A tárgyalások tényét korábban megszellőztető Sony Pictures mellett a CBS, a Metro-Goldwin Mayer, a Lionsgate, a Starz és a BBC is csatlakozott a mozgalomhoz. A filmek a nézők számára ingyenesen hozzáférhetőek lesznek, természetesen reklám-szponzorált módon. A hirdetési bevételeken pedig a szolgáltató és a tartalomtulajdonos osztozik. A korábbi szerencsétlen próbálkozások után ez a bejelentés valós áttörést jelent, hisz megvalósult a prémium tartalmak integrálása, ráadásul úgy, hogy a felhasználók által generált tartalomtól jól elkülönítve jelenik meg, de mégsem egy külön szolgáltatásban.
A prémium szekció elindulása nagyszerű hír a felhasználók számára, hisz a világ legnagyobb videotékája születik meg így, de csak akkor betonozódik be a szolgáltatás helyzete, ha e mögé megfelelő hirdetési potenciál is kerül. Egy nemrégiben napvilágra becslés szerint a YouTube évi 500 millió dolláros veszteséget termel az óriási költségek miatt, amit az extrém sávszélesség és szerverigény, a licencdíjak és egyéb kiadások okoznak.
Teljes cikk a HWSW-n.