„Az automatahálózatok fejlesztésének eddigi legaktívabb időszaka volt az elmúlt 12 hónap Magyarországon. Idén szeptemberben a tavaly októberihez képest 45 százalékkal volt magasabb az üzemelő aktív automaták száma, mostanra meghaladva a 4000 darabot. Bár a növekedés üteme lassult, az elmúlt fél évben is 13 százalékos volt a hálózatbővülés, csaknem 500 darabos növekedéssel” – árulta el Csatlós Éva.
A Packeta saját hálózatáról szólva hozzátette: most az optimalizálásra koncentráltak, és a korábban egy év leforgása alatt kihelyezett 800 automatájuk közel 40 százalékát újrapozicionálták, hogy kényelmesebben elérhető legyen, de azért 50 új Z-BOX automatát is kitettek. Az üzlethelyiségekben kialakított átvevőhelyek száma annak ellenére felment 1200-ról 1600 fölé, hogy a KATA változások miatt 200 vállalkozó partnerüket elveszítették.
Mit hoz a Black Friday és a karácsony?
Az e-kereskedelemben a november és a december a legmozgalmasabb hónap, és ez idén is így lesz.
„Az elmúlt években a Black Friday az eredeti egy-két napból teljesen átalakult és mára nagyjából az egész novembert lefedő akciós időszakot jelent – mondta el Madar Norbert. – A korábbi évek tendenciái szerint a novemberi forgalom az egész éves fogyasztói költések 14-16 százalékát teszik ki értékben, idén e sáv aljára várjuk a novemberi forgalmat. A negyedik negyedév átlagosan a teljes éves forgalom 35-38 százalékát jelenti.”