A Magyar Nemzeti Bank legutóbbi adatai szerint 74.000 hazai üzletben összesen mintegy 30.000 egyérintéses fizetésre alkalmas bankkártya terminal üzemel, továbbá csaknem kétmillió egyérintéses funkcióval ellátott bankkártya van forgalomban. “Mindenütt, ahol az egyérintéses technológia, például a PayPass elérhető, az arra alkalmas, úgy nevezett NFC-s (Near Field Communication: különböző eszközök érintés nélküli kommunikációját, kétirányú adatáramlást lehetővé tevő technikai szabvány, alapja eredetileg a rádiófrekvenciás azonosítás)mobiltelefonokkal ugyanúgy lehet egyetlen érintéssel fizetni. Annak fényében, hogy a magyar háztartások 95,4 százalékában van legalább egy mobiltelefon, és becslések szerint több mint 700.000 aktív okostelefon-használó van az országban, könnyű elképzelni, milyen óriási potenciál van Magyarországon az innovatív, mobil alapú fizetésben” – mondja Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója. (Adatok forrásai: Magyar Nemzeti Bank, KSH, IASB Hungary kutatás.)
Mobilfizetésnek nevezzük például, amikor egy üzletben úgy fizetünk, hogy az erre alkalmas (NFC-s) mobiltelefonunkat odaérintjük a kártyaolvasó terminálhoz; de azt is, ha interneten keresztül vásárolunk, egy okostelefonos vásárlási applikációt használva. Azért, hogy mind a fizikai, mind az online környezetben való vásárlás könnyebb legyen, az okostelefonokra le lehet tölteni különböző szolgáltatók által fejlesztett “mobiltárcákat”, amelyek biztonságosan tárolják és kezelik a fizetéshez szükséges személyes banki adatainkat.
Ami az online vásárlást illeti, statisztikák szerint minden harmadik magyar fogyasztó rendelt már valamilyen terméket interneten, az emberek 15 százaléka pedig rendszeresen vásárol online, különböző elektronikus eszközök (számítógép, laptop, okostelefon, tablet, stb.) segítségével - a KSH adatai szerint. A mobiltelefonnal történt vásárlások száma pedig több mint 50%-kal nőtt 2010 januárjától 2013 decemberéig, meghaladva a 13 millió telefonos vásárlást az MNB adatai szerint.