A Google élete sem fenékig tejfel

Decemberben 2,1%-kal csökkent a Google részesedése a legfontosabb, amerikai keresőpiacon, miközben a Yahoo, és a Bing jelentősen erősödött. A Statcounter független elemző cég 2008 óta követi a keresőpiacok részesedését és közleményében megjegyzi, hogy a Google méréseik kezdete óta nem szerepelt ilyen gyengén a tengerentúlon.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Az ite.hu keresőportál elmondása szerint a jelentős piacvesztés mögött egy megállapodás áll. Novemberben ugyanis a Firefox böngésző mögött álló Mozilla megállapodott a Yahooval, hogy lecseréli az alapértelmezett keresőjét, és a Google helyett decembertől a Yahoo szolgálja ki a Firefox felhasználókat.

A megállapodás egyelőre csak a Firefox új 34-es verzióját érinti, de már ez is jelentős veszteséget okozott a Googlenek. A Yahoo piaci részesedése jelentősen nőtt 8,6%-ról 10,4%-ra egyetlen hónap alatt. Ez az erősödés már csak azért is figyelemre méltó, mert a Firefox böngésző részesedése az amerikai piacon nem túl jelentős, nagyjából 14%-osnak mondható. Ahogy a felhasználók fokozatosan térnek majd át a böngésző új verzióira, úgy csökkenhet tovább a Google piaci részesedése is.

Megvan a Google ellenszere Európában?

Európában egyelőre továbbra is a Google marad az alapértelmezett kereső a Firefoxban, de ha itt is váltás történik, az még fájdalmasabb lehet a Google számára, hiszen a Firefox piaci részesedése Európában lényegesen erősebb. Németországban például piacvezető, de Magyarországon is 23% körüli részesedéssel rendelkezik.

Ironikus módon, a Google számára még hasznos is lenne egy ilyen lépés, hiszen így az Európai Bizottságnak kevesebb kártyája lenne a Google elleni antitröszt eljárásban.

A mostani piacvesztés úgy tűnik, megmutatja, hogy a Googlenak is van gyenge pontja. És a közeljövőben ez további piacvesztéseket eredményezhet. 2015-ben ugyanis lejár az Apple és a Google megállapodása. Ezidáig ugyanis a Safari böngésző alapértelmezett keresője is a Google volt, azonban piaci információk szerint a két cég kapcsolata némileg megromlott, és van rá esély, hogy a Safari böngészőben is a Google-t leváltsa a Yahoo, vagy a Bing. Ráadásul a Microsoft is új böngésző fejlesztésébe kezdett, amely a Spartan nevet kapta, és amely a Microsoft reményei szerint képes lesz megfordítani az Internet Explorer hanyatlását.

Így kerüljük el a Pingvin haragját
Megfelelő linkek nélkül egyetlen weboldal sem érhet el jó helyezést a Google keresőjében, ám a linképítés komoly kockázatokat is hordoz. Ismerkedjünk meg a Google Pingvin algoritmusával! Szakértőnk segít, hogy feleljünk meg neki.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo