Különös kutatás: végre kiderült a magyarok preferenciája

A Kaspersky megbízásából készült, mesterséges intelligenciával foglalkozó kutatás eredményei szerint a magyarok sokkal inkább kedvelik női hangot, amikor okoseszközöket- és okosszolgáltatásokat használnak.

A hangalapú technológia nem újdonság, a navigációs rendszerek viszonylag hosszú ideje az életünkben vannak. Térnyerésének köszönhetően azonban egyre többféle okoseszköz rendelkezik hangasszisztens funkcióval, ezek pedig nem csak egyre több feladatot képesek ellátni, de egyre valóságosabbak is. A hangasszisztenssel, hangbottal való beszélgetés gyakran olyan, mintha valóságos emberrel beszélgetnénk, így nem csoda, hogy ezen eszközöknél és szolgáltatásoknál nagy hangsúly kerül arra, hogy milyen hangon szól hozzánk.

Messze a navigáció a nyerő

A Kaspersky megbízásából készült kutatás szerint a magyarok között messze a leggyakrabban használt hangalapú technológiával rendelkező rendszer a navigációs rendszer, a magyar válaszadóknak több mint fele (51%) használt az elmúlt egy évben navigációs rendszert vagy más hangutasítással rendelkező szolgáltatást. Kevésbé elterjedt itthon azonban (7%) az okosotthonokban gyakran használt hangsegéd, mint amilyen az Amazon Echo vagy éppen a Google Assistant, de még az egyszerűbb okoseszközök, mint a telefonok vagy laptopok hangalapú digitális asszisztenseseit, így például Siri segítségét sem vesszük igénybe túl gyakran, a magyarok csupán 12%-a használta az elmúlt egy évben.

A digitalizáció azonban elérte a telefonos ügyfélszolgálatokat is, amelyeknél mostanra szinte lehetetlen kikerülni, hogy hangbotokkal kerüljünk közvetlen kapcsolatba. Fontos kérdés tehát, hogy kinek a hangját részesítjük előnyben, ha hangalapú technológiával találkozunk.

Ha navigációs rendszerekről van szó, a magyarok szívesebben hallják egy nő hangját, ám ha egy vezető nélküli autó hangjáról van szó, megbízhatóbbnak tartják, ha az autó egy férfi hangján szólal meg. Az otthoni hangsegéd esetében pedig kétszer annyian részesítik előnyben a női hangot (36%), mint a férfit (15%). A laptopok és okostelefonok hangasszisztenseinél is a női hangot (41%) kedvelik inkább a magyarok, és még nagyobb százalékban (51%) igaz ez, ha telefonos segélyvonalakról van szó. Ugyanakkor a kutatás eredményei azt mutatják, hogy van egy jelentős csoport (29-43%), akiknek hang tekintetében nincs preferenciájuk vagy nem választottak.

Generációk tekintetében is érdekes eredmények születtek, ugyanis mind preferencia, mind megbízhatóság szempontjából a Baby Boomer generáció a férfihangot gyakrabban választotta a többi korcsoporthoz képest, a női hangot pedig leginkább az X generáció és a férfiak csoportja preferálja.

Az evolúciós hatások úgy formálták az agyunkat, hogy különösen érzékeny legyen az emberi hangokra. Ezért van például az, hogy tanuláshoz az instrumentális (csak hangszeres) zenét ajánlják. Az emberi hangra épülő (vagy azt alkalmazó) digitális megoldások érzelmi alapon is közelebb hozzák a technológiát, a női hang pedig megbízhatóságot és törődést sugall – mondta Damsa Andrei pszichológus.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo