Az egyre inkább népszerű mobilfizetési szolgáltatásokra pillanatnyilag kétféle megoldás létezik: az sms-es vásárlás vagy a bankkártyát helyettesítő mobilfizetés.
Értékesítés új csatornákon
Az elfogadóhelyek számának növekedésével itthon is népszerűbb lehet a bankkártyát helyettesítő mobilfizetés. „A szolgáltatók és kereskedők lassan felismerik, hogy az új megoldással kényelmesebbé és biztonságosabbá tehetik a vásárlást vevőik számára, miközben a fejlesztés sem ró rájuk különösebben nagy terhet. A mobilfizetés valójában új értékesítési csatornát kínál, melyen a reklám, a fizetés, a vásárlás és a loyalty egyazon csomag része lehet. A kereskedő itt juttathatja el üzeneteit a vásárlónak, és itt promotálhatja termékeit, szolgáltatásait, hiszen a katalógusaiban feltüntetett kódok egyenesen az online boltba vezetik a fogyasztót.” – fogalmazott a szakember.
Sárga csekk és színházjegy
A Cellum tapasztalatai szerint a bankkártyahelyettesítő mobilfizetést a legtöbben sárga csekkek befizetésére használják, hiszen a mobilszolgáltatók mellett ma már a nagy közműcégek is kínálnak ilyen lehetőséget a számla rendezésére. Emellett egyre több a MasterCard Mobile-lal befejezett internetes vásárlás. Az új technológiát leggyorsabban a jegyrendelő portálok, az elektronikus cikkeket kínáló webshopok és az étel-házhozszállító szolgáltatások adaptálták. A webshopokban nincs szükség bankkártya adatok megadására, kizárólag a telefonszámot kell beírnunk, így sokkal nagyobb biztonsággal vásárolhatunk.
A témával kapcsolatban további részletekkel szolgálunk regisztrált felhasználóinknak a kapcsolódó témaboxunkban.