Nyomtatóban is az olcsót keresik a kkv-k

Tradicionális szemlélet jellemzi a magyar kis- és középvállalkozásokat a mindennapi irodai eszközök terén, így a nyomtatók használatánál is – derül ki a KutatóCentrum és az Epson felméréséből. A cégeket jellemzően a költséghatékonyság motiválja.

Kép: Pixabay

A magyar kkv-k 31 százaléka tintasugaras nyomtatót, míg a megkérdezettek közel kétharmada (62 százalékuk) lézernyomtatót használ – derül ki a KutatóCentrum és az Epson közös online felméréséből. Ez az arány jól tükrözi, hogy a tradicionális szemlélet még mindig nem elhanyagolható szerepet játszik a nyomtatási technológia megválasztásában, ugyanakkor számottevő a tintasugaras eszközöket használó vállalkozások száma. „A válaszadók legalább 35 százaléka bevallottan az eredetitől eltérő, alternatív kellékanyagokat vásárol költségeinek csökkentése érdekében, ami a szakszervizek visszajelzései alapján gyakran a készülékek meghibásodásához és a garancia elvesztéséhez vezet” – mondta Fábián Miklós, az Epson magyarországi fióktelepének vezetője.

A megkérdezettek 46 százaléka több mint 100 oldalt nyomtat hetente, s bár a  többségüknek nincs szüksége a színes nyomatokra, sok esetben csak kompromisszumok árán fogadják el a fekete-fehér nyomtatás lehetőségét a költséghatékonyság érdekében.

A válaszadók a jelenleg használt nyomtatóikkal a minőséget, a megbízhatóságot és a kezelhetőséget tekintve nagyrészt elégedettek, de a költséget jelentő tényezők, például az üzemeltetéshez vagy a kellékanyagokhoz kapcsolódó kiadások, valamint az energiafogyasztás terén nyitottak az új megoldásokra. Annak ellenére, hogy a megkérdezettek 46 százaléka nincs tisztában jelenlegi nyomtatási költségeivel, a fennmaradó 54 százalék megosztottsága pedig azt mutatja, hogy a kkv-szegmens felhasználói bizonytalanok a kiadásaikat illetően, a válaszadók szerint elsősorban az új technológiákat alkalmazó, korszerű nyomtató használatával csökkenthetők a költségek. A korábbi eljárásokkal a felhasználók nagyrészt csak a minőség rovására tudtak költséghatékonyan nyomtatni.

„A kkv.szektor nyomtatási szokásait megvizsgálva azt tapasztaltuk, hogy döntési folyamataikban kulcsfontosságú az alacsony nyomtatási költség, az egyszerű kezelhetőség és a megbízható működés. Általános jelenség a szektorban a fekete-fehér nyomtatás preferálása, valamint az a törekvés, hogy a nyomtatással járó költségeiket folyamatosan csökkentsék a vállalkozások” – foglalta össze a kutatási eredményeket Győrfi Anna, a KutatóCentrum senior kutatója. A felmérés kimutatta, hogy a költséghatékonyság fontos szempont a kkv-szegmensben, ugyanakkor ez nem mehet a megbízhatóság, a garancia és a minőség rovására.

Hogyan válasszunk dokumentumkezelő rendszert?
Csökkenő hatékonyság, hibás iktatások, a hibák következtében elvesztett anyagok vagy rosszabb esetben ügyfelek – mind olyan problémák, amelyeken segíthet, ha a cégben figyelmet fordítanak a dokumentummenedzsmentre. Az erre szolgáló szoftverek kínálata hatalmas, segítünk, minek alapján érdemes dönteni.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo