Az internetnek köszönhetően nyert Obama?

Az Egyesült Államok felnőtt lakosainak több mint a fele olvasott politikával foglalkozó honlapokat, harmada pedig másokkal is megosztotta a véleményét az interneten az elnökjelöltekről a választások idején.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Most először jutottak el a választásokkal kapcsolatos hírek és információk az amerikaiak több mint a feléhez az interneten keresztül. A választásra jogosultak 55 százaléka olvasott az elnökválasztással kapcsolatos híroldalakat, 45 százalékuk pedig politikai témájú videókat is nézett az interneten tavaly ősszel, derül Pew Internet and American Life Project 2200 fős, felnőttek körében végzett felméréséből.

Az amerikaiak meglepően nagy része használta politikai véleménynyilvánításra is a világhálót tavaly. A megkérdezettek egyharmada nyilatkozott úgy, hogy megosztott az elnökválasztással kapcsolatos tartalmakat másokkal, a felmérésben részt vevő és közösségi oldalakon is regisztrált netezőknek pedig több mint a fele beszélt a politikáról az ismerősi hálózatának tagjaival.

Obama sikere részben ennek köszönhető

Barack Obama hívei jóval aktívabbak voltak jelöltjük népszerűsítésében a neten, mint az ellenfél támogatói. A felmérésben részt vevő Obama szavazók 26 százaléka politizált valamilyen internetes fórumon, míg a McCain támogatóknak csupán 15 százaléka tette ezt. Elemzők szerint a fekete elnökjelölt sikeréhez az is hozzájárult, hogy sokkal jobban használta az internetet kampánycélokra és a támogatóinak az aktivizálására, mint az ellenfele.

Több mint kétszer annyi ember használta politikai hírforrásként az internetet az Egyesült Államokban idén, mint 2000-ben. Kilenc évvel ezelőtt az amerikai szavazóknak csak a 11 százaléka értesült rendszeresen a politikai eseményekről az online médiákon keresztül, ma több mint a negyedük olvas rendszeresen politikai híreket a neten. A fiatal és a nagy sávszélességű hozzáféréssel rendelkező amerikaiak többsége számára az internet elsődleges hírforrássá vált.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo