Eláraszthatják az internetet a magyar cégek

Ingyenes internetes megjelenést biztosít a magyar kiscégeknek a Neten a Cégem program, mely során a vállalkozások szakértői segítséggel tanulhatják meg az online tér nyújtotta előnyöket. A programot létrehozó Budapest Bank, Google Magyarország és HonlapABC hármas reményei szerint még idén 25 ezer vállalkozás nyit a digitális jelenlét felé, hoz létre honlapot, és alapozza meg jövőbeni sikereit az online eszközök segítségével.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

„A magyarországi kkv-knak az 55 százaléka nem rendelkezik saját honlappal, sőt ezeknek a kétharmada még sosem gondolkozott el azon, hogy készítsen egyet" - nyitotta előadását Kovács Márton az Ipsos képviseletében, aki elmondta azt is, hogy azok a vállalatok, akik nem rendelkeznek online megjelenéssel még marketingre sem nagyon költenek (mindössze 9%-uk).

„A válaszadók szerint a honlapkészítésnél a leggyakoribb visszatartó erő a forráshiány, ám a kutatás arra is rámutatott, hogy a kiscégek vezetőinek kétharmada azzal sincs tisztában, hogy mennyibe kerülne kikerülni az internetre" - számolt be a szakember. A felmérés során arra is rákérdeztek, hogy ha lehetőségük lenne egyszerűen és ingyen létrehozni egy honlapot, akkor élnének-e a lehetőséggel és a válaszadóknak így is csak a csekély többsége (55%), mondta azt, hogy igen. A legfontosabb ellenérvek között azt említették a cégvezetők, hogy nincs rá szükség, nem járna gazdasági előnnyel, illetve nincs idő a fenntartására.

„Sajnálatos módon sok olyan cég sem használja ki a lehetőségeket, amely rendelkezik honlappal, hiszen a kutatás szerint a vállalkozások túlnyomó többsége csak cége bemutatására, az elérhetőségek megjelenítésére használja az internetet, valódi kereskedéssel mindössze 22 százalékuk foglalkozik" - emelte ki Kovács Márton.

Megadják a kezdeti lökést

„A lakosság 62 százaléka rendszeresen netezik, tehát a kereslet megvan, ám a kínálat máig hiányzik" - vette át a szót Heal Edina, a Google Magyarország vezetője. Szerinte, aki felmegy a világhálóra, az gyakran keres is valamit (példaként említette, hogy az étterem szót havonta 330 ezren ütik be a keresőbe), így aki nincs fent az interneten az lemarad a versenyben.


A nap 24 órájában elérhetjük a vevőket

„A Neten a Cégem program lényege tehát az, hogy segítjük a vállalatokat a megjelenésben, hiszen a résztvevők ingyen honlapot, hirdetési lehetőséget és pénzügyi tanácsokat kapnak" - hangsúlyozta a vezető, aki szerint ezzel bárki kikerülheti a kezdeti pénzhiányt. Hogy további segítséget nyújtsanak, a szervezők egy országjáró road-show-t indítanak, mely során számos vidéki városban mutatják be a program előnyeit.

Koleszár Péter a HonlapABC képviseletében ehhez hozzátette, hogy a program hatalmas lehetőség a vidéki cégeknek, akiknek alapból kisebb piacon kell működniük, ezáltal kisebb profitra tehetnek szert, így még kevesebb pénzük van egy saját honlap elindítására, mint a városi társaiknak. A szakember szerint az tény, hogy a programmal nem a legprofibb weblapokat lehet létrehozni, de nem is ez a cél, hanem, hogy segítő kezet nyújtsanak a kezdeti lépésekhez. „Aki regisztrálja magát a rendszerbe, annak akár 3-4 óra múlva versenyképes, Google-barát honlapja lehet, hiszen a használata rendkívül egyszerű és könnyen megtanulható."

A résztvevőknek ingyenes domain regisztrációt adnak, így a program végeztével akár tovább is lehet vinni a honlap elérhetőségét, akár egy másik szolgáltatóhoz is. A Neten a Cégem program során létrejövő honlapok használata hat hónapig ingyenes, után 19990 forintba kerül az éves fenntartási költség.

A kihagyott lehetőségek

„Amennyiben felkerültünk az internetre nem dőlhetünk hátra, hogy mi mindent megtettünk, azért is tenni kell, hogy a vevő is megtaláljon minket" - jelentette ki Kindli Erna, a Google Magyarország marketing menedzsere. Szerinte ennek a célnak az eléréséhez három lehetőség kínálkozik: a keresőoptimalizáció, a keresőhirdetés, illetve a térképes hirdetés. A Neten a Cégem során főleg az utóbbi kettőben segíti a Google a résztvevőket, mivel, mint azt lapunknak Kindli elmondta, a keresőoptimalizáció olyan mélyebb tudást igényel, amelynek igénybevételét a kezdeti lépéseket tervező cégek valószínűleg későbbre halasztják. Mindezek ellenére az érdeklődő cégek a road-show során ilyen irányú segítséget is kérhetnek.

A szakember elmondása szerint a magyar internetezők 88 százaléka először a világhálón keres rá a megvásárolandó termékre, így érdemes használni a hirdetési lehetőségeket, hogy minél inkább szem előtt lehessen az adott cég terméke. Példaként említette, hogy például az országban található több ezer kőműves közül senki sem hirdet náluk, pedig a statisztikáik szerint havonta 22 ezren keresnek rá erre a szóra.

Mivel a neten még nem megjelenő cégek a pénzhiányt említik a leggyakoribb kifogásként, ezért a program során a Google egy 15 ezer forintos próbahirdetési lehetőséget ajánl fel. „Ez, ha 30 forintos kattintási költséggel számolunk, akkor mintegy 500 potenciális vevőt jelenthet" - hangsúlyozta ennek előnyeit Kindli Erna.


Egyre nagyobb az igény a netes vásárlásra

Szerinte ugyancsak jelentős előnyt jelenthet a térképes hirdetési forma, mivel tapasztalataik szerint egyre többen keresnek helycentrikusan. „Például ha valaki étterembe akar menni, akkor nagy valószínűséggel beírja az adott település nevét is, így a térképen azt is meg tudja nézni, hogy melyik van a legközelebb, vagy melyikhez a legkönnyebb eljutni. További előnye ennek a hirdetési formának, hogy teljesen ingyenes" - tette hozzá a marketing menedzser.

Nem csak megjelenni, bankolni is lehet a neten

„A sikeresség egyik, ha nem a fő feltétele a pénzügyi tudatosság" - állítja Erdei Zsuzsa a Budapest Banktól. Egy 2009-es felmérés szerint a kiscégek gyengeségeinek fő okai a tőkehiány, a pénztelenség, és nem utolsó sorban a tudatosság. Szerinte egy sikeres cégnek van üzleti terve, noha a tapasztalat azt mutatja, hogy a kkv-k mindössze 40 százaléka rendelkezik ilyennel.

A Budapest Bank adatai szerint a kiscégek 54 százaléka használja pénzügyei intézésére az internetet, pedig „aki él ezzel a lehetőséggel, annak több lehetősége van a fejlődésre. Hogy ez miért van így? Az internet segítségével 42 százalékkal csökkenhetnek az átutalások költségei, ráadásul ezt bármikor, bárhonnan el lehet intézni, így is gyorsítva az ügyintézést." - hangsúlyozta Erdei Zsuzsa.

Ennek megfelelően a Budapest Bank a Neten a Cégem program során 24 havi díjmentes elektronikus átutalás garantál az adóhatóság felé, de ugyancsak díjmentessé tették a bankon belüli e-utalásokat, a számlacsomagot, az internetbank szolgáltatást és a Budapest Vállalati bankkártyát.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo