Összesen 350 millió felhasználó, minden egyes nap a teljes tagság legalább fele bejelentkezik, 35 millióan legalább egyszer frissítik a státuszukat. A felhasználók havonta 2,5 milliárd képet töltenek fel, hetente 3,5 milliárd linket, hírt, blogot vagy egyebet osztanak meg. 3,5 millió eseményhez készül minden hónapban saját oldal, s több mint 700 ezer helyi üzletnek van aktív profilja. Az átlagos felhasználónak 130 barátja van, havonta ez 8 újabb bejelöléssel bővül. Az átlagos felhasználó napi 55 percet tölt Facebookon, havonta 9-szer nyomja meg a "tetszik" gombot, illetve 25 kommentet ír, átlagosan 2 újabb oldalnak lesz rajongója, s összesen 12 csoportnak tagja.
Megdöbbentő számok ezek, s azonnal fel is merülhet a menedzselhetőség kérdése. Amikor a Facebook alapjait megalkották, még csak fiatal egyetemistákra számítottak, akik ezrével érkeznek majd a rendszerbe. Ehhez teljesen jól passzolt az akkor kidolgozott "network" elv, mely szerint minden felhasználó valamely hálózat része, s az ugyanott lévő emberekhez egy fokozattal közelebb is van. Elsőként az amerikai egyetemek hálózatai jöttek létre, majd szép a terjeszkedéssel párhuzamosan a kör bővült, nem telt el sok idő, s európai országoknak is lett dedikált hálózata. Ez a korai szakaszban nem is volt probléma, hiszen egy-egy nemzetből viszonylag kevesen voltak, s a kulturális-földrajzi kötődés elegendő szegmentációt jelentett.
Szükség van a változásra
Mostanra azonban vállalhatatlan méretűre duzzadtak a hálózatok, ráadásul sokszor a kapcsolatok logikáját egyáltalán nem követi a beosztás. Egy-egy önálló hálózat például India vagy Kína, ahol két felhasználónak annyi köze van egymáshoz, mint mondjuk egy magyarnak egy izlandihoz. A földrajzi elosztás viszont hatékonynak tűnik, s jelenleg is a felhasználók harmada valamilyen regionális hálózat része. Zuckerberg elmondása alapján a terv az, hogy a mostani rendszert teljesen eltörlik, s egy sokkal egyszerűbb, de mégis relevánsabb modellt állítanak csatasorba. Az egyik sarokpont a privát szféra kezelhetőségének könnyítése, javítása, a fejlesztés többek között erre fókuszál.
Megjelenik például a jó ideje ígért tartalom-mikromenedzselési lehetőség is, azaz minden egyes poszt esetében beállítható lesz, hogy mindenki láthassa, csak a barátaink vagy esetleg csak egy még szűkebb csoport. Ez a poszt elküldésekor választható ki, de később is bármikor változtatható, elkerülve a mellényúlások miatti kellemetlen szituációkat. Az alapvető személyes beállítások alapértékeit is áttekintik a fejlesztők, de tudva, hogy mindenkinek más igényei vannak, természetesen megmarad a nagyon részletes, mindenre kiterjedő beállítás oldal, ahol minden egyes eseménytípussal kapcsolatban lehet nyilatkozni, hogy mennyire legyen publikus. Zuckerberg blogbejegyzéséből a változásokkal kapcsolatban arra lehet következtetni, hogy szinte már itt kopogtat a frissítés, de ennek ellenére konkrét időpontot nem jelölt meg.