A home office és távoli munkavégzés elterjedésével a vállalkozások munkatársai hozzászoktak ahhoz, hogy a legtöbb utasítást írásban, a levelezésen keresztül kapják. Így az e-mail rendszer egy remek felület arra, hogy a kiberbűnözők újabbnál újabb módszerekkel banki adatokat csaljanak ki, vagy akár nagyobb összegek átutalására vegyék rá a gyanútlan munkatársakat.
„Hiába a vírusirtó szoftver, hiába a kétfaktoros hitelesítés, az online banki visszaélések ma sűrűbbek, mint valaha. A cégeknek nem szabad megfeledkezniük arról, hogy a digitalizált rendszerek végén óvatlan felhasználók állnak, akikből könnyedén kicsalhatók az érzékeny céges adatok. Ez ellen nem lehet másként védekezni, csak azzal, ha felhívjuk a munkatársak figyelmét a csalók módszereire és megmutatjuk nekik, hogyan védhetik ki őket”
– fejtette ki Juhász Viktor, az üzleti informatikai megoldásokat szállító iSolutions ügyvezetője.
Az egyik legelterjedtebb gyakorlat, mikor a csaló egy üzleti partnernek, beszállítónak vagy akár közműszolgáltatónak adja ki magát és annak nevében értesíti a céget a számlaszámának megváltozásáról. Ilyenkor a csaló a saját számláját adja meg, így a cég neki utalja át a partnernek fizetendő összeget. A csel lényege itt az, hogy a csalók a partner vagy szolgáltató e-mail címéhez nagyon hasonló, csak 1-2 karakterben eltérő hamis címet használnak, ami fokozottabb odafigyeléssel kiszűrhető. Ezért nagyon fontos, hogy ilyen esetben a munkatársak körültekintően ellenőrizzék a feladó címét.