Az internetnek köszönhetően nyert Obama?

Az Egyesült Államok felnőtt lakosainak több mint a fele olvasott politikával foglalkozó honlapokat, harmada pedig másokkal is megosztotta a véleményét az interneten az elnökjelöltekről a választások idején.

Most először jutottak el a választásokkal kapcsolatos hírek és információk az amerikaiak több mint a feléhez az interneten keresztül. A választásra jogosultak 55 százaléka olvasott az elnökválasztással kapcsolatos híroldalakat, 45 százalékuk pedig politikai témájú videókat is nézett az interneten tavaly ősszel, derül Pew Internet and American Life Project 2200 fős, felnőttek körében végzett felméréséből.

Az amerikaiak meglepően nagy része használta politikai véleménynyilvánításra is a világhálót tavaly. A megkérdezettek egyharmada nyilatkozott úgy, hogy megosztott az elnökválasztással kapcsolatos tartalmakat másokkal, a felmérésben részt vevő és közösségi oldalakon is regisztrált netezőknek pedig több mint a fele beszélt a politikáról az ismerősi hálózatának tagjaival.

Obama sikere részben ennek köszönhető

Barack Obama hívei jóval aktívabbak voltak jelöltjük népszerűsítésében a neten, mint az ellenfél támogatói. A felmérésben részt vevő Obama szavazók 26 százaléka politizált valamilyen internetes fórumon, míg a McCain támogatóknak csupán 15 százaléka tette ezt. Elemzők szerint a fekete elnökjelölt sikeréhez az is hozzájárult, hogy sokkal jobban használta az internetet kampánycélokra és a támogatóinak az aktivizálására, mint az ellenfele.

Több mint kétszer annyi ember használta politikai hírforrásként az internetet az Egyesült Államokban idén, mint 2000-ben. Kilenc évvel ezelőtt az amerikai szavazóknak csak a 11 százaléka értesült rendszeresen a politikai eseményekről az online médiákon keresztül, ma több mint a negyedük olvas rendszeresen politikai híreket a neten. A fiatal és a nagy sávszélességű hozzáféréssel rendelkező amerikaiak többsége számára az internet elsődleges hírforrássá vált.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo