Tényleg emberközpontú a technológia?

A mesterséges intelligenciában és a digitális ökoszisztémákban a már létező emberközpontú technológiák gyors térnyerése olyan hatalommal ruházza fel az embereket, amellyel képesek átalakítani az üzleti és a társadalmi létet - állítja az Accenture éves technológiai jelentése.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az emberek képesek arra, hogy irányításuk alatt tartsák az általuk kifejlesztett technológiákat, hogy ezek alakításával és alkalmazásával pozitív változásokat idézzenek elő: jobbá tegyék az életünket, és átformálják az üzleti, valamint társadalmi környezetünket. Ezt állítja az Accenture (NYSE: ACN) éves technológiai jelentése.

Az idei jelentés témája a „Technológia az emberekért”, arra helyezi a hangsúlyt, hogy a döntéshozók olyan technológiák tervezését és megalkotását tűzzék ki célul, amelyek nem helyettesítik, hanem kiterjesztik és felerősítik az emberi képességeket. Arról van szó, hogy kezdjük észrevenni az ember által embernek készített technológiák felemelkedését, vagyis olyan technológiákét, amelyek észrevétlenül érzékelik az igényeinket, és képesek személyre szabott felhasználói élményt nyújtani.

Nem a jövő az AI-forradalom
Sokunk jövőbeli lehetőségként gondol a mesterséges intelligenciára, holott vívmányait már évek óta használjuk, és azok egyre inkább hatással lesznek életünkre. A mesterséges intelligencia áll például a Volkswagen emissziós botránya hátterében.
„A technológiai fejlődés üteme lélegzetelállító és az információ korának kezdete óta a legnagyobb haladást idézi elő” – nyilatkozta Paul Daugherty, az Accenture technológiai és innovációs igazgatója. „A technológia napi szinten alakítja az életünket és munkánkat, egyszerre vet fel fontos társadalmi kérdéseket és teremt új lehetőségeket. Végső soron az életünkre kiható változásokat az emberek irányítják, és bízunk abban, hogy a felelősségteljes döntéshozók biztosítják az új technológiák pozitív kihatását.”

Az Accenture a „Technology Vision” kutatása részeként világszerte több mint 5400 üzleti és IT vezetőt kérdezett meg. Tíz válaszadóból majdnem kilenc (86%) úgy vélte, hogy bár az egyes technológiák gyorsan fejlődnek, valójában ezen technológiák sokszorozó hatása eredményezi az innovációs áttöréseket.

A jelentés részletesen bemutatja, hogyan tudnak az emberek jelenleg – a mesterséges intelligencia, a Dolgok Internete (IoT) és a „big data” elemzés fejlődésével – olyan technológiákat tervezni, amelyek képesek tanulni, egyre inkább emberként gondolkodni, és amelyek folyamatosan igazodnak az emberek akaratához és igényeihez, segítve azok érvényesülését. Ebből az emberközpontú technológiai megközelítésből profitálhat az üzleti élet, ugyanis a vezető vállalatok át fogják alakítani a kapcsolataikat, és szolgáltatóból partnerré válnak – mindezzel párhuzamosan egy belső átalakulás is lezajlik.

Kép:Pexels

Jó példa erre a CVS Health vállalat erőfeszítése, amely emberközpontú megközelítések alkalmazásával komoly lépéseket tett az egészségügyi ellátás javítása érdekében. Okosórák kompatibilis mobil alkalmazása személyre szabott emlékeztetőt állít be az ügyfeleknek a gyógyszerek bevételére, lefényképezi a receptjeiket, – ezzel felgyorsítva az utánrendelést –, és beszkenneli a biztosítási kártyájukat, hogy a patikák naprakész információval rendelkezzenek. Egy olyan iparágban, amelyhez hosszú ideje a személytelen interakciókat és az elviselhetetlen várakozási időket társítjuk, a CVS Health-hez hasonló vállalatok lehetővé teszik az egyén nagyobb befolyását a személyes egészségügyi ellátásra, ugyanakkor szorosabb orvos-beteg kapcsolatokat építenek.

A jelentés öt feltörekvő technológiai irányzatot azonosít, amelyek a mai digitális gazdaságban alapvetően szükségesek az üzleti sikerhez.

  • Az AI az új UI. A mesterséges intelligencia (AI) nagykorúvá válik, és azáltal, hogy interakciókat egyszerűvé és okossá teszi, képes megbirkózni a problémákkal. A mesterséges intelligencia lesz az új felhasználói interfész (UI), támogatja a rendszerekkel folytatott tranzakciókat és interakciókat. A felmérés válaszadóinak 79%-a egyetértett abban, hogy a mesterséges intelligencia forradalmasítani fogja azt, hogy miként nyerünk információt az ügyfelektől és lépünk velük interakcióba.
  • Tervezés az ember számára. A technológiai tervezési döntéseket emberek hozzák emberek számára. A technológiának alkalmazkodni kell az emberi viselkedéshez, amely megtanulja tőlünk, hogyan javítsa az életünket és tegye gazdagabbá, teljesebbé. A megkérdezett vezetők 80%-a egyetért azzal, hogy a szervezeteknek nemcsak azt kell megérteniük, hol vannak az emberek ma, hanem azt is, hol akarnak lenni – úgy kell alakítaniuk a technológiát, hogy a kívánt cél elérése felé vezesse őket.
  • Ökoszisztémák, mint makrokozmoszok. A platform-vállalatok, amelyek közös hozzáférési pontot biztosítanak több szolgáltatásnak teljesen felrúgták a vállalatok működésének és versengésének szabályait. A vállalatoknak nemcsak platform-stratégiára van szükségük, hanem átfogó és robusztus ökoszisztéma-megközelítésre is, hogy vezetők lehessenek az intelligencia ezen új korszakában. A megkérdezett döntéshozók több mint negyede (27%) már most arról számolt be, hogy a digitális ökoszisztémák átalakítják mindazt, ahogy a szervezeteik értéket hoznak létre.
  • Munkaerőpiac. Az igény alapú munkaplatformok és online munkaszervezési megoldások száma rohamosan emelkedik.  Ennek eredményeképpen a vezető vállalatok megszűntetik hagyományos hierarchiáikat és a tehetségek piacterével helyettesítik azokat. Mindez pedig a legmélyrehatóbb gazdasági átalakulást hozza az ipari forradalom óta. A megkérdezett vezetők 85%-a mondta azt, hogy a következő év során növelni szeretné a szervezete által igénybe vett független szabadúszó munkaerő arányát.
  • Felderítetlen területek. A vállalkozásoknak ismeretlen területre kell merészkedniük, hogy sikeresek legyenek a mai ökoszisztémák által vezérelt digitális gazdaságban. Ahelyett, hogy csupán új termékek és szolgáltatások bevezetésére összpontosítanának, sokkal nagyobban kellene gondolkodniuk: megragadni a lehetőséget, hogy teljesen új iparágak szabályait és standardjait alkossák meg. Valójában a megkérdezett vezetők 74%-a mondta azt, hogy szervezete teljesen új, még meg nem határozott digitális iparágakba való belépést tervezi.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo