A formálisan kedden bejegyzett bank mögött az azonos nevű (Paytm) digitális pénztárca szolgáltató áll, elsősorban azokat célozza meg, akik nem férnek hozzá a magasszintű pénzügyi szolgáltatásokhoz. Ez a lépés egybevág Narendra Modi miniszterelnök ambícióival, aki több ízben is hangsúlyozta a mintegy 1,3 milliárd állampolgár banki szolgáltatásokhoz való hozzáférésének javítását, mint kiemelten fontos célt. Ráadásul nem csak a politikai nyilatkozatok szintjén élvezi az állami támogatást a robbanás előtt álló indiai pénzügyi szektor, a kormány számos programmal és önálló kezdeményezéssel igyekszik elősegíteni az ügyet.
A bank a Paytm digitális pénztárca szolgáltatásból nőtte ki magát, az alapító Vijay Shekhar Sharma a hitelintézet 51 százalékát birtokolja, a maradék 49 százalékon az Alibaba Group tulajdonábban lévő One97 Communications és Jack Ma kínai mágnás birtokolta Ant Financial osztozik. Sharma úgy nyilatkozott, egy olyan okostelefonra szabott pénzügyi szolgáltató megteremtése a cél, ami nem szab meg betétminimumokat, és tranzakciós költségekkel sem terheli az ügyfeleit, ezáltal sikeresen köti be azokat a rétegeket is a banki és egyéb financiális szolgáltatások világába, akik jelenleg kiszorulnak abból.
A Paytm digitális pénztárcája már jelenleg is 100 milliónál több felhasználóval rendelkezik, a jelenlegi lépés bizonyos értelemben a szolgáltatásportfólió bővítéseként is értelmezhető. A platformon a közeli jövőben a klasszikus folyószámla-szolgáltatások mellett megjelennek a lakossági és kisvállalati hitelek, hitelkártya szolgáltatások, befektetési alapok, és egyszerűbb biztosítások is. „A digitális fizetés csak a belépési pontot jelentette számunkra, az első lépést azon az úton, hogy vertikálisan integrált pénzügyi szolgáltatóvá váljunk” – nyilatkozta Sharma. (Biztosítási Szemle)