Facebook: nyolcvanmillió hamis felhasználó

Már több mint 83 millió hamis felhasználója van a Facebooknak: a héten nyilvánosságra hozott becslések tovább növelik a népszerű közösségi portál marketingértékével kapcsolatos aggodalmakat.

A cég saját számításai szerint a 955 millió aktív felhasználó nagyjából 8,7 százaléka nem valós személy. A becslések alapján nagyjából 83,09 millió hamis fiók működik a közösségi portálon. Ezek legnagyobb hányadát a "másodlatok" teszik ki (4,8 százalék), amelyeket az elsődlegesen használt profiljuk mellett működtetnek a felhasználók.

Utánuk a "helytelenül besorolt fiókok" következnek (2,4 százalék), vagyis a személyként feltüntetett cégek, szervezetek és háziállatok. Végül a "nem kívánatos" fiókok (1,5 százalék) zárják a sort, amelyeket általában spamek és hasonló tartalmak küldözgetésére használnak - adta hírül a BBC.

A Facebookot, amelynek üzleti modellje a célzott reklámozásra épül, egyre több kritika éri a felhasználók "lájkolására" alapozott hirdetési politikájának hatékonysága és megbízhatósága miatt. Múlt héten a Limited Press nevű cég bejelentette, hogy saját számításai szerint a Facebookon lévő hirdetéseire érkezett kattintások mintegy nyolcvan százaléka hamis felhasználóktól származik.

 

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo