Új technológiák:"nem számít, hogy a cég használja-e"

Az ezredfordulós generáció - 14 és 27 év közötti - diákjai és munkavállalói a maguk által elképzelt technológiát és mobil készülékeket szeretnék használni munkájuk során, és egyre nagyobb számban választanak munkahelyet az alapján, hogy a különböző cégek hogyan viszonyulnak a személyes technológiai igényekhez - derült ki az Accenture tanulmányából. Ráadásul az új generáció mintegy 60 százaléka nincs tisztában cége IT gyakorlatával sem, vagy nem hajlandó alkalmazni azt.

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tanulmány, amely több mint 400 egyesült államokbeli, három korcsoportra bontott - 14-17, 18-22, és 23-27 évesek - diák és munkavállaló megkérdezésével készült, kimutatta, hogy a kollégákkal, társakkal, barátokkal és családtagokkal való kapcsolattartásban a személyes kontaktussal szemben fokozatosan növekszik a csúcstechnológiájú készülékek használata iránti igény. Az eredmények világosan jelzik az eltérést a cég által biztosított technológiai feltételek, és az ifjú munkavállalók által preferált eszközök között.

A tanulmány legfontosabb megállapításai a ma munkaadói számára különösen fontosak, és a vállalati IT-t közvetlenül befolyásoló következtetésekre vezettek:

  • Az új generáció maga szeretné megválasztani az alkalmazott technológiát. A már dolgozó és a még tanuló fiatalok egyaránt a maguk által favorizált technológiát, és mobil eszközöket szeretnék használni a munkahelyükön a munkaadó által biztosított technológia helyett. A munkahelyi IT szinte összes kategóriájára a válaszadók több mint 20% jelentette ki, hogy a munkaadók által rendelkezésre bocsátott technológia nem felel meg elvárásaiknak, míg a 18-22 évesek vizsgált csoportja majdnem egyharmada jelezte, hogy munkavállalóként a számítógép kiválasztása mellett (32%) a használandó technológiai alkalmazásokat is meghatározná (34%).
  • Nem érzik szükségességét, hogy céges jóváhagyását kérjenek. Arra a kérdésre, hogy jelenleg melyek azok a munkaadó által nem támogatott technológiák, amelyeket munkával kapcsolatos tevékenységeik során használnak, a válaszadó 18-22 évesek a mobiltelefont (39%), a nyílt forráskódú oldalakat (19%), az azonnali üzenetküldést (27%), az online alkalmazásokat (12%) és a közösségi portálokat (28%) nevezték meg. Ugyancsak rendszeresen töltenek le nem-standard alkalmazásokat ingyenes nyilvános weboldalakról, így a nyílt forráskódú közösségek, a "mashup" és "widget" szolgáltatók oldalairól: háromnegyedük például arról számolt be, hogy ilyen weboldalakon keresztül már használt online munkaeszközöket (75%) és online alkalmazásokat (71%) akkor is, amikor ezek az alkalmazások nem voltak elérhetők a munkahelyükön, vagy nem feleltek meg teljesen az igényeiknek.
  • A vállalati irányelvekkel kapcsolatos oktatás hiánya. Az összes válaszadónak mindössze 40%-a jelezte, hogy munkaadója részletes irányelveket dolgozott ki a munkával vagy az ügyféllel kapcsolatos információk nyilvános weboldalakon való elhelyezésére. A megkérdezettek mintegy harmada (31%) mondta el, hogy nem tudja, létezik-e ilyen szabályzat a cégnél; 17% úgy tudta, hogy munkaadóik ilyennel nem rendelkeznek, 6% szerint a vállalatuk által közzétett szabályzatok túlságosan bonyolultak, és megint csak 6% állította, hogy a szabályzatot figyelmen kívül hagyva közzétenné a munka- vagy ügyfél-információkat nyilvános weboldalon.
  • A fiatalabb munkavállalók ragaszkodnak a csúcstechnológiához. A tanulmányban résztvevő összes megkérdezett 52% szerint a legkorszerűbb technológia alkalmazása fontos szempont a munkaadó megválasztásában. A 18-22 éves korcsoport 56%-a, illetve a még felsőoktatásban résztvevő 23-27 évesek kétharmada állítja, hogy a legkorszerűbb technológia megléte fontos szempont lesz a munkahely megválasztásánál. 
  • A vállalatoknak új kommunikációs és együttműködési csatornákat kell biztosítaniuk. Az új generáció elvárja, hogy a munkaadók olyan kommunikációs csatornákat biztosítsanak a vevőkkel és az ügyfelekkel való kommunikációban, mint az online chat, az azonnali üzenetküldés, a mobil sms-küldés és az RSS feedek. Mindössze 6% állította, hogy vállalata biztosítja az online chat és az azonnali üzenetküldés lehetőségét, holott 21 százalékuk szerint szükség lenne ezekre. 5% számolt be arról, hogy cégüknél az sms küldést támogatják, miközben 18% véli szükségesnek, mivel fontos kommunikációs csatornának tartja. Végül csupán 5% jelezte, hogy vállalata biztosítja az RSS feedeket, holott 12 százalék érzi úgy, hogy használná ezt az eszközt.
  • A privát szféra háttérbe szorul. Minden negyedik, már dolgozó megkérdezett (26%) arról számolt be, hogy nyíltan ír magáról és a barátairól az interneten, és egy hatoduk (17%) megosztja élete apróbb részleteit is a világhálón.
  • Az e-mail korszak a végét járja. Míg az 23-27 éves csoport hetente átlagosan 9,5 órát tölt munkával kapcsolatos e-mailek olvasásával és írásával, a már dolgozó 18-22 évesek már csak 7,7 órát töltenek el ezzel. A középiskolás diákok és a fiatal hallgatói nemzedék hetente kevesebb, mint két órát töltenek e-mailezéssel, s inkább a szöveges és azonnal üzenetküldést, illetve a közösségi portálokon történő kommunikációt részesítik előnyben.
  • A blogírás inkább mítosz, mint valóság. Korra való tekintet nélkül csupán heti átlag harminc percet töltenek blogírással a vizsgált személyek. Ez sokkal kevesebb, mint az információk interneten való keresésére, a hordozható készülékek hallgatására, az sms-ezésre, az azonnali üzenetküldésre, a közösségi portálokon történő kommunikációra vagy a virtuális közösségekben való tevékenykedésre fordított idő.

"Az új generáció üzenete világos: ha a jövőbeli munkaadóik meg szeretnék nyerni őket, akkor korszerű technológiát kell biztosítaniuk" - nyilatkozta Gary Curtis, az Accenture Technology Consulting igazgatója. - "Ha pedig a munkaadók nem támogatják a munkavállalók által előnyben részesített technológiát, a kollégák akkor is megszerzik és használják azokat. A legtehetségesebbek megnyerésének és megtartásának érdekében a cégeknek tisztában kell lenniük azzal, hogy milyen megoldásokat vár el az új munkaerő, illetve meg kell találniuk a módot, hogy munkavállalóikat úgy támogassák, hogy közben a vállalati biztonság se kerüljön veszélybe."

Véleményvezér

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo