A megkérdezett cégek 75 százalékának nincsen weboldala. Többségüknek azért, mert úgy érzik nem kell, van elég megrendelésük így is. 28 százalék regisztrált valamilyen online szakemberajánló oldalon, 11 százalék pedig tervezi. Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője szerint ez óriási hiba. Ugyanis most, amikor bővül az építőipar, éppen most kellene fejleszteni például a digitális képességeket. Ez ugyanis versenyelőnyt jelenthet, főleg amikor lassul az ágazat. Azonban akkor már késő fejlesztésekbe kezdeni.
„Képmutatás” minden formában
A válaszadók 75 százaléka szokott referenciát mutatni a megrendelőknek. 46 százalékuk e-mailen küld, 60 százalék a telefonján mutatja meg a korábbi munkákról készített képeket. Mindössze 16 százalék mutat nyomtatott fényképeket. A megkérdezett vállalkozások 43 százaléka készít szövegszerkesztővel árajánlatot, amit kinyomtatva ad a megrendelőnek. 39 százalék küldi el az e-mailhez csatolva, 37 százalékuk pedig egyszerűen e-mailt ír ajánlatként. Azonban az építőipari vállalkozások 20 százaléka szóbeli, 17 százalékuk kézzel írt, 3 százalék pedig sms-ben írt ajánlatot ad.
37 százalék tartja elképzelhetőnek, hogy robotok építik a házakat. A feladat, amit a többség rábízna egy robotra, a falazás, betonozás, vakolás, anyaghordás. „Sokan nem is hinnék, de például falazó robot már létezik, óránként mintegy ezer tégla lerakására képes. Sőt, már lehet épületeket nyomtatni, ami kiváltja a falazást. Azonban még jó időbe telik ezeknek a technológiáknak az elterjedése. Előbb kell félni a digitálisan érett konkurensektől, mint a robotoktól. Jó eséllyel a digitálisan érett építőipari vállalkozások fogják elhalászni a legjobb megrendeléseket, és valószínűleg ők fogják megvenni később a robotokat, hogy hatékonyabbá tegyék a munkát” – vélekedett Markovich Béla.