Egyre olcsóbb távközlés: akár egymillió magyar is válthat

Miközben az elmúlt években folyamatosan emelkedett a gáz, az áram és a benzin ára, a telekommunikációs díjak és az internet ára folyamatosan csökkent. Évről-évre egyre többen válnak nyitottá a csomagban árult szolgáltatásokra a halmozott kedvezmények, a rugalmasan összeállítható konstrukció, az egy előfizetés és további kényelmi szempontok miatt. A szolgáltatáscsomagok terjedése pedig további árcsökkentő hatással lehet az egyes szolgáltatási elemekre, amely a szolgáltatási portfóliók teljes átalakulásához vezethet. - írja az Invitel elemzésében.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csökkenő árak, előretörő csomagok, megszűnő különálló előfizetések, fejlődő internetpiac és erősödő verseny. Erre lehet számítani a magyar telekommunikácós és multimédia piacon a következő 2-3 évben az Invitel szerint. Az internet penetráció tekintetében várható, hogy hasonlóan az elmúlt évek trendjeihez a mostani 38-40%-ról 47%-ra nő a háztatártások körében az internet előfizetések száma és folytatódik a felzárkózás az európai átlaghoz (65%). Tovább terjedhetnek, a kényelmesebb és minőségibb televíziózást lehetővé tévő internetalapú tv technológiák (IPTV) és a csomagban árult lakossági előfizetések (TV, ADSL, telefon, mobilinernet) terjedésére is számít az Invitel, mert azok olcsóbb előfizetési árakat és kényelmesebb ügyintézést jelentenek az ügyfeleknek.

„Az unió fejlettebb országaiban, de még a régiós országokban is magasabb a lakossági internetelőfizetések aránya, mint hazánkban. A piac dinamikusan nő, ez év végére várhatóan a háztartások újabb 4-5%-a csatlakozhat majd otthonról is a világhálóhoz. De az is megfigyelhető, hogy az eddigi szolgáltatási portfóliók átalakulnak, az ügyfelek közül egyre többen ismerik fel: megéri ha ugyanannál a szolgáltatónál fizetnek elő több dologra is, elsősorban azért, mert olcsóbb, rugalmasabb és kényelmesebb" - mondta Zsembery György az Invitel üzleti működéséért felelős vezérigazgató-helyettese.

A mozgatórugók: csomagok, csökkenő árak, IPTV

Invi4
Egy év alatt megduplázódott a mobilinternet előfizetések száma hazánkban, miközben az ADSL penetráció is tovább nőtt. Bár érzékelhető, hogy évről-évre egyre többen lesznek, akik előnyben részesítik a mobilinternetet, az elemzések azt is mutatják, hogy az „otthoni ADSL" előfizetések aránya egyelőre nem fog drasztikusan csökkenni, mivel az „asztali" gépeket még nem fogják leváltani a hordozható számítógépek, illetve az ADSL kapcsolat még mindig magasabb sávszélesség elérését teszi lehetővé. Az Invitel ezt a trendet követi az Invi4 csomag bevezetésével. Az új szolgáltatáscsomagban a hagyományos telefon mellett az otthoni szórakozás elemeit: az InviTV, ADSL és mobilinternet szolgáltatásokat gyúrta össze az Invitel és mindezt most igazán kedvező áron nyújtja új, vagy meglévő előfizetőinek, széles, kombinálható választékban. A kedvezményes ár, az egyetlen számla, a rugalmasan összeállítható elemek (közel 70 féle variációból választhatunk) mind-mind olyan tényező, amellyel az Invi4 a szabadság élményét nyújtja az egész családnak.

2009-ben Magyarországon a háztartások 38-40%-a rendelkezett internet előfizetéssel ezzel az európai országok között az utolsók között vagyunk, de a sávszélesség tekintetében jól állunk, szinte mindenhol 2 Mbp/s feletti az internetlefedettség, ebben a tekintetben vezetjük a mezőnyt. Az Invitel úgy látja, hogy az internet penetráció további növekedésének mozgatórugói várhatóan a csökkenő árak, a csomagban árult szolgáltatások, az IPTV és a hozzá kapcsolódó szolgáltatások lesznek.

Mivel egyre vonzóbb csomag ajánlatokkal jönnek elő a szolgáltatók, azok is megengedhetik majd maguknak az internetet és egy minőségibb TV előfizetést, akik esetleg eddig nem. Az Invitel úgy látja, hogy a következő években egyre többen lesznek, akik az IPTV mellett döntenek majd. Elsősorban annak kényelmi szolgáltatásai miatt, valamint azért, mert ebben a technológiában van a legtöbb fejlesztési potenciál.

„Néhány éven belül akár már eljuthatunk oda is, hogy személyre szabott televíziós műsorokat nézünk, a televízión internetezünk, esetleg mi választjuk ki, milyen kameraállásból nézzük végig a Forma 1-et" - mondta Fejes Tibor, az Invitel lakossági ügyfélportfolió menedzsment igazgatója. „A technológia kétirányú kommunikációt (interakciót) tesz lehetővé a felhasználó és a szolgáltató között, (de akár két felhasználó között is), így főleg az ezekre épülő szolgáltatások - például az online játékok, online webshop, időjárás jelentés, chat- illetve más social média szolgáltatások megjelenése is várható a közeljövőben" - tette hozzá Fejes Tibor.

Csomagolt szolgáltatások - 1,2 millió potenciális előfizető

Napjainkban a magyar háztartások 27%-a, azaz 1,1 millió háztartás fizet elő legalább 4 távközlési szolgáltatásra. Általánosságban elmondható, hogy különböző szolgáltatásokat legtöbbször nem egy szolgáltatótól veszik igénybe. Ez komplikáltabbá teszi az ügyintézést és drágább is, mintha egy szolgáltatót választanánk. A legtöbb szolgáltató azokban a háztartásokban van jelen, ahol fix telefon, tv, internet és mobiltelefon előfizetés is van. Ezeknek a háztartásoknak a háromnegyede legalább 3 szolgáltatóval áll kapcsolatban. A kutatások azt mutatják, hogy a következő években akár több mint 1 millió ügyfél válthat, vagy fizethet elő újonnan valamilyen telekommunikációs szolgáltatáscsomagra. Ehhez a legnagyobb motivációt az árkedvezmény jelenti: 20-30% kedvezmény, lehet elég erős motiváció ahhoz, hogy egy szolgáltatóhoz vigyék az ügyfelek minden előfizetésüket (TV, internet, telefon, mobilinternet). Az árkedvezményen kívül a havi egyetlen számlából adódó egyszerűbb számlázás, illetve a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézés is sokakat motiválhat.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo