből hatan felgyorsították a digitális transzformációt a koronavírus-járvány következtében.

„A digitalizáció már harminc éve zajlik. Ami azonban eddig egy, a versenyképesség szempontjából hatékonyságnövelő tényező volt, az mostanra alapfeltétellé vált, ezért aki nem fordít kiemelt figyelmet a folyamatok digitalizálására, az a fennmaradását kockáztatja” – mondta el a K&H családi vállalatok klubon Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.
Vityi Péter, a Kürt Akadémia ügyvezető igazgatója szerint a járvány hatása három kulcs trendet gyorsított fel a digitalizációs átalakulás során, amelyet szem előtt kell tartani.

Digitális vállalatok

A vállalatoknak nemcsak bizonyos területekre kell fókuszálniuk, hanem minden tevékenységében meg kell jelennie a digitalizációnak. Az online jelenlét ugyanis nem csupán a fogyasztók elérése szempontjából lesz egyre fontosabb, a munkafolyamatokban is nagy hangsúlyt kell, hogy kapjon.

 

A hazai cégek jelentős része sikeresen állt át a home office-ra a karantén alatt. A távoli munkavégzés biztosítása azonban kockázatos is lehet a megnövekedett számú kibertámadások következtében, ezért fokozott figyelmet kell fordítani a biztonságra a jövőben. Ahhoz továbbá, hogy az infrastruktúra a megváltozott körülményekhez hosszú távon is tudjon igazodni, elengedhetetlenné válik a szervezet tanulási képessége. Az online működés egyik jelentős késleltető tényezője a munkavállalók oktatása lehet, akiknek rövid idő alatt kell elsajátítani az ilyen eszközök, például a különböző felhőszolgáltatások használatát.

Rugalmas cégstratégia

A cégeknek koránt sincs annyi idejük a környezethez igazodni, mint korábban, tehát fel kell gyorsítani a fejlesztéseket és ehhez szükséges a cégek meglévő üzleti stratégiájának is a felülvizsgálata, érdemes áttekinteni, van-e olyan terület ahol változtatni kell a rugalmasabb működés érdekében.

Legfontosabb digitalizációs területek

„Ma már egy vállalat minden tevékenységét digitális alapokra kell helyezni, nem mindegy azonban, hogy mindez milyen sorrendben történik. Azok a cégek, akik még nem kezdtek el változtatni, elsőként a belső működésüket és a vevői kapcsolataikat kell, hogy az online térbe helyezzék, hiszen ezek a területek mára a versenyben maradás feltételeit jelenthetik. A belső folyamatok esetében főleg a támogató funkciók – például a pénzügyi rendszerek – technológiai fejlesztése kulcsfontosságú, mivel gyorsabbá és hatékonnyá teszi a működést. A vevői kapcsolatok digitalizálására pedig azért kell hangsúlyt fektetni, mert jelenleg online felületeken érjük el biztosan és biztonságosan a fogyasztókat. Csupán mindezek után következhet az, hogy az üzleti modellünket és a termékek bizonyos funkcióit megújítsuk” – mondta el Vityi Péter.  
 

Véleményvezér

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött

Francia-német ellentét állhat a befagyasztott orosz vagyon körüli vita mögött 

A németek keményebbek lennének Moszkvával.
A bíróság betiltotta a kormánypropagandát

A bíróság betiltotta a kormánypropagandát 

Elharapódzott a hazudozás.
Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo