A kampány során 5000 teleházban közel 200 ezer ma még nem netező embert szeretnének elérni a több mint 7 millióból. Az itthon a Magyar Teleház Szövetség részvételével megvalósuló sorozat brüsszeli megnyitóját nem véletlenül a nemzetközi nőnapra időzítették, hiszen az ezévi kampány egyik témája a nők és az internet kapcsolatának szorosabbra fűzése. (Tavaly viszont már meghaladta a női online vásárlók száma a férfiakét.)Ahogy Neelie Kroes biztos rávilágított, a szervezők fel kívánják hívni az európai nők figyelmét arra, hogy a számítógépes készségek fejlesztése számos ajtót nyithat meg számukra, elsősorban a munkaerő-piacon. (Ma már minden harmadik állás feltételez digitális készségeket a jelentkezőkről.)
Herczog Edit a megnyitón elmondta, hogy az infokommunikációs szektort nemcsak belülről uralják a férfiak: nem elég, hogy az informatikusok döntő többsége férfi, de az innovatív újítások jelentős részének is ők a célcsoportja. Az EP-képviselő szerint mi sem jelzi ezt jobban, minthogy például az autóban fellelhető újítások négyötöde ma már az informatikai vívmányok közül kerül ki, míg például a hűtőszekrény szinte semmit sem változott az elmúlt száz évben.
A résztvevő európai politikusok a megnyitót követően részt vettek egy számítógépes minitanfolyamon, amelyen a héten bemutatásra kerülő új, készségfejlesztő, a netre lépést segítő programok (Internet Buttons, Employment Toolkit, Skillage) kezelését sajátították el brüsszeli diákoktól. Ezt követően Herczog Edit indította el azt a számlálót, amely a kampányban elért európaiak számát méri majd. Az eseményhez kapcsolódó hír, hogy szintén márciusban rendezi meg a Bizottság a már hagyományos e-Skills Weeket, az e-Készségek Hetét, amely elsősorban a kkv-k informatikai kompetenciáinak javítására összpontosít.