Köztudott, hogy a hajdan legendás, Nagy-Britanniában tartózkodott külföldi állampolgárokat is ellátott brit betegbiztosítás hosszú évek óta növekvő gondokkal küzd, gyakran hetekig kell várni időpontra még a körzeti háziorvosnál is. Ezen kíván segíteni a „GP at hand” nevű vállalkozás. (A GP a háziorvos rövidítése).
A cég a hét valamennyi napján, 24 órában, legfeljebb két órán belül fogadja a hozzá szerződött betegek videohívásait, és abból indul ki, hogy a panaszok ötödének megítélésénél, kezelésénél nincs szükség közvetlen, személyes találkozásra orvos és beteg között, a doktor így is tud kielégítő választ, megnyugtató segítséget nyújtani. Amennyiben ez nem lehetséges, vagy a beteg azt nem találja elegendőnek, természetesen elmehet a cégnek a városközpontban működő rendelőintézeteinek valamelyikébe.
A véleményt, hogy az elsőnek Londonban 3000 beteggel induló rendszert elárasztják majd a hívások, a vállalkozás elutasítja. Nézetük szerint korunkban, amikor a bankolástól a vásárlásig egyre több mindent elektronikusan intézünk, ideje ezt kiterjeszteni az egészségügyre is.
Éppen ezért ellenzik a „telefonos viziteket” vezető háziorvosok. Szerintük ilyenformán elmennek tőlük a fiatal, ritkán és könnyebben megbetegedő fiatalok – nekik pedig marad a munka nehezebb része, a krónikusan beteg öregek, és a zavaradottak.
A Nemzeti Egészségügyi Szolgálat (NHS) nem lát kivetnivalót a próbálkozásban, mondván, személyre lehet szabni a szolgáltatásokat. Az NHS számára a modell anyagilag előnyös: a szerződött háziorvosoknak évi 151 fontot fizetnek egy betegért, a GP at Hand csak 50 fontot kap. (The Times)