A versenyre 8 főkategóriában nevezhetnek üzletek, illetve az üzleteket működtető láncok. A verseny célja, hogy vásárlóbarátság, árukínálat, fenntarthatóság, a szolgáltatások színvonala, az üzlet belső kialakítása, különleges megoldásainak és szolgáltatásainak figyelembevételével felhívja a figyelmet a legkiemelkedőbb kereskedelmi egységekre.
A beadott pályaműveket részben a kereskedelemben, illetve az FMCG-gyártói szektorban ismert és elismert szakemberekből és kreatív, illetve kommunikációs szakemberekből álló zsűri, részben pedig az Élemiszer Online-on zajló közönségszavazás keretében a tágabb értelemben vett FMCG-szakma képviselői és a vásárlók értékelik és díjazzák.
A versenyre pályázhat minden Magyarországon a nevezési időszak alatt működő kisebb-nagyobb, elsődlegesen élelmiszert, illetve egyéb FMCG-terméket forgalmazó kiskereskedelmi egység üzemeltetője.
Díjazás
Minden kategóriában egy darab arany diplomát ítélünk oda, de a zsűri fenntartja a jogot, hogy egyes kategóriákban, ha úgy látja jónak, akár több díjat is kiadjon, illetve arra is, hogy bizonyos díjakat ne osszon ki. A zsűri ugyancsak fenntartja a jogot különdíjak kiosztására.
A közönségszavazás során összesen egy díjat adunk ki az összes kategóriába érkezett nevezések közül annak, aki az interneten a legtöbb szavazatot kapta. A nyerteseket bemutatjuk az Élelmiszer szaklapban és az Élelmiszer Online-on.
A közönség szavazás és a Samsung Zrt. különdíj kategóriában a nyertesek a Samsung által felajánlott különdíjakat kapnak, egy Samsung Smart Signage TV-t (RM40D), illetve egy Samsung Galaxy Tab 4 10.1 tabletet.
A díjazottak megkapják az Élelmiszer tanúsító díját, valamint kommunikációjukban egy évig használhatják „Az Év Boltja” címet.