A budapesti üzlethelyiségek áraiban is látszik a nyitás

Folyamatosan emelkedett a koronavírus-járvány ideje alatt a fővárosi eladó helyiségek átlagos négyzetméterára – írja a Világgazdaság az Ingatlan.com adatai alapján.

A lap szerdai számában Balogh László, a cég vezető gazdasági szakértője kiemelte: a nyitás hatása még markánsabban megmutatkozott, miután idén februárról áprilisra 553 ezerről 588 ezer forintra ugrott a kínálati átlagár. Ez a több mint 6 százalékos hirtelen áremelkedés már egyértelműen a nyitási hullámot tükrözi, és az éttermek körében is jelentkezett - mutatott rá.

Az eladásra kínált éttermi ingatlanok négyzetméterára 564 ezer forintról 594 ezerre emelkedett februártól júniusig. A járványidőszak korlátozásai ellenére nem nőtt az eladó üzlethelyiségek kínálata: míg 2020 februárjában, azaz a járvány előtt 1700 üzlethelyiséget hirdettek eladásra Budapesten, jelenleg 1338-at, vagyis a tulajdonosok kivártak, nem szórták ki az ingatlanjaikat. A több mint 20 százalékkal szűkebb kínálatban az árak folyamatosan emelkedtek.

U görbe 

A kiadó üzlethelyiségek egy négyzetméterre vetített havi átlagos bérleti díja U alakú görbét írt le – ismertette Balogh László –, amely június közepén már majdnem 8 százalékkal többet mutat (4576 forint négyzetméterenként), mint tavaly decemberben, és a 2020. februári pre-Covid-szintnél (4459 forint) is magasabb.

A bérbeadásra ajánlott éttermek kínálata kissé bővült az elmúlt két hónapban, a bérleti díjak viszont jelentősen megemelkedtek, négyzetméterenként 4812 forintról 6250-re, vagyis a bérbeadók feltehetőleg már beárazták a nyitást az üzleti modelljükbe.

A vendéglátó-helyiségek, ezen belül főként az éttermek eladási ára folyamatosan emelkedett idén, de a 2021. júniusi árak (594 ezer forint négyzetméterenként) épp csak meghaladják a tavaly decemberi árszintet (589 ezer forint), miközben a 2020. februári szintet (548 ezer forint) már jócskán túllépik.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo