Sok tragédia elkerülhető ezzel a technikával

A napokban Kanada csendes-óceáni partjai közelében kigyulladt egy óriás japán konténerszállító hajó. Három megégett tengerészt helikopteren kellett kimenteni, a sérült hajót csak többnapos munkával tudták kikötőbe vontatni. Újonnan kifejlesztett robot tűzoltóhajókkal elkerülhetők lesznek ilyen katasztrófák és a technika átalakíthatja az egész hajózást.

 

Az elmúlt tíz évben 123 tengeri hajót semmisített meg teljesen tűz, sok halálos és sebesült áldozattal. Az oltás a hajók esetében különösen nehéz feladat, mert a tűzoltó hajók (amennyiben egyáltalán elérhető közelségben vannak) biztonsági okokból gyakran nem közelíthetik meg a katasztrófa helyszínét a szükséges mértékben.

Különösen veszélyes tényező, ha vegyszereket, vagy más robbanó anyagokat szállítanak: azok akár lehetetlenné teszik az oltást, mert mérges gázok keletkeznek és akár 1000 fokos hőmérséklet alakulhat ki.

Személyzet nélküli robot tűzoltó- és mentőhajók bevetésével ezek az akadályok elhárulnak.

Norvégia, amely olaját tengeren szállítja tovább, milliárdokat fordít a fejlesztésre ezen a területen. A Kongsberg cég kanadai partnerével, az Allan mérnökirodával építi az első robot tűzoltót, amelyet égő hajó közvetlen közelébe lehet juttatni. Berendezései óránként 2.400 köbméter vizet és oltóhabot tudnak továbbítani – ez körülbelül a 17-szeres mennyisége egy nagy tűzoltókocsi teljesítményének.

A Robocop mindent észlel és már jön is a büntetés
Robocop, azaz Robotrendőr a neve annak az önvezető rendőrautónak, amelyet a Ford angliai gyárában terveznek hazai alkalmazásra és kivitelre. A mesterséges intelligenciával dolgozó jármű észleli a közlekedési szabályok megsértését és mindjárt ki is küldi a büntetést...
A 20 m hosszú vízijárművet a rajta elhelyezett kamerák segítségével vezérlik távolról, a szárazföldről, vagy egy kísérő hajóról. Számítógépek kísérik a hajó mozgását és önműködően irányítják – így visszahozzák, ha veszélyesen magas hőmérsékletet észlelnek. A hajókat arra is lehet majd használni, hogy önműködően kikötőbe vontassák a sérült vízijárműveket.

Az új vezérlési automaták a szakemberek szerint hamarosan helyet kapnak sokkal nagyobb, bonyolultabb hajókban is, így átalakíthatják az ipart.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo