Eláraszthatják az internetet a magyar cégek

Ingyenes internetes megjelenést biztosít a magyar kiscégeknek a Neten a Cégem program, mely során a vállalkozások szakértői segítséggel tanulhatják meg az online tér nyújtotta előnyöket. A programot létrehozó Budapest Bank, Google Magyarország és HonlapABC hármas reményei szerint még idén 25 ezer vállalkozás nyit a digitális jelenlét felé, hoz létre honlapot, és alapozza meg jövőbeni sikereit az online eszközök segítségével.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

„A magyarországi kkv-knak az 55 százaléka nem rendelkezik saját honlappal, sőt ezeknek a kétharmada még sosem gondolkozott el azon, hogy készítsen egyet" - nyitotta előadását Kovács Márton az Ipsos képviseletében, aki elmondta azt is, hogy azok a vállalatok, akik nem rendelkeznek online megjelenéssel még marketingre sem nagyon költenek (mindössze 9%-uk).

„A válaszadók szerint a honlapkészítésnél a leggyakoribb visszatartó erő a forráshiány, ám a kutatás arra is rámutatott, hogy a kiscégek vezetőinek kétharmada azzal sincs tisztában, hogy mennyibe kerülne kikerülni az internetre" - számolt be a szakember. A felmérés során arra is rákérdeztek, hogy ha lehetőségük lenne egyszerűen és ingyen létrehozni egy honlapot, akkor élnének-e a lehetőséggel és a válaszadóknak így is csak a csekély többsége (55%), mondta azt, hogy igen. A legfontosabb ellenérvek között azt említették a cégvezetők, hogy nincs rá szükség, nem járna gazdasági előnnyel, illetve nincs idő a fenntartására.

„Sajnálatos módon sok olyan cég sem használja ki a lehetőségeket, amely rendelkezik honlappal, hiszen a kutatás szerint a vállalkozások túlnyomó többsége csak cége bemutatására, az elérhetőségek megjelenítésére használja az internetet, valódi kereskedéssel mindössze 22 százalékuk foglalkozik" - emelte ki Kovács Márton.

Megadják a kezdeti lökést

„A lakosság 62 százaléka rendszeresen netezik, tehát a kereslet megvan, ám a kínálat máig hiányzik" - vette át a szót Heal Edina, a Google Magyarország vezetője. Szerinte, aki felmegy a világhálóra, az gyakran keres is valamit (példaként említette, hogy az étterem szót havonta 330 ezren ütik be a keresőbe), így aki nincs fent az interneten az lemarad a versenyben.


A nap 24 órájában elérhetjük a vevőket

„A Neten a Cégem program lényege tehát az, hogy segítjük a vállalatokat a megjelenésben, hiszen a résztvevők ingyen honlapot, hirdetési lehetőséget és pénzügyi tanácsokat kapnak" - hangsúlyozta a vezető, aki szerint ezzel bárki kikerülheti a kezdeti pénzhiányt. Hogy további segítséget nyújtsanak, a szervezők egy országjáró road-show-t indítanak, mely során számos vidéki városban mutatják be a program előnyeit.

Koleszár Péter a HonlapABC képviseletében ehhez hozzátette, hogy a program hatalmas lehetőség a vidéki cégeknek, akiknek alapból kisebb piacon kell működniük, ezáltal kisebb profitra tehetnek szert, így még kevesebb pénzük van egy saját honlap elindítására, mint a városi társaiknak. A szakember szerint az tény, hogy a programmal nem a legprofibb weblapokat lehet létrehozni, de nem is ez a cél, hanem, hogy segítő kezet nyújtsanak a kezdeti lépésekhez. „Aki regisztrálja magát a rendszerbe, annak akár 3-4 óra múlva versenyképes, Google-barát honlapja lehet, hiszen a használata rendkívül egyszerű és könnyen megtanulható."

A résztvevőknek ingyenes domain regisztrációt adnak, így a program végeztével akár tovább is lehet vinni a honlap elérhetőségét, akár egy másik szolgáltatóhoz is. A Neten a Cégem program során létrejövő honlapok használata hat hónapig ingyenes, után 19990 forintba kerül az éves fenntartási költség.

A kihagyott lehetőségek

„Amennyiben felkerültünk az internetre nem dőlhetünk hátra, hogy mi mindent megtettünk, azért is tenni kell, hogy a vevő is megtaláljon minket" - jelentette ki Kindli Erna, a Google Magyarország marketing menedzsere. Szerinte ennek a célnak az eléréséhez három lehetőség kínálkozik: a keresőoptimalizáció, a keresőhirdetés, illetve a térképes hirdetés. A Neten a Cégem során főleg az utóbbi kettőben segíti a Google a résztvevőket, mivel, mint azt lapunknak Kindli elmondta, a keresőoptimalizáció olyan mélyebb tudást igényel, amelynek igénybevételét a kezdeti lépéseket tervező cégek valószínűleg későbbre halasztják. Mindezek ellenére az érdeklődő cégek a road-show során ilyen irányú segítséget is kérhetnek.

A szakember elmondása szerint a magyar internetezők 88 százaléka először a világhálón keres rá a megvásárolandó termékre, így érdemes használni a hirdetési lehetőségeket, hogy minél inkább szem előtt lehessen az adott cég terméke. Példaként említette, hogy például az országban található több ezer kőműves közül senki sem hirdet náluk, pedig a statisztikáik szerint havonta 22 ezren keresnek rá erre a szóra.

Mivel a neten még nem megjelenő cégek a pénzhiányt említik a leggyakoribb kifogásként, ezért a program során a Google egy 15 ezer forintos próbahirdetési lehetőséget ajánl fel. „Ez, ha 30 forintos kattintási költséggel számolunk, akkor mintegy 500 potenciális vevőt jelenthet" - hangsúlyozta ennek előnyeit Kindli Erna.


Egyre nagyobb az igény a netes vásárlásra

Szerinte ugyancsak jelentős előnyt jelenthet a térképes hirdetési forma, mivel tapasztalataik szerint egyre többen keresnek helycentrikusan. „Például ha valaki étterembe akar menni, akkor nagy valószínűséggel beírja az adott település nevét is, így a térképen azt is meg tudja nézni, hogy melyik van a legközelebb, vagy melyikhez a legkönnyebb eljutni. További előnye ennek a hirdetési formának, hogy teljesen ingyenes" - tette hozzá a marketing menedzser.

Nem csak megjelenni, bankolni is lehet a neten

„A sikeresség egyik, ha nem a fő feltétele a pénzügyi tudatosság" - állítja Erdei Zsuzsa a Budapest Banktól. Egy 2009-es felmérés szerint a kiscégek gyengeségeinek fő okai a tőkehiány, a pénztelenség, és nem utolsó sorban a tudatosság. Szerinte egy sikeres cégnek van üzleti terve, noha a tapasztalat azt mutatja, hogy a kkv-k mindössze 40 százaléka rendelkezik ilyennel.

A Budapest Bank adatai szerint a kiscégek 54 százaléka használja pénzügyei intézésére az internetet, pedig „aki él ezzel a lehetőséggel, annak több lehetősége van a fejlődésre. Hogy ez miért van így? Az internet segítségével 42 százalékkal csökkenhetnek az átutalások költségei, ráadásul ezt bármikor, bárhonnan el lehet intézni, így is gyorsítva az ügyintézést." - hangsúlyozta Erdei Zsuzsa.

Ennek megfelelően a Budapest Bank a Neten a Cégem program során 24 havi díjmentes elektronikus átutalás garantál az adóhatóság felé, de ugyancsak díjmentessé tették a bankon belüli e-utalásokat, a számlacsomagot, az internetbank szolgáltatást és a Budapest Vállalati bankkártyát.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo