A Boeing mellett az Airbusnál sincs minden rendben

A Boeing egyes utasszállító gépeinek szoftver-hibája mellett probléma van az Airbus A350 bizonyos típusaival is: a gépek rendszerét 149 óránként újra kell indítani.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Erre az EU Repülésbiztonsági Ügynöksége, az EASA adott ki a múlt héten kötelező érvényű utasítást, jelentette a brit The Register. Az ügynökség egyébként már két évvel ezelőtt figyelmeztetett a problémára: alkalmanként újra kell indítani a gépeket, „hogy megelőzhető legyen bizonyos repülési rendszerek vagy funkciók részleges vagy teljes elvesztése.”

pixabay.com

A rendszerek működésének idejébe beszámít az is, amit a gép már a földön tölt. Általános, hogy azokat bekapcsolva hagyják, hogy a karbantartók a repülések között elvégezzék a szokásos ellenőrzést. A probléma megoldásának egyik módja a megszabott határidőben való leállítás, illetve új szoftver telepítése.

Ez azt jelenti, hogy 2017 előtt a típus bizonyos gépein utazók ki voltak téve annak, hogy kritikus digitális rendszerek nem működnek megfelelően. Az uniós utasítás nem vonatkozik az Airbus A350-941s megjelölésű új típusaira, amelyekre a gyártásnál már módosított szoftvert telepítettek. Az Airbus nem válaszolt a brit portálnak az üggyel kapcsolatos megkeresésére.

Próbálják titkolni, de hibák vannak a Boeing másik gépénél is
A Boeing leállított 737 Max 8 típusú utasszállítói mellett az amerikai gyártó egy másik gépénél, a 787-es Dreamlinernél is fenyegethetnek veszélyes gyártási hibák.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo