Gyorsabban lehet pénzhez jutni

Az európai uniós források felhasználásának eljárásrendi változásai és az ezeket megalapozó informatikai fejlesztések következtében az elmúlt időszakban jelentősen csökkentek a pályázók és a támogatási intézményrendszer adminisztrációs terhei. Kevesebb bekért dokumentum, gyorsabb szerződéskötés. Röviden így foglalhatók össze azok a kedvező változások, amelyek nem kis részben a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a közigazgatási adatbázisok közötti elektronikus összeköttetés megteremtésének köszönhetők.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:EU

Az európai uniós pályáztatást támogató informatikai rendszer (EMIR) és az országos céginformációs adatbázis (OCCR) közötti kapcsolat kialakítása miatt a jövőben például már nemcsak az állami vagy önkormányzati, hanem a cégbíróságon nyilvántartott gazdálkodási szervek által benyújtott adatok hitelesítése is elvégezhető „házon belül".

A változások első, a pályázók által is érzékelhető jele, hogy az érintett pályázati kitöltő programokat az új eljárásrendnek megfelelően módosítottuk. Ennél fogva a pályázati adatlapon a kitöltendő mezők száma nagymértékben csökken. Ezentúl csupán két - az adószámra és a cégjegyzékszámra vonatkozó - adatot kell pályázatuk benyújtásakor a cégeknek megadniuk, míg a többi, cégnyilvántartásban szereplő szükséges információt a rendszer automatikusan tölti be.

Mindazon pályázók tehát, akik európai uniós támogatási kérelmüket ezt követően kívánják benyújtani, a szükséges adatlapokat az új alkalmazás segítségével minden eddiginél gyorsabban és egyszerűbben tölthetik ki.

A pályázati rendszer általánossá váló elektronizálása nyomán eljárásrendi szabállyá válik, hogy nem kérhető be a kedvezményezettől olyan adat, amely más közigazgatási adatbázisból digitális adatkapcsolat útján lekérdezhető.

A támogatási intézményrendszer napi rutinját szabályozó Egységes Működési Kézikönyv hamarosan megjelenő módosítása szerint nem szükséges például benyújtani a kedvezményezett alapító okiratát, illetve a nyilvántartásba vételét igazoló cégkivonatot, ha az OCCR adatbázis rendelkezésre áll.

A működési kézikönyv kitér arra is, hogy az adatok bekéréséről szükséges tájékoztatni a pályázókat, de lehetőséget kell adni nekik arra is, hogy papíralapú alátámasztást nyújthassanak be, ha az adatbázisban szereplő adatok nem felelnek meg az aktuális állapotnak. (Az ügyfelek adminisztrációs terheinek a csökkentéséhez járul hozzá a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló, módosított törvény is.)

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo