Ha ez bejön, elfelejthetjük a SEO-t

A világ negyedik legnagyobb keresője, az orosz Yandex, a hétvégén bejelentette, hogy teljesen új alapokra helyezi az internetes keresést. A Google egyelőre küzd azzal a problémával, amin az oroszok elegánsan átlépnek.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Átalakulhat a keresés - Kép: Pixabay

A hétvégén, egy moszkvai konferencián jelentette be az orosz Yandex kereső, hogy teljesen új alapokra helyezi az internetes keresést. A jövőben ugyanis a weboldalak rangsorolásában figyelmen kívül hagyja a linkeket és elsősorban a felhasználói élményre koncentrál – adta hírül az ite.hu.

A világ legnagyobb keresői mind kivétel nélkül link-alapúak, azaz az oldalra mutató linkek határozzák meg egy-egy weboldal helyezését a találati listán. Bár voltak már korábban is törekvések nem link alapú keresők létrehozására, ezek mindezidáig sikertelen voltak. Az orosz Yandex, azonban nem kis szereplő, a világ negyedik legnagyobb internetes keresője, amely hazájában a Google-t is magasan megelőzi, de más országokban is népszerű.

Alexander Sadovskiy a Yandex vezetője kifejtette, hogy a változás egyelőre, csak a kereskedelmi tárgyú kereséseket érinti, ami az összes keresés nagyjából 10 százaléka, naponta közel húszmillió keresés. „Ebben a szektorban és különösen Oroszországban nagyon megbízhatatlan az oldalak linkháttere. Nagyon sok a fizetett és automatikus link, aminek egyetlen célja a találati lista manipulálása. Különösen igaz ez a kereskedelmi szférában.”

A szakember szerint egyértelmű volt a tendencia, hogy a linkeknek egyre kevesebb közük van a minőséghez. A linkek, mint rangsorolási tényező egyre félrevezetőbb eredményt adtak és ennek logikus következménye volt a mostani lépés.

A Google egyelőre küzd a hamis linkek ellen

Így optimalizálja céges weboldalát!
A keresőoptimalizálás, vagyis SEO nem egy egyszer elvégzendő feladat, hanem egy először nagyobb időbefektetést igénylő folyamat, ahol folyamatosan kell dolgozni az eredmények javításáért illetve fenntartásáért.
Miközben az oroszok teljesen új alapokra helyezik az internetes keresést, addig a Google még küzd a hamis linkek elterjedése ellen. Matt Cutts a Google webszemét elleni osztályának a vezetője szerint a Google több nagy linkhálózatot számolt fel az elmúlt napokban. Az Anglo Rank nevű brit hálózat célja az volt, hogy linkek eladásával javítsák más oldalak helyezését. A Google-nak nem ez volt az első ilyen akciója, szeptemberben éppen egy orosz linkhálózatot lepleztek le és az elmúlt időszakban észrevehetően nőtt a keresőóriás aktivitása ezen a téren.

Októberben a Google Pingvin nevű algoritmus borzolta az internetes társadalom kedélyeit, amely a hamis, és manipulatív célú linkeket szűrte ki az internetről.

Melyik taktika lesz a nyerő?

Az jól látszik, hogy míg a Google megpróbálja algoritmusok révén és manuálisan is lefülelni a linkhálózatokat, addig az orosz Yandex teljesen más taktikát követ.

A bejelentés szerint az új algoritmus több mint 800 szempont alapján rangsorolja majd a weboldalakat, amelyben központi szerep jut a felhasználó élménynek. A rangsorolás alapja az lesz, hogy a weboldalak, mennyire szolgálják ki a látogatókat, mennyi időt töltenek a weboldalon, hogyan használják azt, és milyen sűrűn térnek vissza.

A felhasználók viselkedését a keresők egyre jobban tudják követni, és a Yandex szerint ezek sokkal hitelesebb szempontjai egy weboldal értékelésének, mint a manipulálható linkek. Ha a számítások beválnak, akkor könnyen lehet, hogy módszerük forradalmasítani fogja az internetes keresését és ez hosszú távon alapjaiban változtathatja meg az internetes weboldalak világát.

Ne csak folyasd a pénzt online marketingre!
Az online marketing kivitelezésekor a cégek többségének nincs, vagy hibás az online marketing koncepciója. Szakértőnk most induló sorozatunkban lépésről lépésre bemutatja, hogyan érdemes felépíteni az alapoktól egy online marketing projektet.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo