A Facebook után a Google is felveszi a harcot a szélsőséges bejegyzésekkel szemben

A Facebook után a Google is felveszi a harcot a világhálón a szélsőséges, vagy a terrorizmushoz köthető tartalmak ellen, ezek minél gyorsabb eltávolítását ígérve.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem hivatalos bejelentéssel, hanem a cég honlapján közzétett blogbejegyzéssel tudatta hétfőn az internetes óriáscég, hogy videóplatformján fellép a "szélsőséges, vagy terrorizmushoz kapcsolódó tartalmak" ellen.

Kép: Pixabay

"Másokhoz hasonlóan mi is évek óta azon dolgozunk, hogy azonosítsuk és eltüntessük oldalainkról a szabályzatunkban foglaltakkal ellentétes tartalmakat. Valójában - bármilyen kínos legyen is ezt elismerni - még többet kell tennünk" - fogalmazott a honlapon név nélkül, tehát a cég állásfoglalásaként közzétett bejegyzés. A Google egyben leszögezte: "összetett feladat ez, hiszen például ha a BBC videót tesz közzé egy terrorista merényletről, akkor ennek hírértéke lehet, de minősíthető az erőszak dicséreteként is, attól függően, hogy ki tette fel a videót".

A Google mindenesetre ígéretet tett arra: erősíti a mesterséges intelligencia alkalmazását, hogy "a számítógépek segítségével a lehető leggyorsabban azonosíthassuk és eltávolíthassuk a szélsőséges tartalmakat". A kaliforniai székhelyű vállalat egyúttal arra is ígéretet tett, hogy jelentős mértékben növeli szakembereinek létszámát, hogy segítségükkel gyorsabban megszűrhesse a tartalmakat. "A gépek ugyan segítenek nekünk, de az emberi tapasztalat nélkülözhetetlen annak megállapításakor, hogy egy videó propagandaanyag-e, vagy hírértéke van" - fogalmazott bejegyzésében a Google. A cég nem-kormányzati szervezetekkel és a fanatizmus és gyűlölet ellen küzdő szervezetekkel is az eddigieknél intenzívebben kíván együttműködni a radikalizálásra és fanatikusok toborzására alkalmas tartalmak kiszűrésére, továbbá reklám-videókkal próbálja semlegesíteni az eddig nyilvánosságra került tartalmakat.

Eljött az aktivista vállalatok kora?
A vállalatok egyre többször a társadalmat megosztó, politikai témákban is felemelik a szavukat – legalábbis Amerikában. Trumpot például hirdetésekben igyekeztek meggyőzni a klímaegyezményben maradásról, most pedig, a negatív döntés után sorra állnak ki az elnökkel szemben. Itthon egyelőre az a cég, amelyik így tesz, vagy tenne, inkább csendben mond véleményt. De megéri a véleménynyilvánítás a kockázatot?
A cég megerősíti küzdelmét a szélsőséges vallásos tartalmak és az ideológiai felsőbbrendűséget hirdető videók ellen. A Google egyébként már májusban jelezte, hogy megerősíti ellenőrzési rendszerét. Azt követően kényszerült erre, hogy a nagy hirdetők bojkottot szerveztek ellene antiszemita, gyűlöletkeltő és terrorizmust dicsérő tartalmak megjelenítése miatt.

A Facebook a múlt héten jelentette be, hogy minden "terrorista, vagy terrorizmust dicsérő bejegyzést" eltávolít. "Azt szeretnénk, hogy a Facebook olyan környezet legyen, amely ellenséges a terroristákkal" - fogalmazott, szintén a honlapján közzétett bejegyzésben, a közösségi oldal.

A nagy internetes tartalomszolgáltatókat egyre nagyobb nyomás éri és egyre több kormány részéről, hogy hatékonyabban lépjenek fel az ilyen jellegű tartalmak ellen. A legutóbb a G7-es országcsoport május végén tartott csúcsértekezletén került szóba az internetes cégek ellenőrző tevékenységének fontossága - írja az MTI.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo