6 végzetes hiba, ami biztosan elijeszti a látogatókat egy honlapról

Egyre több időt és energiát fordítunk online marketingre és arra, hogy minél több potenciális vevőt csalogassunk weboldalunkra. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy a drága kattintásokon keresztül érkező látogatók épp a célegyenesben forduljanak vissza. Kétrészes sorozatunkban a 13 legnagyobb, de könnyen elkerülhető hibát szedtük össze.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

 


Kép:PP archív

Szomorú helyezés az organikus keresések találatai között, magas visszapattanási arány, alacsony konverziós ráta - sok honlapot vagy webboltot üzemeltető magyar kisvállalkozás szembesül e kihívásokkal. Ám többségük nehezen talál választ arra, mit tegyen, hogy a látogatók ne csak néhány másodpercet töltsenek el az oldalon (vagyis csökkenjen a visszapattanási arány), és látogatóból vásárlóvá, ügyféllé váljanak (vagyis nőjön a konverziós ráta). A megoldás azonban sokszor nem abban rejlik, hogy a webmester mit tegyen, sokkal inkább abban, mit ne tegyen - állítják a Skawa szakemberei. Ne felejtsük el, három, azaz három másodpercünk van arra, hogy a látogatót meggyőzzük arról, valóban jó és számára releváns helyen jár.  

1.Felugró ablakok (pop-up)

Sok weboldal-üzemeltető nagyon előremutatónak és korszerűnek hiheti az azonnal a látogatók elé ugró ablakokat, kérdőíveket, azonban a potenciális vevőket legalább kétféleképpen zavarják ezek az alkalmazások: vagy kitakarják az őket ténylegesen érdeklő tartalmakat, vagy megakasztják a pop-upokat nem engedélyező böngészőprogramokat.

2.  Elterelő nyitó animációk (intro)

Ugyanez igaz a bevezető oldalak nyitó animációira is. Ezek lehetnek nagyon szépek és érdekesek, de elveszítjük azokat a lehetséges vevőket, akik konkrét problémájukra keresnek nálunk választ. A bűvös három másodperc után ugyanis az átlagos látogató nem a „tovább a honlapra" linkre, hanem a „vissza" gombra kattint, vagy bezárja az ablakot, és olyan helyen keres tovább, ahol azonnal világos képet kap a számára fontos tényezőkről.

3. A kapcsolat űrlap az egyetlen kérdezési lehetőség (contact us)

Azzal, hogy a honlapunkon megtalálható az úgynevezett kapcsolat-felvételi űrlap, önmagában semmi gond nincs. Ám azzal már van, ha ez az egyetlen módja a weboldal üzemeltetőjével vagy tulajdonosával való kapcsolat-felvételnek. A látogatók számottevő része - legyen szó bármilyen típusú honlapról - azonnali válaszokra szomjazik, és nem lesz ideje és türelme telegépelni a kitöltendő mezőket és megvárni a napokkal később érkező választ. E-mail, személyes kapcsolat, telefonszám, sőt mi több, a ma már Magyarországon is aktiválható ingyenes telefonos elérhetőség: ezekre minden bővülni akaró weboldalnak szüksége van. A honlapunkkal is a potenciális vevők mielőbbi behálózására, azonnali kiszolgálására kell törekednünk.

4. Unalmas illusztrációk (stock fotók)

Stock fotónak nevezzük azokat a képeket, amelyek egy-egy gyakori téma, élethelyzet kapcsán tömegével találhatók meg a világhálón. Szépen mosolygó kollegák notebookok fölé hajolva; kezet rázó üzletemberek; a kamerába mosolygó csinos hölgy. Ha ilyen képeket helyezünk el a honlapunkra, a feladatlistán ugyan kipipálhatjuk a „fotók kirakva" sort, ám valójában azt üzenjük a látogatóknak: semmi egyedi, egyéni nincs bennünk. Sőt, akár gyanús is lehet, ha olyan emberekről készült fotókkal kínálunk termékeket, szolgáltatásokat, akiknek nyilvánvalóan semmi közük a cégünkhöz. A hús-vér kollégákat, valódi termékeket a tényleges magyarországi vállalkozási vagy munkakörnyezetben ábrázoló képek hitelesítő szerepe akkor is számottevően nagyobb, ha úgy érezzük: kevésbé dekoratívak. Lehetőleg profi fotóssal, tervező-grafikussal készítsük ezeket, így biztosan meglesz az eredménye. Természetesen, ha ez a költség keretbe nem fér bele, az ingyenes képekről sem kell lemondani, de érdemes figyelni a megfelelő arányokra a kívánt hatás elérése érdekében.

5. Keresőmotoroknak készült szövegezés (SEO-fókusz)

Ismét kezdjük egy fogalom tisztázásával: a SEO a keresőrobot optimalizálást jelölő angol rövidítés. Mivel ezek a keresőrobotok adott kulcsszavak után kutatnak, könnyen kísértésbe eshetünk, hogy minél több ilyen kifejezéssel lássuk el honlapunkat. Ám ne felejtsük: a weboldal sokkal inkább a tényleges látogatóknak, és nem a robotoknak szól. Ne vigyük túlzásba az amúgy hasznos és előremutató SEO-szempontokat. (A keresőoptimalizálással kapcsolatos tanácsokat itt olvashat.)

6. Nincs közösségimédia-gomb az oldalon

Bár az internetes közösségi média - különösen Magyarországon - még meglehetősen újkeletű jelenség, ma már nincs komolyan vehető vállalkozás, amely ne lenne jelen legalább néhány közösségi oldalon. Ha pedig már vettük a fáradtságot, és kialakítottuk céges profilunkat, az ezekre mutató ikonokat, gombokat mindenképpen helyezzük el a honlapunkon is! (A sikeres vállalati facebook megjelenés trükkjeiről itt olvashat.)

Sorozatunk következő részéért látogasson vissza holnap!

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo