Lassan kerti törpét is weben veszünk

Mind a vásárlásban, mind a ház körüli munkákban egyre kényelmesebbek vagyunk. Kerti ház, traktor, infraszauna, robotporszívó és elektromos kandalló – többek között ezek az idei ősz slágertermékei a hazai online piacon, a Mall.hu online pláza friss felmérése szerint.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vásárlók ma már olyan, nagyobb eszközöket is webáruházban vesznek, melyekért korábban városszéli lerakatokba kellett elzarándokolni, és feltűnően megnőtt az „okos” eszközök iránti kereslet. A kutatás azt mutatja: az őszi nagytakarítást és a ház körüli munkát is egyre kényelmesebben intéznénk.

Köröket ver rá a hagyományos kiskereskedelem növekedésére a webáruházak forgalmának bővülése az idén, de a fogyasztók száma mellett az online elérhető termékek kínálata is elképesztő tempóban nő. A webáruházak már most érzik a karácsonyi szezon húzását, és az e-kereskedelem forgalma az év végéig egészen biztosan meg fogja haladni a tavalyi 427 milliárd forintot. A netes vásárlás terjedésének oka egyszerű: olcsóbb és kényelmesebb, mint a bolti beszerzés. Az ország és a közép-kelet-európai régió egyik legnagyobb online plázája, a Mall.hu összegyűjtötte, milyen termékeket keresünk ősszel, a téli időszakra készülve.

Kép: SXC

A Mall.hu csaknem 12 000 vevő online vásárlási szokásait szondázva a „szezonális” termékek szeptember-októberi volumenét vizsgálta. Az ősz beköszöntével jelentősen megnőtt az érdeklődés a kertrendezéshez használt szerszámok iránt, de kiugró növekedést értek el a hagyományos eszközöket kiváltó gépek is. Utóbbira jó példa, hogy gereblye helyett sokan inkább már elektromos lombszívót vesznek, ebből 98 százalékkal több fogyott, mint tavaly ilyenkor. A tűzifa aprításához nélkülözhetetlen baltából kétszer annyit vásároltak, mint tavaly, de egyre többen ezt a munkát is gépre bízzák: népszerű a rönkhasító gép, melyből itthon másfélszer annyi fogy, mint a hazainál jóval élénkebb cseh online piactéren.

A kutatás szerint olyan, kifejezettem komplex és nagyméretű eszközöket is a neten vásárolunk, melyekről korábban nem gondoltuk volna, hogy webáruházból is rendelhetők. Az egyik legkelendőbb cikk a régen sufniként emlegetett, ma már szerszámok, gépek profi tárolására alkalmas kerti ház, melyből idén több mint háromszor annyi fogyott, mint tavaly, és több mint hétszer annyi, mint Csehországban. A kisház mellett egyre többen vásárolnak a neten kerti traktort és komplett infraszaunát is. A jelenség oka, hogy egy rendes webáruház mérettől függetlenül minden termékre vállal házhozszállítást, így nem a vásárlónak kell rengeteg idő, pénz és fáradság árán lebonyolítania a termék beszerzését. Azaz kényelmesebb, ha a kerti ház a webshopból egyenesen a kert végébe érkezik.

Szinte természetes, hogy a legtöbb háztartásban a partvist felváltja a porszívó, de úgy tűnik, a neten egyre inkább a nagyobb tudású modelleket keresik, és idén kifejezetten megnőtt a kereslet a kényelmes megoldások iránt. Rendkívül népszerűek a vezeték nélküli, akkumulátoros padlóporszívók, melyek kis helyen elférnek, és akár vállra akasztva is lehet velük takarítani. Óriási az érdeklődés a mesterséges intelligenciával, gépi tanulással felvértezett a robotporszívók iránt, melyek a lakás feltérképezése után szinte egyedül végzik el a nagytakarítást.

A vásárlók korán elkezdték a készülődést a hideg napokra, és idén már szeptemberben hozzáfogtak a beltéri fűtőeszközök beszerzéséhez. A

Tanácsok az ünnepi online kampányhoz
Az ünnepek nem csak magánemberként okozhatnak kihívást a megfelelő ajándékok kiválasztása és beszerzése miatt. A webáruházakat üzemeltető vállalkozóknak mások ajándékigényeiről is gondoskodniuk kell. Sőt, minél nagyobb szeletet szeretnének kiharapni maguknak a karácsonyi vásárlási lázból, annál ügyesebb és kreatívabb kampányokkal és praktikákkal kell előrukkolniuk. Szakértőnk négy tippet is ad, hogy minél szebb legyen a 2017-es karácsonyi szezon!
netről már nemcsak hősugárzókat rendelnek, de olajradiátorokat, sőt nagyobb kandallókat, kályhákat is – ez utóbbi forgalma 32 százalékkal nőtt. Itt is jellemző, hogy a fogyasztók a technológiai újdonságokat keresik: a távirányítós, valódi tűzlobogást imitáló LED-képernyős elektromos kandalló 6 százalékos növekedéssel ugyan, de igazi toptermék, akárcsak a digitális szén-monoxid mérő.

A központi fűtési szezon kezdetével automatikusan megugrott a párásítók forgalma, hiszen a radiátorokkal fűtött helyiségek levegője könnyen kiszárad, és gyakran bőr vagy szem irritációt okoz. A tavalyi időszakhoz képest a volumenben nincs változás, de itt is igaz, hogy a vásárlók idén a drágább, okosabb készülékeket viszik.

 

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo