Nyomtatóban is az olcsót keresik a kkv-k

Tradicionális szemlélet jellemzi a magyar kis- és középvállalkozásokat a mindennapi irodai eszközök terén, így a nyomtatók használatánál is – derül ki a KutatóCentrum és az Epson felméréséből. A cégeket jellemzően a költséghatékonyság motiválja.

Kép: Pixabay

A magyar kkv-k 31 százaléka tintasugaras nyomtatót, míg a megkérdezettek közel kétharmada (62 százalékuk) lézernyomtatót használ – derül ki a KutatóCentrum és az Epson közös online felméréséből. Ez az arány jól tükrözi, hogy a tradicionális szemlélet még mindig nem elhanyagolható szerepet játszik a nyomtatási technológia megválasztásában, ugyanakkor számottevő a tintasugaras eszközöket használó vállalkozások száma. „A válaszadók legalább 35 százaléka bevallottan az eredetitől eltérő, alternatív kellékanyagokat vásárol költségeinek csökkentése érdekében, ami a szakszervizek visszajelzései alapján gyakran a készülékek meghibásodásához és a garancia elvesztéséhez vezet” – mondta Fábián Miklós, az Epson magyarországi fióktelepének vezetője.

A megkérdezettek 46 százaléka több mint 100 oldalt nyomtat hetente, s bár a  többségüknek nincs szüksége a színes nyomatokra, sok esetben csak kompromisszumok árán fogadják el a fekete-fehér nyomtatás lehetőségét a költséghatékonyság érdekében.

A válaszadók a jelenleg használt nyomtatóikkal a minőséget, a megbízhatóságot és a kezelhetőséget tekintve nagyrészt elégedettek, de a költséget jelentő tényezők, például az üzemeltetéshez vagy a kellékanyagokhoz kapcsolódó kiadások, valamint az energiafogyasztás terén nyitottak az új megoldásokra. Annak ellenére, hogy a megkérdezettek 46 százaléka nincs tisztában jelenlegi nyomtatási költségeivel, a fennmaradó 54 százalék megosztottsága pedig azt mutatja, hogy a kkv-szegmens felhasználói bizonytalanok a kiadásaikat illetően, a válaszadók szerint elsősorban az új technológiákat alkalmazó, korszerű nyomtató használatával csökkenthetők a költségek. A korábbi eljárásokkal a felhasználók nagyrészt csak a minőség rovására tudtak költséghatékonyan nyomtatni.

„A kkv.szektor nyomtatási szokásait megvizsgálva azt tapasztaltuk, hogy döntési folyamataikban kulcsfontosságú az alacsony nyomtatási költség, az egyszerű kezelhetőség és a megbízható működés. Általános jelenség a szektorban a fekete-fehér nyomtatás preferálása, valamint az a törekvés, hogy a nyomtatással járó költségeiket folyamatosan csökkentsék a vállalkozások” – foglalta össze a kutatási eredményeket Győrfi Anna, a KutatóCentrum senior kutatója. A felmérés kimutatta, hogy a költséghatékonyság fontos szempont a kkv-szegmensben, ugyanakkor ez nem mehet a megbízhatóság, a garancia és a minőség rovására.

Hogyan válasszunk dokumentumkezelő rendszert?
Csökkenő hatékonyság, hibás iktatások, a hibák következtében elvesztett anyagok vagy rosszabb esetben ügyfelek – mind olyan problémák, amelyeken segíthet, ha a cégben figyelmet fordítanak a dokumentummenedzsmentre. Az erre szolgáló szoftverek kínálata hatalmas, segítünk, minek alapján érdemes dönteni.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo