Az internetnek köszönhetően nyert Obama?

Az Egyesült Államok felnőtt lakosainak több mint a fele olvasott politikával foglalkozó honlapokat, harmada pedig másokkal is megosztotta a véleményét az interneten az elnökjelöltekről a választások idején.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Most először jutottak el a választásokkal kapcsolatos hírek és információk az amerikaiak több mint a feléhez az interneten keresztül. A választásra jogosultak 55 százaléka olvasott az elnökválasztással kapcsolatos híroldalakat, 45 százalékuk pedig politikai témájú videókat is nézett az interneten tavaly ősszel, derül Pew Internet and American Life Project 2200 fős, felnőttek körében végzett felméréséből.

Az amerikaiak meglepően nagy része használta politikai véleménynyilvánításra is a világhálót tavaly. A megkérdezettek egyharmada nyilatkozott úgy, hogy megosztott az elnökválasztással kapcsolatos tartalmakat másokkal, a felmérésben részt vevő és közösségi oldalakon is regisztrált netezőknek pedig több mint a fele beszélt a politikáról az ismerősi hálózatának tagjaival.

Obama sikere részben ennek köszönhető

Barack Obama hívei jóval aktívabbak voltak jelöltjük népszerűsítésében a neten, mint az ellenfél támogatói. A felmérésben részt vevő Obama szavazók 26 százaléka politizált valamilyen internetes fórumon, míg a McCain támogatóknak csupán 15 százaléka tette ezt. Elemzők szerint a fekete elnökjelölt sikeréhez az is hozzájárult, hogy sokkal jobban használta az internetet kampánycélokra és a támogatóinak az aktivizálására, mint az ellenfele.

Több mint kétszer annyi ember használta politikai hírforrásként az internetet az Egyesült Államokban idén, mint 2000-ben. Kilenc évvel ezelőtt az amerikai szavazóknak csak a 11 százaléka értesült rendszeresen a politikai eseményekről az online médiákon keresztül, ma több mint a negyedük olvas rendszeresen politikai híreket a neten. A fiatal és a nagy sávszélességű hozzáféréssel rendelkező amerikaiak többsége számára az internet elsődleges hírforrássá vált.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo