A minőségre hajt a Google

Az elmúlt napokban a Google jelentősen módosította keresőalgoritmusát, amelynek nyertesei a hírportálok és magazinok. A Google valós időben követi a népszerű témákat - írta az ite.hu.

Kép: Pixabay

„Hírhullám algoritmus”-nak nevezi a nemzetközi sajtó, azt az algoritmus módosítást, amelyet a napokban élesített a Google. A módosítás elsősorban azokat a kereséseket érintette, amely az aktuális hírekkel és hírességekkel kapcsolatos. A Google az aktuális trendekre, és felkapott témákra élesítette ki új algoritmusát, és ennek nyertesei a hírportálok és nagy magazinoldalak – írja az ite.hu.

A Searchmetrics online marketing elemző cég felmérése szerint a változás nagy nyertesei a Wall Street Journal, a Time magazin, a Fox News, és más nagy nemzetközi hírportálok.

Trendi vagy?

Az elemzések szerint a változások elsősorban a hírekhez kapcsolódó kereséseknél jelentkezik. Így egy-egy sportesemény, híresség, vagy politikai történéshez kapcsolódó keresés során tapasztalhatunk változásokat a Google által adott találatoknál.

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakértők szerint a Google szándéka a módosítással az volt, hogy azonnal reagáljon az aktuális történésekre, és még jobban kiszolgálja a felhasználókat azáltal, hogy friss információkat nyújt nekik.

A Google most már valós időben képes követni a felhasználók kereséseit és így képes lekövetni az aktuális trendeket. A Twitterrel történt megegyezésnek köszönhetően hozzáfér a cég adataihoz is, így még pontosabban tudja követni az aktuálisan népszerű témákat.

Mindez azt is jelenti, hogy a jövőben sokkal változékonyabb lesz a Google találati listája, hiszen a napi hírek gyorsan változnak, és a Google ezt a változást képes lesz követni.

A kicsik is lehetnek nyertesek

A változás azonban nem csak a nagyok számára volt előnyös. Az jankate.hu Google büntetés ellenőrző oldal és más külföldi szakértők szerint is az algoritmus módosítás a minőségi weboldalakat is jutalmazta, és a gyenge minőségűeket büntette, így a kisebb, de igényes weboldalak is jobb helyezést érhetnek el a Google módosításainak köszönhetően. A Searchmetrics elemzése szerint is a változás vesztesei a gyenge minőségű és tartalmú weboldalak, amelyek jelentős forgalomvisszaesést könyvelhetek el az elmúlt napokban.

Linkek nélkül semmi esélyünk a Google-ban
Ha nincsenek a weboldalunkra mutató linkek, szinte lehetetlen előnyös helyezést elérni a Google-ban, derült ki egy friss felmérésből. Magyarországon egy népszerű kulcsszó esetén száz külső linkre van szüksége egy weboldalnak, hogy a Google találati lista élére kerüljön – közölte a kulcsszo.hu.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo