Az egyszerűség segíthet a mobilfizetésnek

Ugrásszerű növekedésre lehet számítani a mobilfizetés terén Magyarországon a nemzetközi viszonylatban rendkívül elterjedt egyérintéses, úgy nevezett PayPass fizetésnek köszönhetően, hiszen ez a technológia megnyitja az utat más innovatív fizetési megoldások, így például a mobilfizetés számára.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:nfc

A Magyar Nemzeti Bank legutóbbi adatai szerint 74.000 hazai üzletben összesen mintegy 30.000   egyérintéses fizetésre alkalmas bankkártya terminal üzemel, továbbá csaknem kétmillió egyérintéses funkcióval ellátott bankkártya van forgalomban. “Mindenütt, ahol az egyérintéses technológia, például a PayPass elérhető, az arra alkalmas, úgy nevezett NFC-s (Near Field Communication: különböző eszközök érintés nélküli kommunikációját, kétirányú adatáramlást  lehetővé tevő technikai szabvány, alapja eredetileg a rádiófrekvenciás azonosítás)mobiltelefonokkal ugyanúgy lehet egyetlen érintéssel fizetni. Annak fényében, hogy a magyar háztartások 95,4 százalékában van legalább egy mobiltelefon, és becslések szerint több mint 700.000 aktív okostelefon-használó van az országban, könnyű elképzelni, milyen óriási potenciál van Magyarországon az innovatív, mobil alapú fizetésben” – mondja Eölyüs Endre, a MasterCard igazgatója. (Adatok forrásai: Magyar Nemzeti Bank, KSH, IASB Hungary kutatás.)

Mobilfizetésnek nevezzük például, amikor egy üzletben úgy fizetünk, hogy az erre alkalmas (NFC-s) mobiltelefonunkat odaérintjük a kártyaolvasó terminálhoz; de azt is, ha interneten keresztül vásárolunk, egy okostelefonos vásárlási applikációt használva. Azért, hogy mind a fizikai, mind az online környezetben való vásárlás könnyebb legyen, az okostelefonokra le lehet tölteni különböző szolgáltatók által fejlesztett “mobiltárcákat”, amelyek biztonságosan tárolják és kezelik a fizetéshez szükséges személyes banki adatainkat.

A cash flownak is jót tehet
A mobilfizetés bevezetése még a cég cash flowjának is jót tehet! Ha könnyebb fizetni, biztosabban befolyik a pénz. Van még jó pár egyszerű tippünk, amivel gondoskodhat arról, hogy mindig legyen pénz a kasszában.
A különféle elektronikus eszközök egyre nagyobb szerepet kapnak a boltok pénztárainál történő fizetésben is. Logikus lépés, ha bankkártya helyett mobiltelefonnal fizetünk, hiszen az emberek többsége állandóan és mindenhová magával viszi a mobilját, míg a pénztárcák, bankkártyák vagy pontgyűjtő kártyák sokkal gyakrabban otthon maradnak. “Egyre látványosabb, ahogyan a különféle elektronikus készülékek átveszik a vásárlási és fizetőeszközök szerepét, legyen szó akár egy bolt pénztáránál, akár az interneten történő vásárlásról” – mondja Eölyüs Endre.

Ami az online vásárlást illeti, statisztikák szerint minden harmadik magyar fogyasztó rendelt már valamilyen terméket interneten, az emberek 15 százaléka pedig rendszeresen vásárol online, különböző elektronikus eszközök (számítógép, laptop, okostelefon, tablet, stb.) segítségével - a KSH adatai szerint. A mobiltelefonnal történt vásárlások száma pedig több mint 50%-kal nőtt 2010 januárjától 2013 decemberéig, meghaladva a 13 millió telefonos vásárlást az MNB adatai szerint.

 

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo