Több mint 13 millió email címet tartalmaz az adatbázis, melyet az Obama stáb a demokrata elnökjelölt támogatóiról készített. Amerika új elnöke a választási kampány során egymillió új barátra tett szert a MySpace-en és majdnem négymillió támogatóra a Facebook-on keresztül. Az elnök internetes támogatói szakértők szerint jelentős lobbi erővel bírnak. Ha továbbra is figyelemmel kísérik Obama tevékenységét és véleményt nyilvánítanak a kormányzat tevékenységéről, az kétirányúvá teheti a kormányzati kommunikációt.
A Facebook, a Myspace vagy a Youtube még nem létezett akkor, amikor Busht elnöknek választották. Utódja azonban a választást követően is kapcsolatot tarthat a szavazókkal ezeknek az alkalmazásoknak a segítségével. Az eskütétel a jövő hét egyik legnézettebb Youtube videója lehet. Az elnöki Youtube csatornán azonban nemcsak figyelemmel lehet kísérni az elnöki beszédeket és más médiaeseményeket, hanem kommentárt is lehet fűzni hozzájuk, amikből a legérdekesebbeket és legjellemzőbbeket az elnök munkatársai átadják Obamának.
"Nem csak az a célunk, hogy az internet segítségével információkat juttassunk el a szavazókhoz, hanem az is visszajelzéseket kapjunk tőlük."- nyilatkozta a CNN-nek Steve McMahon demokrata politikus kedden. Az amerikaiaknak most lehetősége nyílt arra, hogy minden eddiginél közvetlenebbül befolyásolják az országuk sorsát.