hirdetés

A Boeing mellett az Airbusnál sincs minden rendben

A Boeing egyes utasszállító gépeinek szoftver-hibája mellett probléma van az Airbus A350 bizonyos típusaival is: a gépek rendszerét 149 óránként újra kell indítani.
hirdetés

Erre az EU Repülésbiztonsági Ügynöksége, az EASA adott ki a múlt héten kötelező érvényű utasítást, jelentette a brit The Register. Az ügynökség egyébként már két évvel ezelőtt figyelmeztetett a problémára: alkalmanként újra kell indítani a gépeket, „hogy megelőzhető legyen bizonyos repülési rendszerek vagy funkciók részleges vagy teljes elvesztése.”

pixabay.com

A rendszerek működésének idejébe beszámít az is, amit a gép már a földön tölt. Általános, hogy azokat bekapcsolva hagyják, hogy a karbantartók a repülések között elvégezzék a szokásos ellenőrzést. A probléma megoldásának egyik módja a megszabott határidőben való leállítás, illetve új szoftver telepítése.

Ez azt jelenti, hogy 2017 előtt a típus bizonyos gépein utazók ki voltak téve annak, hogy kritikus digitális rendszerek nem működnek megfelelően. Az uniós utasítás nem vonatkozik az Airbus A350-941s megjelölésű új típusaira, amelyekre a gyártásnál már módosított szoftvert telepítettek. Az Airbus nem válaszolt a brit portálnak az üggyel kapcsolatos megkeresésére.

Próbálják titkolni, de hibák vannak a Boeing másik gépénél is
A Boeing leállított 737 Max 8 típusú utasszállítói mellett az amerikai gyártó egy másik gépénél, a 787-es Dreamlinernél is fenyegethetnek veszélyes gyártási hibák.
hirdetés

Véleményvezér

Az adócsökkentés kormánya élen az adóemelések európai listáján

Az adócsökkentés kormánya élen az adóemelések európai listáján

A választások előtt fedezet nélkül kiszórt költségvetési milliárdok árát most fizetjük meg. A Pénzügyminisztérium gyakorlatilag átalakult adóemelési üzemmé.
Az értelmetlen dúlás háborújává fajul az orosz-ukrán konfliktus

Az értelmetlen dúlás háborújává fajul az orosz-ukrán konfliktus

Egy víztároló gátja pusztult el Ukrajnában, aminek következményeként 10 Balatonnyi víznek kell pár óra alatt lefolynia a Dnyiprón.
Ciki, ekkorát még nem bukott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Ciki, ekkorát még nem bukott a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Közel 300 millió forintos pert vesztett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a Ryanairrel szemben. Az ítélet jogerős.
Elszabadultak a lángosárak

Elszabadultak a lángosárak

A nyaralás kedvenc népi eledelének ára elképesztő magasságokba emelkedett.
Elrettentő példaként került Magyarország óriásplakátra Lengyelországban

Elrettentő példaként került Magyarország óriásplakátra Lengyelországban

Rettenetes nagyot fordult a magyar külpolitika az elmúlt években. Az Orbán-kormány egykori csúcsteljesítménye a Visegrádi Négyek együttműködésben ma már kakukktojásnak számítunk.
Ugrált-e Juhász Péter meztelenül a Bazilika kilátóteraszán?

Ugrált-e Juhász Péter meztelenül a Bazilika kilátóteraszán?

Megosztotta a közvéleményt az a kormányelképzelés, hogy kiveszik a Btk-ból a közéleti diskurzusban elkövetett rágalmazást, becsületsértést. Sokan politikai okokat sejtenek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo