Erre az EU Repülésbiztonsági Ügynöksége, az EASA adott ki a múlt héten kötelező érvényű utasítást, jelentette a brit The Register. Az ügynökség egyébként már két évvel ezelőtt figyelmeztetett a problémára: alkalmanként újra kell indítani a gépeket, „hogy megelőzhető legyen bizonyos repülési rendszerek vagy funkciók részleges vagy teljes elvesztése.”
A rendszerek működésének idejébe beszámít az is, amit a gép már a földön tölt. Általános, hogy azokat bekapcsolva hagyják, hogy a karbantartók a repülések között elvégezzék a szokásos ellenőrzést. A probléma megoldásának egyik módja a megszabott határidőben való leállítás, illetve új szoftver telepítése.
Ez azt jelenti, hogy 2017 előtt a típus bizonyos gépein utazók ki voltak téve annak, hogy kritikus digitális rendszerek nem működnek megfelelően. Az uniós utasítás nem vonatkozik az Airbus A350-941s megjelölésű új típusaira, amelyekre a gyártásnál már módosított szoftvert telepítettek. Az Airbus nem válaszolt a brit portálnak az üggyel kapcsolatos megkeresésére.