Lassan kerti törpét is weben veszünk

Mind a vásárlásban, mind a ház körüli munkákban egyre kényelmesebbek vagyunk. Kerti ház, traktor, infraszauna, robotporszívó és elektromos kandalló – többek között ezek az idei ősz slágertermékei a hazai online piacon, a Mall.hu online pláza friss felmérése szerint.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vásárlók ma már olyan, nagyobb eszközöket is webáruházban vesznek, melyekért korábban városszéli lerakatokba kellett elzarándokolni, és feltűnően megnőtt az „okos” eszközök iránti kereslet. A kutatás azt mutatja: az őszi nagytakarítást és a ház körüli munkát is egyre kényelmesebben intéznénk.

Köröket ver rá a hagyományos kiskereskedelem növekedésére a webáruházak forgalmának bővülése az idén, de a fogyasztók száma mellett az online elérhető termékek kínálata is elképesztő tempóban nő. A webáruházak már most érzik a karácsonyi szezon húzását, és az e-kereskedelem forgalma az év végéig egészen biztosan meg fogja haladni a tavalyi 427 milliárd forintot. A netes vásárlás terjedésének oka egyszerű: olcsóbb és kényelmesebb, mint a bolti beszerzés. Az ország és a közép-kelet-európai régió egyik legnagyobb online plázája, a Mall.hu összegyűjtötte, milyen termékeket keresünk ősszel, a téli időszakra készülve.

Kép: SXC

A Mall.hu csaknem 12 000 vevő online vásárlási szokásait szondázva a „szezonális” termékek szeptember-októberi volumenét vizsgálta. Az ősz beköszöntével jelentősen megnőtt az érdeklődés a kertrendezéshez használt szerszámok iránt, de kiugró növekedést értek el a hagyományos eszközöket kiváltó gépek is. Utóbbira jó példa, hogy gereblye helyett sokan inkább már elektromos lombszívót vesznek, ebből 98 százalékkal több fogyott, mint tavaly ilyenkor. A tűzifa aprításához nélkülözhetetlen baltából kétszer annyit vásároltak, mint tavaly, de egyre többen ezt a munkát is gépre bízzák: népszerű a rönkhasító gép, melyből itthon másfélszer annyi fogy, mint a hazainál jóval élénkebb cseh online piactéren.

A kutatás szerint olyan, kifejezettem komplex és nagyméretű eszközöket is a neten vásárolunk, melyekről korábban nem gondoltuk volna, hogy webáruházból is rendelhetők. Az egyik legkelendőbb cikk a régen sufniként emlegetett, ma már szerszámok, gépek profi tárolására alkalmas kerti ház, melyből idén több mint háromszor annyi fogyott, mint tavaly, és több mint hétszer annyi, mint Csehországban. A kisház mellett egyre többen vásárolnak a neten kerti traktort és komplett infraszaunát is. A jelenség oka, hogy egy rendes webáruház mérettől függetlenül minden termékre vállal házhozszállítást, így nem a vásárlónak kell rengeteg idő, pénz és fáradság árán lebonyolítania a termék beszerzését. Azaz kényelmesebb, ha a kerti ház a webshopból egyenesen a kert végébe érkezik.

Szinte természetes, hogy a legtöbb háztartásban a partvist felváltja a porszívó, de úgy tűnik, a neten egyre inkább a nagyobb tudású modelleket keresik, és idén kifejezetten megnőtt a kereslet a kényelmes megoldások iránt. Rendkívül népszerűek a vezeték nélküli, akkumulátoros padlóporszívók, melyek kis helyen elférnek, és akár vállra akasztva is lehet velük takarítani. Óriási az érdeklődés a mesterséges intelligenciával, gépi tanulással felvértezett a robotporszívók iránt, melyek a lakás feltérképezése után szinte egyedül végzik el a nagytakarítást.

A vásárlók korán elkezdték a készülődést a hideg napokra, és idén már szeptemberben hozzáfogtak a beltéri fűtőeszközök beszerzéséhez. A

Tanácsok az ünnepi online kampányhoz
Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!
netről már nemcsak hősugárzókat rendelnek, de olajradiátorokat, sőt nagyobb kandallókat, kályhákat is – ez utóbbi forgalma 32 százalékkal nőtt. Itt is jellemző, hogy a fogyasztók a technológiai újdonságokat keresik: a távirányítós, valódi tűzlobogást imitáló LED-képernyős elektromos kandalló 6 százalékos növekedéssel ugyan, de igazi toptermék, akárcsak a digitális szén-monoxid mérő.

A központi fűtési szezon kezdetével automatikusan megugrott a párásítók forgalma, hiszen a radiátorokkal fűtött helyiségek levegője könnyen kiszárad, és gyakran bőr vagy szem irritációt okoz. A tavalyi időszakhoz képest a volumenben nincs változás, de itt is igaz, hogy a vásárlók idén a drágább, okosabb készülékeket viszik.

 

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo