Az egyszerűség segíthet a mobilfizetésnek

Ugrásszerű növekedésre lehet számítani a mobilfizetés terén Magyarországon a nemzetközi viszonylatban rendkívül elterjedt egyérintéses, úgy nevezett PayPass fizetésnek köszönhetően, hiszen ez a technológia megnyitja az utat más innovatív fizetési megoldások, így például a mobilfizetés számára.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:nfc

A Magyar Nemzeti Bank legutóbbi adatai szerint 74.000 hazai üzletben összesen mintegy 30.000   egyérintéses fizetésre alkalmas bankkártya terminal üzemel, továbbá csaknem kétmillió egyérintéses funkcióval ellátott bankkártya van forgalomban. “Mindenütt, ahol az egyérintéses technológia, például a PayPass elérhető, az arra alkalmas, úgy nevezett NFC-s (Near Field Communication: különböző eszközök érintés nélküli kommunikációját, kétirányú adatáramlást  lehetővé tevő technikai szabvány, alapja eredetileg a rádiófrekvenciás azonosítás)mobiltelefonokkal ugyanúgy lehet egyetlen érintéssel fizetni. Annak fényében, hogy a magyar háztartások 95,4 százalékában van legalább egy mobiltelefon, és becslések szerint több mint 700.000 aktív okostelefon-használó van az országban, könnyű elképzelni, milyen óriási potenciál van Magyarországon az innovatív, mobil alapú fizetésben” – mondja Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója. (Adatok forrásai: Magyar Nemzeti Bank, KSH, IASB Hungary kutatás.)

Mobilfizetésnek nevezzük például, amikor egy üzletben úgy fizetünk, hogy az erre alkalmas (NFC-s) mobiltelefonunkat odaérintjük a kártyaolvasó terminálhoz; de azt is, ha interneten keresztül vásárolunk, egy okostelefonos vásárlási applikációt használva. Azért, hogy mind a fizikai, mind az online környezetben való vásárlás könnyebb legyen, az okostelefonokra le lehet tölteni különböző szolgáltatók által fejlesztett “mobiltárcákat”, amelyek biztonságosan tárolják és kezelik a fizetéshez szükséges személyes banki adatainkat.

A cash flownak is jót tehet
A mobilfizetés bevezetése még a cég cash flowjának is jót tehet! Ha könnyebb fizetni, biztosabban befolyik a pénz. Van még jó pár egyszerű tippünk, amivel gondoskodhat arról, hogy mindig legyen pénz a kasszában.
A különféle elektronikus eszközök egyre nagyobb szerepet kapnak a boltok pénztárainál történő fizetésben is. Logikus lépés, ha bankkártya helyett mobiltelefonnal fizetünk, hiszen az emberek többsége állandóan és mindenhová magával viszi a mobilját, míg a pénztárcák, bankkártyák vagy pontgyűjtő kártyák sokkal gyakrabban otthon maradnak. “Egyre látványosabb, ahogyan a különféle elektronikus készülékek átveszik a vásárlási és fizetőeszközök szerepét, legyen szó akár egy bolt pénztáránál, akár az interneten történő vásárlásról” – mondja Eölyüs Endre.

Ami az online vásárlást illeti, statisztikák szerint minden harmadik magyar fogyasztó rendelt már valamilyen terméket interneten, az emberek 15 százaléka pedig rendszeresen vásárol online, különböző elektronikus eszközök (számítógép, laptop, okostelefon, tablet, stb.) segítségével - a KSH adatai szerint. A mobiltelefonnal történt vásárlások száma pedig több mint 50%-kal nőtt 2010 januárjától 2013 decemberéig, meghaladva a 13 millió telefonos vásárlást az MNB adatai szerint.

 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo