Egy hét a közösségi netezésé

Március 26. és 30 között rendezik meg a 2012-es Netre fel! hetet (Get Online Week 2012) az Európai Bizottság és a Telecentre Europe szervezésében, hogy legalább rövid időre középpontba kerüljenek az elsősorban a munka világában egyre lényegesebb internetes készségek.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

 


Kép:PP archív

A kampány során 5000 teleházban közel 200 ezer ma még nem netező embert szeretnének elérni a több mint 7 millióból. Az itthon a Magyar Teleház Szövetség részvételével megvalósuló sorozat brüsszeli megnyitóját nem véletlenül a nemzetközi nőnapra időzítették, hiszen az ezévi kampány egyik témája a nők és az internet kapcsolatának szorosabbra fűzése. (Tavaly viszont már meghaladta a női online vásárlók száma a férfiakét.)Ahogy Neelie Kroes biztos rávilágított, a szervezők fel kívánják hívni az európai nők figyelmét arra, hogy a számítógépes készségek fejlesztése számos ajtót nyithat meg számukra, elsősorban a munkaerő-piacon. (Ma már minden harmadik állás feltételez digitális készségeket a jelentkezőkről.)

Herczog Edit a megnyitón elmondta, hogy az infokommunikációs szektort nemcsak belülről uralják a férfiak: nem elég, hogy az informatikusok döntő többsége férfi, de az innovatív újítások jelentős részének is ők a célcsoportja. Az EP-képviselő szerint mi sem jelzi ezt jobban, minthogy például az autóban fellelhető újítások négyötöde ma már az informatikai vívmányok közül kerül ki, míg például a hűtőszekrény szinte semmit sem változott az elmúlt száz évben.

A résztvevő európai politikusok a megnyitót követően részt vettek egy számítógépes minitanfolyamon, amelyen a héten bemutatásra kerülő új, készségfejlesztő, a netre lépést segítő programok (Internet Buttons, Employment Toolkit, Skillage) kezelését sajátították el brüsszeli diákoktól. Ezt követően Herczog Edit indította el azt a számlálót, amely a kampányban elért európaiak számát méri majd. Az eseményhez kapcsolódó hír, hogy szintén márciusban rendezi meg a Bizottság a már hagyományos e-Skills Weeket, az e-Készségek Hetét, amely elsősorban a kkv-k informatikai kompetenciáinak javítására összpontosít.

E-skills kkv-knak
Az Európai Bizottság Vállalkozási és Ipari Főigazgatósága a DIGITALEUROPE és az European Schoolnet aktív szerepvállalásával szervezi meg az Európai e-Skills Week 2012 évi kampányát. A szervezők legfőbb üzenete, hogy a munkahelyeken és a mindennapi életben egyaránt elengedhetetlenül fontos, hogy mindenki rendelkezzen bizonyos fokú digitális készségekkel. Az e-Skills Week 2012 magyarországi kampányát - hasonlóan a 2010-ben megrendezett első Európai e-Skills Week eseményeihez - az IVSZ irányítja. Az Európai e-Skills Week 2012 kampány keretében öt magyarországi nagyvárosban - Debrecen, Győr, Miskolc, Pécs és Szeged - tart rendezvényt az IVSZ kis- és közepes vállalkozások számára. A rendezvényen résztvevő vállalkozások olyan programon vehetnek részt, amelyen a továbbfejlődésükhöz szükséges informatikai megoldásokat ismerhetik meg. A rendezvények szervezésében a helyi kereskedelmi és iparkamarák szorosan együttműködnek az IVSZ-szel. A következő rendezvény március 28-án, Győrben lesz.

 

 

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo