A Boeing mellett az Airbusnál sincs minden rendben

A Boeing egyes utasszállító gépeinek szoftver-hibája mellett probléma van az Airbus A350 bizonyos típusaival is: a gépek rendszerét 149 óránként újra kell indítani.

Erre az EU Repülésbiztonsági Ügynöksége, az EASA adott ki a múlt héten kötelező érvényű utasítást, jelentette a brit The Register. Az ügynökség egyébként már két évvel ezelőtt figyelmeztetett a problémára: alkalmanként újra kell indítani a gépeket, „hogy megelőzhető legyen bizonyos repülési rendszerek vagy funkciók részleges vagy teljes elvesztése.”

pixabay.com

A rendszerek működésének idejébe beszámít az is, amit a gép már a földön tölt. Általános, hogy azokat bekapcsolva hagyják, hogy a karbantartók a repülések között elvégezzék a szokásos ellenőrzést. A probléma megoldásának egyik módja a megszabott határidőben való leállítás, illetve új szoftver telepítése.

Ez azt jelenti, hogy 2017 előtt a típus bizonyos gépein utazók ki voltak téve annak, hogy kritikus digitális rendszerek nem működnek megfelelően. Az uniós utasítás nem vonatkozik az Airbus A350-941s megjelölésű új típusaira, amelyekre a gyártásnál már módosított szoftvert telepítettek. Az Airbus nem válaszolt a brit portálnak az üggyel kapcsolatos megkeresésére.

Próbálják titkolni, de hibák vannak a Boeing másik gépénél is
A Boeing leállított 737 Max 8 típusú utasszállítói mellett az amerikai gyártó egy másik gépénél, a 787-es Dreamlinernél is fenyegethetnek veszélyes gyártási hibák.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo