„Hírhullám algoritmus”-nak nevezi a nemzetközi sajtó, azt az algoritmus módosítást, amelyet a napokban élesített a Google. A módosítás elsősorban azokat a kereséseket érintette, amely az aktuális hírekkel és hírességekkel kapcsolatos. A Google az aktuális trendekre, és felkapott témákra élesítette ki új algoritmusát, és ennek nyertesei a hírportálok és nagy magazinoldalak – írja az ite.hu.
A Searchmetrics online marketing elemző cég felmérése szerint a változás nagy nyertesei a Wall Street Journal, a Time magazin, a Fox News, és más nagy nemzetközi hírportálok.
Trendi vagy?
Az elemzések szerint a változások elsősorban a hírekhez kapcsolódó kereséseknél jelentkezik. Így egy-egy sportesemény, híresség, vagy politikai történéshez kapcsolódó keresés során tapasztalhatunk változásokat a Google által adott találatoknál.
A keresőoptimalizálással foglalkozó szakértők szerint a Google szándéka a módosítással az volt, hogy azonnal reagáljon az aktuális történésekre, és még jobban kiszolgálja a felhasználókat azáltal, hogy friss információkat nyújt nekik.
A Google most már valós időben képes követni a felhasználók kereséseit és így képes lekövetni az aktuális trendeket. A Twitterrel történt megegyezésnek köszönhetően hozzáfér a cég adataihoz is, így még pontosabban tudja követni az aktuálisan népszerű témákat.
Mindez azt is jelenti, hogy a jövőben sokkal változékonyabb lesz a Google találati listája, hiszen a napi hírek gyorsan változnak, és a Google ezt a változást képes lesz követni.
A kicsik is lehetnek nyertesek
A változás azonban nem csak a nagyok számára volt előnyös. Az jankate.hu Google büntetés ellenőrző oldal és más külföldi szakértők szerint is az algoritmus módosítás a minőségi weboldalakat is jutalmazta, és a gyenge minőségűeket büntette, így a kisebb, de igényes weboldalak is jobb helyezést érhetnek el a Google módosításainak köszönhetően. A Searchmetrics elemzése szerint is a változás vesztesei a gyenge minőségű és tartalmú weboldalak, amelyek jelentős forgalomvisszaesést könyvelhetek el az elmúlt napokban.