A hatékony bemutatkozás 3 pontja

Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész.

Kép:flickr

Ebben a cikkben megmutatom, hogyan tudunk pár perc alatt összeállítani egy olyan – akár egy mondatos – bemutatkozó szöveget, amiből a beszélgetőpartnerünk számára világosan és egyértelműen kiderül, hogy mivel foglalkozunk, és mégsem fog elaludni az unalomtól. Ez a bemutatkozás élőszóban és online is működni fog. (Ahhoz, hogy a reménybeli befektetőnek hogyan mutatkozzunk be, itt olvashat jó tanácsokat.)

Ami nem érdekes

Kezdjük azzal, hogy előre levágjuk a fölösleges sallangokat a bemutatkozásunkból.

  • Most nem érdekes a cégünk neve. Fölösleges másodperceket rabolunk el a másik figyelméből azzal, ha a cégnevünkkel akarjuk lenyűgözni. Ha nem  ismeri a céget, fölöslegesen próbáljuk megtanítani neki, ha pedig igen, akkor azzal fog foglalkozni, és ezzel eltereljük a figyelmét a lényegről. Nem a cégnév a lényeg.
  • Nem érdekes, hogy a cég hány éve létezik. Lehet, hogy 20, de én még csak két éve vezetem. Lehet, hogy 2, de én már 20 éve a szakmában vagyok. Nem a cég életkora fogja meggyőzni az új kapcsolatokat.
  • Nem érdekes a cég ISO ezervalahányas minősítése.
  • Nem kellenek a közhelyek a minőségről, pontosságról, precizitásról, megbízhatóságról, versenyképes árról.
Néhány példa segítségnek
“Azoknak az üzletileg sikeres, ám életükkel elégedetlen negyveneseknek segítek az újratervezésben, akik a saját útjukat járva a privát boldogságukért is készek tenni.”
“Titkos üzeneteket hordozó ékszereket készítek menő csajoknak és bevállalós pasiknak.”
“Kisebb-nagyobb vállalkozásoknak írok marketing szövegeket.”
“Nagy mellű nőknek árulok szép melltartókat, fürdőruhákat a webáruházamban."
"Különleges, egyedi acél-ékszereket készítek olyanoknak, akik igazán különlegesre és megismételhetetlenre vágynak.”
Ezek közül egyik sem rólunk szól és most a saját, személyes bemutatkozásunkról beszélünk.

A lényeges 3 pont

Akkor mi az a fontos 3 dolog, amit el kell mondanunk ebben a rövid és tömör bemutatkozásban? Természetesen a nevünk után…

1. MIT?

Mi az a téma, amivel foglalkozom? Miben vagyok szakértő? Minek a specialistája vagyok? Például: Marketing, pénzügy, pályázatok, állatorvoslás, húsipari berendezések?

2. HOGYAN?

Hogyan prezentálom ezt az ügyfelek felé? Hogyan, milyen formában teszem elérhetővé a tudásomat, szolgáltatásomat, termékemet? Például: Értékesítek, tanítom őket, tervezek, viszonteladok, írok, szervezek?

3. KINEK?

Kik a vevőim, ügyfeleim? Kiknek kínálom elsősorban a termékemet, szolgáltatásomat? Hogyan tudom a célcsoportomat nagyon röviden összefoglalni?

Hogyan kombináljuk?

A három pont sorrendje nem fontos, a lényeg, hogy ezek az elemek szerepeljenek a bemutatkozásunkban. Ha ezeket kombináljuk, akár 10-20 másodpercben is be tudunk mutatkozni és nem kell kiselőadást tartanunk, hogy a beszélgetőpartnerünk megértse, mit is csinálunk.

Láttam már olyat, hogy egy tanácsadó összefoglalta “röviden”, 8 oldalban!!, hogy mivel foglalkozik, azért, hogy az ismerősei végre megértsék. Szerintem jobban járt volna egy ilyen három pontos bemutatkozással.

Lássuk “élőben”!

Az én bemutatkozásom, amit előadásokon és online is használok, nagyjából így néz ki: “Nagy Krisztina vagyok, szólíts nyugodtan Krisztának vagy Vérnyúlnak.Személyes marketingről, személyesmárka-építésről osztom az észt kisvállalkozóknak.“

Ez mindennel együtt belefér 10 másodpercbe. MIT: személyes marketing, személyes márka KINEK: kisvállalkozóknak HOGYAN: osztom az észt* (értsd: tanítom)

Egy ilyen bemutatkozást használhatunk élőszóban és kitehetjük a blogunk, honlapunk, Facebook oldalunk “Rólam” részébe is. Olvasók és ügyfelek  véleménye alapján ez a módszer remekül működik a legkülönfélébb foglalkozásokkal, bármilyen hallgatóság vagy olvasóközönség esetén.

Sok sikert a következő bemutatkozáshoz!

*Az egyéni hangvételről, stílusról majd egy későbbi cikkben lesz szó.

Szuperszónikus személyes márkát kívánok!

Nagy Krisztina Kriszta, a személyes márka Vérnyula Személyes marketing evangelista www.palyamarketing.hu

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo