Az okos autók a kis szervizek végét jelenthetik

Konszolidáció, újabb piaci szereplők, szigorú központi szabályozások és az alternatív energiaforrások robbanásszerű fejlődése jelentősen megváltoztathatja az európai márkaszerviz piacot. A szektor jellemzően kétpólusú felosztásában a hivatalos márkaszervizek és a független javítóműhelyek versenye várhatóan egy ideig kiélezett marad, azonban a legújabb technológiák magas eszköz-, és fenntartási költségigényét csak kevesen tudják majd finanszírozni ez utóbbiak közül.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: SXC

Nagyban meghatározza a következő évek eseményeit az autóiparban az intelligens járművek elterjedése: a technológia ez irányú fejlődése komolyan befolyásolja az értékesítés utáni szolgáltatások ágazatát, mellyel az új-, és használtautó-piac egyaránt jelentősen átalakul. A telematika, azaz a járművek számítógép vezérlésű irányítástechnikája számos szakértői vélemény alapján olyan ütemben fejlődik, hogy 2020-ra akár 20-30 százalék is lehet azon gépjárművek aránya az utakon, melyek egyre összetettebb megoldásokkal rendelkeznek. A telematikai rendszerek gyakorlati alkalmazása során az optimalizált járműhasználattal és útvonaltervezéssel jelentősen csökkenthetővé válik a gépjárművek üzemanyag-fogyasztása, míg az egyes asszisztenseknek köszönhetően a gépkocsivezetők biztonsági-, valamint komfortérzete növelhető.

Az autóiparban a jövő egyébként már elkezdődött!

Ezzel párhuzamosan az elektromos autók nemzetközi piaca is dinamikusan fejlődik, hiszen az idei évben az összesített eladások száma (hibridekkel együtt) meghaladta az egymilliót. Az értékesített gépkocsik közel kétharmada teljesen elektromos meghajtású, a legmodernebb technológiákat felvonultató járművek szegmensében pedig további árcsökkenés várható. A fejlődő szektor évek óta befektetési szempontból is kecsegtető, Európában pedig már számos tagállam központi támogatásokkal segíti az elektromos autók térnyerését. A folyamatosan növekvő nemzetközi kereslet hatására pár éven belül megjelenhetnek az olcsóbb kategóriájú, minőségi elektromos gépjárművek, melyek szélesebb körben válhatnak elérhetővé a vásárlók számára.

Az elmúlt évek nemzetközi autóipari elemzései, valamint az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentései alátámasztják az évtizedes uniós irányelvek célkitűzéseit: fokozatosan mérséklődő árszínvonal mellett, komplexebb, nagyobb szaktudást igénylő szervizszolgáltatásokkal számolhat a szektor. Az összetettebb technológiai megoldások, valamint az elektromos-, és alternatív hajtású gépjárművek elterjedése az európai márkaszerviz-piac folyamatos növekedését, így a gyorsan reagáló szereplők piaci megerősödését eredményezhetik a következő években. A javításhoz szükséges célszerszámok beszerzése, a szerelők képzése a márkafüggetlen javítóműhelyek számára nehezen lesz megfizethető, így kérdéses, hogy hosszútávon tudják-e tartani a versenyt a márkaszervizekkel.

Nincs messze az idő, amikor hallgatni fognak ránk a gépek
Napjainkban egyre több olyan eszköz jelenik meg, amely hangvezérléssel működik, és hamarosan eljön az idő, amikor már szinte mindegyikük hallgatni fog ránk. Ezáltal nem csak a kezünk szabadul fel, de a fejlődés azt is lehetővé teszi, hogy az egyes készülékek – és a mögöttük álló szolgáltatók – minden eddiginél mélyebben megismerhetnek minket. Veszélyes lehet ez?

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo