3 indok, hogy miért építsünk szakmai személyes márkát

Nyomot kell hagyniuk és meg kell különböztetniük magukat a többiektől. A személyes márkaépítés folyamatos fejlődést, szakmai elmélyülést igényel. De miért éri meg az erőfeszítést? Szakértőnk elmondja!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:flickr

Mielőtt belevágunk a szakmai részbe, szeretnék bemutatkozni. Nagy Krisztina vagyok és elszánt kisvállalkozókat tanítok meg arra, hogy mi is az a személyes márka, személyes marketing, és hogyan használhatja ezt egy vállalkozó arra, hogy jobb ügyfeleket, nagyobb bizalmat és több bevételt szerezzen.

Nem stratégiát tervezek, nem bonyolult modelleket tanítok az ügyfeleimnek, hanem egyszerűen, gyorsan alkalmazható eszközöket, módszereket, technikákat, amivel nap mint nap tudnak haladni kis (vagy önmaguktól függően nagy) lépésekkel a szakmai személyes márkájuk építésében. (A személyes márka építésről itt olvashat még részletesen.)

Most lássuk azt a 3 indokot, hogy miért is érdemes egy kisvállalkozónak szakmai személyes márkát építenie:

1. Ha nem tesszük,  majd megteszi helyettünk más!

Fontos, hogy a célcsoportunk, a potenciális ügyfeleink, a konkurenseink, a szakmai sajtó tőlünk, első kézből kapjon információkat rólunk és arról, hogy mivel foglalkozunk.

Ha a saját nevünkre, tevékenységünkre, honlapcímünkre nem elsőként jelenünk meg a keresőkben, hanem valaki más cikkjein, portálján, gyűjtőoldalán keresztül, az gyengítheti, vagy teljesen más irányba viheti el a márkánkat. (Ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül az első helyen kell lennünk minden kulcsszóra, de az első „releváns“ helyen – tehát azok között a találatok között kell elsőnek lenni, amelyek rólunk szólnak. Az tehát nem jó, ha egy idegen oldalon találnak egy rólunk szóló cikket az első helyen.)

Sztori: Valamelyik tavasszal voltam egy konferencián, amiről írtam is egy kendőzetlen beszámolót az egyik blogomban. Az egyik előadó kifejezetten unalmas volt, és ezt nem titkoltam el. Eltelt 7 (!!) hónap, majd az illető szakértő küldött nekem egy levelet, hogy vegyem ki a nevét a posztból, mert ezt hozza a Google az első helyen, amikor valaki rákeres a nevére, és ez nem vet rá jó fényt.

7 hónapig én tartottam a kezemben a róla szóló „online első benyomást“.  Tanuljunk az ő hibájából, és ezt soha senkinek ne engedjük meg!

Legyünk tudatosak és következetesek a szakmai személyes márkánk tekintetében, és mindig tartsuk kézben az irányítást! Ha mi nem építjük a személyes márkájánkat, megteszi helyettünk más, és nem biztos, hogy boldogok leszünk az eredménytől.

2. A szakmai konferenciák végén hazamehetünk morcosan vagy boldogan...

Képzelje el, hogy végigül egy olyan előadást, amit a konkurense tart, a potenciális ügyfelei pedig nagy, csillogó szemekkel hallgatják, és Ön eközben végig tudja, hogy amiket mond, azok szakmailag pontatlanok, és a mondanivalója nagy része amúgy is egy felfújt lufi és nem sok gyakorlati haszna van. Csakhogy, ha ezen a területen ő az egyetlen név, akit a szervezők ismernek, akkor nem várhatja el, hogy Önt hívják előadónak.

Miről is van szó?
Mi a szakmai személyes márka? Azoknak a(z online és offline) szakmai, kommunikációs, vizuális, stílusbeli, viselkedésbeli megnyilvánulásaidnak az összessége, amelyek a vállalkozásodhoz, szakmádhoz kötődve „beszélnek rólunk“.
Mi nem az? „Amit akkor mondanak rólunk, amikor kimegyünk a szobából.“ Miért? Mert az emberek nem arról beszélnek egymás háta mögött, amit látnak, hanem arról, amit ők gondolnak annak kapcsán, amit látnak. Ezért amit ők mondanak, az nem a személyes márkánk lesz, hanem az ő szubjektív megítélésük a személyes márkánkról.
Ebben a játékban nem az számít, hogy szakmailag ki a jobb, hanem, hogy kit ismernek. Ismerkedjen, keressen hasznos kapcsolatokat, ez is része a szakmai személyes márka építésének!

3. Kinek a véleménye a mérvadó a piacon?

Ha senki sem ismer minket, ha nincs egy erős személyes márkánk hozzá kapcsolódó erőteljes szakmai véleménnyel, akkor nem lehetünk véleményvezérek. Ha nem vagyunk véleményvezérek a saját piacunkon, akkor nem tudjuk befolyásolni a vevőket, a sajtót, a konkurenciát. Amíg nem vagyunk véleményvezérek, addig követők leszünk. Mi fogjuk követni a konkurenseinket, és ők fogják megmondani, hogy mit tehetünk meg és mit nem. Hát nem lenne jobb, ha ezt mi szabhatnánk meg nekik?

A piacon csak annak a szava számít, aki látszik és hallatszik! Senki sem hallgat olyanokra, akiket nem lát és nem hall!

Ezek közül bármelyik elég indok lehet, hogy elkezdjen dolgozni a saját szakmai személyes márkáján Ha mind a hármat el tudja képzelni, akkor elérkezett az idő, hogy tegyen is valamit!

Szuperszónikus személyes márkát kívánok!

Nagy Krisztina Kriszta, a személyes márka Vérnyula Személyes marketing evangelista www.palyamarketing.hu

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo