Az Innovációs és Technológiai Minisztérium célja a korszerű, vonzó közösségi közlekedés kialakítása, pontos, minőségi szolgáltatás nyújtása az utasoknak. A közösségi közlekedést választók arányának növelésével csökkenthető a károsanyag-kibocsátás és a közutak túlterheltsége. A folyamatosan javuló színvonalú, egyre könnyebben hozzáférhető szolgáltatási kínálat meghatározó eleme a minél több formában és felületen biztosított menetjegy-értékesítés, a széles körben és egyszerűen elérhető utazási információk.
A HKIR az utasok számára egységes, teljes körű, átlátható és könnyen felhasználható információkat szolgáltat, így gyorsabban és egyszerűbben megtervezhetővé teszi az utazásokat. A helyközi szolgáltatók meglévő rendszereinek és eszközeinek beépítésével létrejön a közösségi közlekedésben egységesen használható elektronikus jegy. Az értékesítési rendszer fő pillére az önkiszolgáló, az utas okoseszközével összekapcsolt, papírmentes elektronikus csatorna. A műszaki feltételek megléte esetén az országos rendszerhez a helyi szolgáltatók is csatlakozhatnak, ezzel háztól házig megvalósul az „egyjegyes” utazás. Forgalmi zavar és rendkívüli esemény esetén a szolgáltatók felett álló országos forgalomirányító gondoskodik az utasok biztonságos és minél kényelmesebb továbbszállításáról. Az utazási kedvezmények jogszerű igénybevételének igazolására is alkalmasak lesznek a már használatban lévő elektronikus kártyák (pl. az eSzemélyi).