Nyomtatóban is az olcsót keresik a kkv-k

Tradicionális szemlélet jellemzi a magyar kis- és középvállalkozásokat a mindennapi irodai eszközök terén, így a nyomtatók használatánál is – derül ki a KutatóCentrum és az Epson felméréséből. A cégeket jellemzően a költséghatékonyság motiválja.

Kép: Pixabay

A magyar kkv-k 31 százaléka tintasugaras nyomtatót, míg a megkérdezettek közel kétharmada (62 százalékuk) lézernyomtatót használ – derül ki a KutatóCentrum és az Epson közös online felméréséből. Ez az arány jól tükrözi, hogy a tradicionális szemlélet még mindig nem elhanyagolható szerepet játszik a nyomtatási technológia megválasztásában, ugyanakkor számottevő a tintasugaras eszközöket használó vállalkozások száma. „A válaszadók legalább 35 százaléka bevallottan az eredetitől eltérő, alternatív kellékanyagokat vásárol költségeinek csökkentése érdekében, ami a szakszervizek visszajelzései alapján gyakran a készülékek meghibásodásához és a garancia elvesztéséhez vezet” – mondta Fábián Miklós, az Epson magyarországi fióktelepének vezetője.

A megkérdezettek 46 százaléka több mint 100 oldalt nyomtat hetente, s bár a  többségüknek nincs szüksége a színes nyomatokra, sok esetben csak kompromisszumok árán fogadják el a fekete-fehér nyomtatás lehetőségét a költséghatékonyság érdekében.

A válaszadók a jelenleg használt nyomtatóikkal a minőséget, a megbízhatóságot és a kezelhetőséget tekintve nagyrészt elégedettek, de a költséget jelentő tényezők, például az üzemeltetéshez vagy a kellékanyagokhoz kapcsolódó kiadások, valamint az energiafogyasztás terén nyitottak az új megoldásokra. Annak ellenére, hogy a megkérdezettek 46 százaléka nincs tisztában jelenlegi nyomtatási költségeivel, a fennmaradó 54 százalék megosztottsága pedig azt mutatja, hogy a kkv-szegmens felhasználói bizonytalanok a kiadásaikat illetően, a válaszadók szerint elsősorban az új technológiákat alkalmazó, korszerű nyomtató használatával csökkenthetők a költségek. A korábbi eljárásokkal a felhasználók nagyrészt csak a minőség rovására tudtak költséghatékonyan nyomtatni.

„A kkv.szektor nyomtatási szokásait megvizsgálva azt tapasztaltuk, hogy döntési folyamataikban kulcsfontosságú az alacsony nyomtatási költség, az egyszerű kezelhetőség és a megbízható működés. Általános jelenség a szektorban a fekete-fehér nyomtatás preferálása, valamint az a törekvés, hogy a nyomtatással járó költségeiket folyamatosan csökkentsék a vállalkozások” – foglalta össze a kutatási eredményeket Győrfi Anna, a KutatóCentrum senior kutatója. A felmérés kimutatta, hogy a költséghatékonyság fontos szempont a kkv-szegmensben, ugyanakkor ez nem mehet a megbízhatóság, a garancia és a minőség rovására.

Hogyan válasszunk dokumentumkezelő rendszert?
Csökkenő hatékonyság, hibás iktatások, a hibák következtében elvesztett anyagok vagy rosszabb esetben ügyfelek – mind olyan problémák, amelyeken segíthet, ha a cégben figyelmet fordítanak a dokumentummenedzsmentre. Az erre szolgáló szoftverek kínálata hatalmas, segítünk, minek alapján érdemes dönteni.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo