A minőségre hajt a Google

Az elmúlt napokban a Google jelentősen módosította keresőalgoritmusát, amelynek nyertesei a hírportálok és magazinok. A Google valós időben követi a népszerű témákat - írta az ite.hu.

Kép: Pixabay

„Hírhullám algoritmus”-nak nevezi a nemzetközi sajtó, azt az algoritmus módosítást, amelyet a napokban élesített a Google. A módosítás elsősorban azokat a kereséseket érintette, amely az aktuális hírekkel és hírességekkel kapcsolatos. A Google az aktuális trendekre, és felkapott témákra élesítette ki új algoritmusát, és ennek nyertesei a hírportálok és nagy magazinoldalak – írja az ite.hu.

A Searchmetrics online marketing elemző cég felmérése szerint a változás nagy nyertesei a Wall Street Journal, a Time magazin, a Fox News, és más nagy nemzetközi hírportálok.

Trendi vagy?

Az elemzések szerint a változások elsősorban a hírekhez kapcsolódó kereséseknél jelentkezik. Így egy-egy sportesemény, híresség, vagy politikai történéshez kapcsolódó keresés során tapasztalhatunk változásokat a Google által adott találatoknál.

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakértők szerint a Google szándéka a módosítással az volt, hogy azonnal reagáljon az aktuális történésekre, és még jobban kiszolgálja a felhasználókat azáltal, hogy friss információkat nyújt nekik.

A Google most már valós időben képes követni a felhasználók kereséseit és így képes lekövetni az aktuális trendeket. A Twitterrel történt megegyezésnek köszönhetően hozzáfér a cég adataihoz is, így még pontosabban tudja követni az aktuálisan népszerű témákat.

Mindez azt is jelenti, hogy a jövőben sokkal változékonyabb lesz a Google találati listája, hiszen a napi hírek gyorsan változnak, és a Google ezt a változást képes lesz követni.

A kicsik is lehetnek nyertesek

A változás azonban nem csak a nagyok számára volt előnyös. Az jankate.hu Google büntetés ellenőrző oldal és más külföldi szakértők szerint is az algoritmus módosítás a minőségi weboldalakat is jutalmazta, és a gyenge minőségűeket büntette, így a kisebb, de igényes weboldalak is jobb helyezést érhetnek el a Google módosításainak köszönhetően. A Searchmetrics elemzése szerint is a változás vesztesei a gyenge minőségű és tartalmú weboldalak, amelyek jelentős forgalomvisszaesést könyvelhetek el az elmúlt napokban.

Linkek nélkül semmi esélyünk a Google-ban
Ha nincsenek a weboldalunkra mutató linkek, szinte lehetetlen előnyös helyezést elérni a Google-ban, derült ki egy friss felmérésből. Magyarországon egy népszerű kulcsszó esetén száz külső linkre van szüksége egy weboldalnak, hogy a Google találati lista élére kerüljön – közölte a kulcsszo.hu.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo