Az érintettek személyes adatain túl a megvásárolható CD-k tartalmazzák az emberek bankszámlájának számát, információkat bankkapcsolataikról, részletes adatokat vagyoni helyzetükről. A düsseldorfi államügyészség, amely a laptól megkapta a mintát, a hírek szerint még nem indította be a nyomozást.
A szakértők azt gyanítják, hogy a kisebb hívási központok révén szivároghattak ki az adatok. A hívási központok távközlési, energetikai, kábeltelevíziós és egyéb cégektől kapnak megbízásokat, ezzel együtt jutnak hozzá a hívási központok a megcélzott fogyasztók adataihoz is. A cégek alvállalkozókat is bevonnak munkájukba, amivel már megszűnik az adatok feletti ellenőrzés. Németországban mintegy 5 ezer hívási központ, call center működhet, az itt dolgozó, rosszul fizetett alkalmazottak értékesíthetik az adatokat a "nagyhalaknak", akik azokat rendszerbe szervezik és a feketepiacon értékesítik.
Az ügy nagy visszhangot keltett Németországban. Szélsőséges esetben ugyanis négy háztartás közül három is tarthat attól, hogy bankszámlájáról meghatalmazás nélkül pénzt emelnek le, és esetleg úgy, hogy a károsultak ezt nem is veszik észre - olvasható a lapban. Peter Schaar, a kormány adatvédelmi megbízottja szerint az eset a törvények szigorításának szükségességére figyelmeztet.