Ha nem vigyázol az online térben nyitott könyv az életed

Online aktivitásunk növekedésével és a digitalizáció térhódításával egyre inkább nyitott könyv az életünk. Tíz másodpercenként éri hekkertámadás számítógépeinket, nő a bankkártyás visszaélések és az adatlopások száma, a zsarolóvírusos támadások pedig még korántsem értek a csúcsra.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Különösen a gyermekek vannak veszélyben, minden harmadik magyar fiatalnak volt már része internetes zaklatásban. A probléma globális és egyre szélesebb rétegeket érint, ám már apró lépé-sekkel is erősíthetjük saját és gyermekeink online biztonságát.

A fiatalok a legaktívabbak az interneten, ők vannak kitéve a legtöbb veszélynek is

Kutatások szerint minden negyedik magyar fiatal egész nap elérhető online, 88 százalékuk pedig naponta több alkalommal is aktívan jelen van az interneten. Az Eurostat egy 2017-es jelentése továbbá rámutat arra is, hogy a magyar fiatalok használják a legnagyobb arányban a közösségi médiát az Európai Unió tagállamai közül.

Kép:Pixabay

Az olyan hagyományos cyberbűncselekmények, mint az adatlopások, vagy a zsarolóvírusos támadások mellett ráadásul egyre nagyobb méreteket ölt a gyermekek fejlődésére jelentős hatást gyakorló cyberbullying, vagy más néven online megfélemlítés, zaklatás. Magyarországon minden harmadik gyermeknek volt már része internetes zaklatásban, például online kirekesztésben, magánjellegű információkkal való visszaélésben, internetes bántalmazásban. Felmérések szerint csupán minden tizedik gyermek kér segítséget, és a szülők mindössze fele tud arról, hogy gyermeküket bántalmazás érte.

Kutyák, macskák nyomkövetőit is feltörhetik a hackerek
A Kaspersky Lab kutatói nemrég biztonsági réseket azonosítottak számos olyan népszerű háziállat nyomkeresőnél, mint a Kippy Vita, a Nuzzle, a Tractive, a Weenect és a Whistle. Az internetre csatlakozó bármely eszközhöz hasonlóan a fent említett készülékek is lehetővé teszi, hogy illetéktelenek hozzáférjenek a hálózatunkhoz és a rajta tárolt szenzitív adatokhoz.
A cyberbullying esetében az egyik legnagyobb probléma lehet, ha a szülők nem ismerik fel, milyen veszélyeket is rejt az online világ a gyermekek számára. Éppen ezért a fiatalok felvilágosítása mellett a hangsúlyt a szülők tájékoztatására kell helyezni. Hiszen már egyszerű lépésekkel is sokat tehetünk azért, hogy erősítsük gyermekeink, a fiatalok digitális biztonságát. Beszélgessünk, kérdezzük meg, milyen tevékenységet folytat az interneten, kikkel kommunikál, milyen információkat oszt meg. Hívjuk fel a figyelmet az adat-biztonságra, az internet adta veszélyekre is, és ha netán megtörtént a baj, ne féljünk segítséget kérni.

Erre a problémára hívja fel a figyelmet az UNICEF most induló #nemvagyegyedül kampánya, mely a Generali Biztosító közreműködésével valósult meg.

Cél a biztonságos online környezet megteremtése

A cybertámadások, az adatlopások és az online visszaélések földrajzilag globálissá váltak, célcsoportjukat tekintve pedig a kormányzati szerveket, a nagyvállalatokat és az egyéni felhasználókat is egyre nagyobb mértékben érintik. Évente mintegy 500 millió fel-használói adatot lopnak el, 10 másodpercenként támadnak meg hekkerek egy otthoni számítógépet, a zsarolóvírusos támadások száma évente 350%-kal nő, és csaknem 30.000 bankkártyás visszaélést regisztráltak Magyarországon 2017-ben. Mindeközben a vállalati rendszerek ellen irányuló cybertámadások száma is jelentősen növekszik, 2016-2017 között megduplázódtak, és előrejelzések szerint 2021-re 6000 milliárd dollárnyi kárt okoznak majd a világnak.

„Talán az egyik legfontosabb a biztonságos online környezet megteremtése, a biztonságtudatosság erősítése figyelemfelkeltő akciókkal, cybervédelmi, cyberbiztosítási szolgáltatásokkal. Ezért is indítottuk el a Generali előrelátó kampányt, amelynek keretében rövid kisvideókkal és közérthető, egyszerűen alkalmazható tippekkel igyekszünk felhívni a figyelmet saját adataink védelmének fontosságára. Szeretnénk, ha minél többünkben tudatosulna, hogy már olyan egyszerű lépésekkel is erősíthetjük biztonságukat, mint a kis- és nagybetűk, speciális karakterek alkalmazása a jelszavakban, a többlépcsős azonosítás, a napi limit beállítása a bankkártyára, vagy épp, hogy kártyaadatainkat ne tároljuk mobiltelefonunkon” – fűzte hozzá Árr Mariann, a Generali Biztosító marketingvezetője.

Biztonság: egy jelszó mind felett?
A biztonságos jelszóhasználat fontosságára rendszeresen figyelmeztetnek a szakértők és a különféle incidensek is, a tanácsok azonban sokszor ellentmondásosak. Pontosan hogyan gondoskodhatnak arról a vállalatok, hogy felhasználóik megfelelő, erős jelszavakat használjanak az érzékeny adatok és alkalmazások eléréshez, de abból se legyen probléma, hogy a túl bonyolult jelszavakat nehéz megjegyezni?

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo