– 16 évesen kezdtem el „lövöldözni”, barátokkal, golyós pisztolyokkal, de többre vágytam. Az interneten rákerestem, mi a paintball, aztán elmentem játszani, így indult – mesél a kezdetekről. „Nem csak kipróbáltam magam versenyeken, hanem a mai napig aktívan versenyzem. Játszottam légiósként többek közt Svédországban, Csehországban, Ausztriában, jelenleg pedig az Akadémia mellett egy szlovák csapatot is erősítek. Alapvető szándékom az Akadémiával a sport népszerűsítése volt, a megélhetés inkább csak hozadék volt, később alakult ki, hogy ez lesz a munkám is.”
Elkezdett tanítani, majd felkérést kapott, hogy hozzon létre egy utánpótlás-akadémiát. Így lett a brand neve Paintball Akadémia.
Viktor kis lépésekben próbált feljebb jutni, mindig csak annyit fejlesztett, amennyire saját zsebből futotta. „Soha nem akartam befektetőt, üzlettársat, adósságot, kiszolgáltatottságot.” Bár több barátja is ajánlott neki anyagi segítséget, nem fogadta el. „A barátság mindig többet ért, mint egy bizonytalan kimenetelű hitel” – tudjuk meg a folytatást.
Az áttörést Viktor életében a Mentorship program hozta meg. „Addig be voltam zárva a saját világomba, mindig a saját fejemmel gondolkodtam, hogy én mint paintball játékos mit tartok jónak. Mester Tomi, adatelemző mentorom sokat változtatott a szemléletemen, megtanított a vállalkozói attitűdre. Sokat lehetett tanulni abból is, hogy a programban hasonló korú, hasonló problémákkal szembesült kezdő vállalkozókkal találkoztam. Mindenki másban utazott, de a buktatók, a nehézségek egyformák voltak. Alapvető hibám volt, hogy mindig a terméken akartam javítani, pedig a termék – jelen esetben az edzés – már kellően színvonalas volt. Csak hiányzott az a plusz, ami jó marketinggel nagyot dobhat az egészen. Megtanultam, mire kell figyelni, például hogyan legyek úgy jelen az online térben, hogy az a leendő ügyfelek számára csalogató legyen. A nagy tanulság számomra az, hogy az ügyfelek fejével kell gondolkodnom.”
Nem tartja magát nagy arcnak, de úgy gondolja, meghatározó helyet foglal el a hazai paintball-világban. Az évente több ezer ügyfél között gyakoriak a céges csapatépítők, családok, ahol a gyerek szülinapjára kap egy „lövöldözős” délutánt, de tömegsporttá nem tud válni, mert vizuálisan nem érvényesülő, nehezen közvetíthető sportág.
„A legnehezebb, hogy megtaláljam az egyensúlyt az edző, a játékos és a vállalkozó között. Mert jelen esetben mindhárom én vagyok.”