Ha ez bejön, elfelejthetjük a SEO-t

A világ negyedik legnagyobb keresője, az orosz Yandex, a hétvégén bejelentette, hogy teljesen új alapokra helyezi az internetes keresést. A Google egyelőre küzd azzal a problémával, amin az oroszok elegánsan átlépnek.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Átalakulhat a keresés - Kép: Pixabay

A hétvégén, egy moszkvai konferencián jelentette be az orosz Yandex kereső, hogy teljesen új alapokra helyezi az internetes keresést. A jövőben ugyanis a weboldalak rangsorolásában figyelmen kívül hagyja a linkeket és elsősorban a felhasználói élményre koncentrál – adta hírül az ite.hu.

A világ legnagyobb keresői mind kivétel nélkül link-alapúak, azaz az oldalra mutató linkek határozzák meg egy-egy weboldal helyezését a találati listán. Bár voltak már korábban is törekvések nem link alapú keresők létrehozására, ezek mindezidáig sikertelen voltak. Az orosz Yandex, azonban nem kis szereplő, a világ negyedik legnagyobb internetes keresője, amely hazájában a Google-t is magasan megelőzi, de más országokban is népszerű.

Alexander Sadovskiy a Yandex vezetője kifejtette, hogy a változás egyelőre, csak a kereskedelmi tárgyú kereséseket érinti, ami az összes keresés nagyjából 10 százaléka, naponta közel húszmillió keresés. „Ebben a szektorban és különösen Oroszországban nagyon megbízhatatlan az oldalak linkháttere. Nagyon sok a fizetett és automatikus link, aminek egyetlen célja a találati lista manipulálása. Különösen igaz ez a kereskedelmi szférában.”

A szakember szerint egyértelmű volt a tendencia, hogy a linkeknek egyre kevesebb közük van a minőséghez. A linkek, mint rangsorolási tényező egyre félrevezetőbb eredményt adtak és ennek logikus következménye volt a mostani lépés.

A Google egyelőre küzd a hamis linkek ellen

Így optimalizálja céges weboldalát!
A keresőoptimalizálás, vagyis SEO nem egy egyszer elvégzendő feladat, hanem egy először nagyobb időbefektetést igénylő folyamat, ahol folyamatosan kell dolgozni az eredmények javításáért illetve fenntartásáért.
Miközben az oroszok teljesen új alapokra helyezik az internetes keresést, addig a Google még küzd a hamis linkek elterjedése ellen. Matt Cutts a Google webszemét elleni osztályának a vezetője szerint a Google több nagy linkhálózatot számolt fel az elmúlt napokban. Az Anglo Rank nevű brit hálózat célja az volt, hogy linkek eladásával javítsák más oldalak helyezését. A Google-nak nem ez volt az első ilyen akciója, szeptemberben éppen egy orosz linkhálózatot lepleztek le és az elmúlt időszakban észrevehetően nőtt a keresőóriás aktivitása ezen a téren.

Októberben a Google Pingvin nevű algoritmus borzolta az internetes társadalom kedélyeit, amely a hamis, és manipulatív célú linkeket szűrte ki az internetről.

Melyik taktika lesz a nyerő?

Az jól látszik, hogy míg a Google megpróbálja algoritmusok révén és manuálisan is lefülelni a linkhálózatokat, addig az orosz Yandex teljesen más taktikát követ.

A bejelentés szerint az új algoritmus több mint 800 szempont alapján rangsorolja majd a weboldalakat, amelyben központi szerep jut a felhasználó élménynek. A rangsorolás alapja az lesz, hogy a weboldalak, mennyire szolgálják ki a látogatókat, mennyi időt töltenek a weboldalon, hogyan használják azt, és milyen sűrűn térnek vissza.

A felhasználók viselkedését a keresők egyre jobban tudják követni, és a Yandex szerint ezek sokkal hitelesebb szempontjai egy weboldal értékelésének, mint a manipulálható linkek. Ha a számítások beválnak, akkor könnyen lehet, hogy módszerük forradalmasítani fogja az internetes keresését és ez hosszú távon alapjaiban változtathatja meg az internetes weboldalak világát.

Ne csak folyasd a pénzt online marketingre!
Az online marketing kivitelezésekor a cégek többségének nincs, vagy hibás az online marketing koncepciója. Szakértőnk most induló sorozatunkban lépésről lépésre bemutatja, hogyan érdemes felépíteni az alapoktól egy online marketing projektet.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo