Jeff Bezos, az Amazon alapítója (aki jelenleg a világ leggazdagabb embere) nyílt levélben figyelmeztette a cég alkalmazottjait, hogy tilos Powerpoint-prezentációkat használni előadásokon. Bezos azt írja, az üzleti találkozókra inkább elbeszélés-szerű szöveggel készüljenek, amelynek az ideális terjedelme 6 oldal. Ezeket az anyagokat írott formában is ki kell osztani, majd fél órán át beszélgetni róluk.
A biztosítási piacon is nyomul az Amazon
A Google rövid életű kísérlete után az
Amazon is tesz egy próbát a biztosítási piacon. Az egykori könyvkereskedést álláshirdetései „buktatták le” – írta meg a Biztosítási Szemle az Insurance Age cikke alapján.
Bezos szerint a prezentációk nem olyan hatékonyak, mint a hagyományos beszámolók, az elbeszélés-szerű szövegekre sokkal tovább emlékeznek az emberek, mint a bemutatókra. Az Amazon vezetőjének problémája van azzal is, hogy a Powerpoint-bemutatókba csak a legfontosabb információk kerülnek be, és ez akadályozza az alkalmazottakat, hogy részletekbe menő beszámolókat készítsenek. Javasolja azt is, hogy a beszámolók elkészítésére szánjanak egy-két napot, és kérjék egy kollégájuk segítségét a kidolgozásához.
Nem az Amazon az első cég, ahol tilos alkalmazni a prezentációkat, az Apple vezetője, Steve Jobs szintén úgy gondolta, azoknak az embereknek, akik tudják, hogy miről beszélnek, nincs szükségük Powerpoint-bemutatóra, ezért az új termékek bemutatását csak élő szóban engedélyezte.