A tavalyi év utolsó negyedévében 264 millió hagyományos telefont értékesítettek világszerte. A szám ugyan óriásinak tűnik – megelőzi az okostelefonok eladási számát is – azonban a hagyományos mobilpiac zsugorodóban van. Az eladások száma az egy évvel korábbihoz képest 19 százalékkal esett vissza. Ezzel szemben az okostelefonok iránti kereslet sorra dönti a rekordokat: tavaly csak az utolsó negyedévben a korábbihoz képest 38 százalékkal többet, 207,7 milliót értékesítettek.
Ezt az adatot a hazai mobilvásárlói piac is alátámasztja. Robbanásszerű növekedésnek indult ugyanis a mobileszközökön keresztüli vásárlás Magyarországon. A Vatera üzemeltetőjének oldalain tavaly csaknem elérte a 29 milliót az ilyen eszközökről érkező látogatószám, amely ötszörös növekedés 2011-hez képest, miközben az átmenő forgalom mobilon 200 millió forintról csaknem egymilliárd forintra emelkedett tavaly.
Az elmúlt évek rohamos internetes térnyerését, most az „okoseszközök” (okostelefon, tablet) térhódítása követi. 2011-ben még „csak” minden 46. látogatás érkezett ilyen eszközről, tavaly azonban már minden 12. látogatás történt okoseszközön keresztül. Ezen belül is előretörnek itthon az Androidok: az androidos felhasználók mobilapplikációkon keresztül csaknem 270 millió forint átmenő forgalmat bonyolítottak tavaly, szemben a 2011-ben elért 77 millió forinttal. Míg az általában magasabb jövedelemmel rendelkező iPhone tulajdonosok, 120 millió forintról 260 millióra növelték az átmenő forgalmat.