Az ite.hu keresőportál elmondása szerint a jelentős piacvesztés mögött egy megállapodás áll. Novemberben ugyanis a Firefox böngésző mögött álló Mozilla megállapodott a Yahooval, hogy lecseréli az alapértelmezett keresőjét, és a Google helyett decembertől a Yahoo szolgálja ki a Firefox felhasználókat.
A megállapodás egyelőre csak a Firefox új 34-es verzióját érinti, de már ez is jelentős veszteséget okozott a Googlenek. A Yahoo piaci részesedése jelentősen nőtt 8,6%-ról 10,4%-ra egyetlen hónap alatt. Ez az erősödés már csak azért is figyelemre méltó, mert a Firefox böngésző részesedése az amerikai piacon nem túl jelentős, nagyjából 14%-osnak mondható. Ahogy a felhasználók fokozatosan térnek majd át a böngésző új verzióira, úgy csökkenhet tovább a Google piaci részesedése is.Megvan a Google ellenszere Európában?
Európában egyelőre továbbra is a Google marad az alapértelmezett kereső a Firefoxban, de ha itt is váltás történik, az még fájdalmasabb lehet a Google számára, hiszen a Firefox piaci részesedése Európában lényegesen erősebb. Németországban például piacvezető, de Magyarországon is 23% körüli részesedéssel rendelkezik.
Ironikus módon, a Google számára még hasznos is lenne egy ilyen lépés, hiszen így az Európai Bizottságnak kevesebb kártyája lenne a Google elleni antitröszt eljárásban.
A mostani piacvesztés úgy tűnik, megmutatja, hogy a Googlenak is van gyenge pontja. És a közeljövőben ez további piacvesztéseket eredményezhet. 2015-ben ugyanis lejár az Apple és a Google megállapodása. Ezidáig ugyanis a Safari böngésző alapértelmezett keresője is a Google volt, azonban piaci információk szerint a két cég kapcsolata némileg megromlott, és van rá esély, hogy a Safari böngészőben is a Google-t leváltsa a Yahoo, vagy a Bing. Ráadásul a Microsoft is új böngésző fejlesztésébe kezdett, amely a Spartan nevet kapta, és amely a Microsoft reményei szerint képes lesz megfordítani az Internet Explorer hanyatlását.