Különösen a gyermekek vannak veszélyben, minden harmadik magyar fiatalnak volt már része internetes zaklatásban. A probléma globális és egyre szélesebb rétegeket érint, ám már apró lépé-sekkel is erősíthetjük saját és gyermekeink online biztonságát.
A fiatalok a legaktívabbak az interneten, ők vannak kitéve a legtöbb veszélynek is
Kutatások szerint minden negyedik magyar fiatal egész nap elérhető online, 88 százalékuk pedig naponta több alkalommal is aktívan jelen van az interneten. Az Eurostat egy 2017-es jelentése továbbá rámutat arra is, hogy a magyar fiatalok használják a legnagyobb arányban a közösségi médiát az Európai Unió tagállamai közül.
Az olyan hagyományos cyberbűncselekmények, mint az adatlopások, vagy a zsarolóvírusos támadások mellett ráadásul egyre nagyobb méreteket ölt a gyermekek fejlődésére jelentős hatást gyakorló cyberbullying, vagy más néven online megfélemlítés, zaklatás. Magyarországon minden harmadik gyermeknek volt már része internetes zaklatásban, például online kirekesztésben, magánjellegű információkkal való visszaélésben, internetes bántalmazásban. Felmérések szerint csupán minden tizedik gyermek kér segítséget, és a szülők mindössze fele tud arról, hogy gyermeküket bántalmazás érte.
Erre a problémára hívja fel a figyelmet az UNICEF most induló #nemvagyegyedül kampánya, mely a Generali Biztosító közreműködésével valósult meg.
Cél a biztonságos online környezet megteremtése
A cybertámadások, az adatlopások és az online visszaélések földrajzilag globálissá váltak, célcsoportjukat tekintve pedig a kormányzati szerveket, a nagyvállalatokat és az egyéni felhasználókat is egyre nagyobb mértékben érintik. Évente mintegy 500 millió fel-használói adatot lopnak el, 10 másodpercenként támadnak meg hekkerek egy otthoni számítógépet, a zsarolóvírusos támadások száma évente 350%-kal nő, és csaknem 30.000 bankkártyás visszaélést regisztráltak Magyarországon 2017-ben. Mindeközben a vállalati rendszerek ellen irányuló cybertámadások száma is jelentősen növekszik, 2016-2017 között megduplázódtak, és előrejelzések szerint 2021-re 6000 milliárd dollárnyi kárt okoznak majd a világnak.
„Talán az egyik legfontosabb a biztonságos online környezet megteremtése, a biztonságtudatosság erősítése figyelemfelkeltő akciókkal, cybervédelmi, cyberbiztosítási szolgáltatásokkal. Ezért is indítottuk el a Generali előrelátó kampányt, amelynek keretében rövid kisvideókkal és közérthető, egyszerűen alkalmazható tippekkel igyekszünk felhívni a figyelmet saját adataink védelmének fontosságára. Szeretnénk, ha minél többünkben tudatosulna, hogy már olyan egyszerű lépésekkel is erősíthetjük biztonságukat, mint a kis- és nagybetűk, speciális karakterek alkalmazása a jelszavakban, a többlépcsős azonosítás, a napi limit beállítása a bankkártyára, vagy épp, hogy kártyaadatainkat ne tároljuk mobiltelefonunkon” – fűzte hozzá Árr Mariann, a Generali Biztosító marketingvezetője.