Nyomtatóban is az olcsót keresik a kkv-k

Tradicionális szemlélet jellemzi a magyar kis- és középvállalkozásokat a mindennapi irodai eszközök terén, így a nyomtatók használatánál is – derül ki a KutatóCentrum és az Epson felméréséből. A cégeket jellemzően a költséghatékonyság motiválja.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

A magyar kkv-k 31 százaléka tintasugaras nyomtatót, míg a megkérdezettek közel kétharmada (62 százalékuk) lézernyomtatót használ – derül ki a KutatóCentrum és az Epson közös online felméréséből. Ez az arány jól tükrözi, hogy a tradicionális szemlélet még mindig nem elhanyagolható szerepet játszik a nyomtatási technológia megválasztásában, ugyanakkor számottevő a tintasugaras eszközöket használó vállalkozások száma. „A válaszadók legalább 35 százaléka bevallottan az eredetitől eltérő, alternatív kellékanyagokat vásárol költségeinek csökkentése érdekében, ami a szakszervizek visszajelzései alapján gyakran a készülékek meghibásodásához és a garancia elvesztéséhez vezet” – mondta Fábián Miklós, az Epson magyarországi fióktelepének vezetője.

A megkérdezettek 46 százaléka több mint 100 oldalt nyomtat hetente, s bár a  többségüknek nincs szüksége a színes nyomatokra, sok esetben csak kompromisszumok árán fogadják el a fekete-fehér nyomtatás lehetőségét a költséghatékonyság érdekében.

A válaszadók a jelenleg használt nyomtatóikkal a minőséget, a megbízhatóságot és a kezelhetőséget tekintve nagyrészt elégedettek, de a költséget jelentő tényezők, például az üzemeltetéshez vagy a kellékanyagokhoz kapcsolódó kiadások, valamint az energiafogyasztás terén nyitottak az új megoldásokra. Annak ellenére, hogy a megkérdezettek 46 százaléka nincs tisztában jelenlegi nyomtatási költségeivel, a fennmaradó 54 százalék megosztottsága pedig azt mutatja, hogy a kkv-szegmens felhasználói bizonytalanok a kiadásaikat illetően, a válaszadók szerint elsősorban az új technológiákat alkalmazó, korszerű nyomtató használatával csökkenthetők a költségek. A korábbi eljárásokkal a felhasználók nagyrészt csak a minőség rovására tudtak költséghatékonyan nyomtatni.

„A kkv.szektor nyomtatási szokásait megvizsgálva azt tapasztaltuk, hogy döntési folyamataikban kulcsfontosságú az alacsony nyomtatási költség, az egyszerű kezelhetőség és a megbízható működés. Általános jelenség a szektorban a fekete-fehér nyomtatás preferálása, valamint az a törekvés, hogy a nyomtatással járó költségeiket folyamatosan csökkentsék a vállalkozások” – foglalta össze a kutatási eredményeket Győrfi Anna, a KutatóCentrum senior kutatója. A felmérés kimutatta, hogy a költséghatékonyság fontos szempont a kkv-szegmensben, ugyanakkor ez nem mehet a megbízhatóság, a garancia és a minőség rovására.

Hogyan válasszunk dokumentumkezelő rendszert?
Csökkenő hatékonyság, hibás iktatások, a hibák következtében elvesztett anyagok vagy rosszabb esetben ügyfelek – mind olyan problémák, amelyeken segíthet, ha a cégben figyelmet fordítanak a dokumentummenedzsmentre. Az erre szolgáló szoftverek kínálata hatalmas, segítünk, minek alapján érdemes dönteni.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo