A dolgok internete jelenti a siker kulcsát

Új ipari forradalmat jelent a dolgok internete, és ezt a cégek is egyre inkább felismerik: átlagosan ugyanannyit költenek ezekre a fejlesztésekre a vállalatok, mint a felhőalapú technológiára vagy a big datára. A vállalkozások háromnegyede szerint ugyanis ez jelenti a jövőben a siker kulcsát.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

„A vállalatok 28 százaléka már ma is használ IoT megoldásokat, további 35 százalékuk pedig egy éven belül kíván ilyeneket bevezetni. Az 1096 megkérdezett vállalat több mint 75 százaléka úgy véli, hogy az IoT megoldások jelentik a jövőbeli siker kulcsát” - emelte ki Király István a Vodafone Magyarország Vállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese a most megjelent Vodafone IoT Barométer 2016 jelentést bemutatva. Az IoT-ba fektető cégek 89 százaléka növelte ráfordítását az elmúlt 12 hónap során. A kutatásban résztvevő cégek 76 százaléka úgy gondolja, hogy az IoT technológiák kihasználása elengedhetetlen bármilyen szervezet jövőbeni sikeréhez. Az IoT beruházás a felhasználók 63 százalékának jelentős megtérülést hozott – egy évvel ezelőtt a mutató 59 százalékos volt.

Már most több mint négymilliárd IoT eszköz van hálózatba kötve!

Mindent lever a Dolgok Internete
A dolgok internete már 2018-ra átveheti a vezető helyet a mobiltelefonoktól az összekapcsolt eszközök számában, 2021 végére pedig az előrejelzések szerint 28 milliárd eszköz kapcsolódik majd a hálózathoz, melyből 16 milliárd IoT eszköz lesz. Emellett a folyamatosan növekvő okostelefon-előfizetések száma már az idei évben meghaladhatja a hagyományos telefon-előfizetésekét.
A fogyasztási elektronikai termékekkel foglalkozó cégek 52 százaléka használ IoT technológiákat az alkalmazások új generációjához és az otthonok összekötéséhez. A megkérdezett cégek 46 százaléka mondta azt, hogy új, IoT alapú termékeket fejleszt ki a következő két évben.

Az IoT befektetések immár az átlagos informatikai költés 24 százalékát teszik ki, arányosan ugyanannyit, mint amennyit a cégek a felhőalapú megoldásokra vagy az adatelemzésre költenek. A jelentés azt is megállapította, hogy az IoT technológiák egyre fontosabb szerepet játszanak az egyes cégek fő üzleti tevékenységének támogatásában.

A megkérdezett vállalatok több mint háromnegyede már felismerte, hogy a dolgok internete egy új ipari forradalmat jelent, ami örökre megváltoztatja az emberek életét és munkáját. „A cégek fele úgy vélte, hogy már a következő két évben az intelligens hálózatokon keresztül kapcsolnának össze több millió eszközt és folyamatot, így idén elérkezett az az év, amikor a dolgok internete elérte a széles közönséget” - tette hozzá Király István.

Az IoT alkalmazásokra számos példa van, ilyenek a vezető nélküli autók, a közműfogyasztás okos mérése, valamint otthonok és gyárak távfelügyelete.

Hat IT-trend, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni
Tanulásra képes szoftverek, amelyek alkalmazkodnak a fogyasztók szokásaihoz, egymással kommunikáló fogkefék és bevásárlást intéző hűtők – csak néhány dolog, amelyek megkönnyítik az életünket a jövőben és egyben üzleti lehetőséget is jelentenek. Mutatjuk hogyan.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo