Az európai uniós pályáztatást támogató informatikai rendszer (EMIR) és az országos céginformációs adatbázis (OCCR) közötti kapcsolat kialakítása miatt a jövőben például már nemcsak az állami vagy önkormányzati, hanem a cégbíróságon nyilvántartott gazdálkodási szervek által benyújtott adatok hitelesítése is elvégezhető „házon belül".
A változások első, a pályázók által is érzékelhető jele, hogy az érintett pályázati kitöltő programokat az új eljárásrendnek megfelelően módosítottuk. Ennél fogva a pályázati adatlapon a kitöltendő mezők száma nagymértékben csökken. Ezentúl csupán két - az adószámra és a cégjegyzékszámra vonatkozó - adatot kell pályázatuk benyújtásakor a cégeknek megadniuk, míg a többi, cégnyilvántartásban szereplő szükséges információt a rendszer automatikusan tölti be.
Mindazon pályázók tehát, akik európai uniós támogatási kérelmüket ezt követően kívánják benyújtani, a szükséges adatlapokat az új alkalmazás segítségével minden eddiginél gyorsabban és egyszerűbben tölthetik ki.
A pályázati rendszer általánossá váló elektronizálása nyomán eljárásrendi szabállyá válik, hogy nem kérhető be a kedvezményezettől olyan adat, amely más közigazgatási adatbázisból digitális adatkapcsolat útján lekérdezhető.
A támogatási intézményrendszer napi rutinját szabályozó Egységes Működési Kézikönyv hamarosan megjelenő módosítása szerint nem szükséges például benyújtani a kedvezményezett alapító okiratát, illetve a nyilvántartásba vételét igazoló cégkivonatot, ha az OCCR adatbázis rendelkezésre áll.
A működési kézikönyv kitér arra is, hogy az adatok bekéréséről szükséges tájékoztatni a pályázókat, de lehetőséget kell adni nekik arra is, hogy papíralapú alátámasztást nyújthassanak be, ha az adatbázisban szereplő adatok nem felelnek meg az aktuális állapotnak. (Az ügyfelek adminisztrációs terheinek a csökkentéséhez járul hozzá a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló, módosított törvény is.)