25 évig néznénk a Google letiltott hirdetéseit

Több mint 780 millió hirdetést blokkolt a Google tavaly az egész világon, majdnem 50 százalékkal többet, mint 2014-ben.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

A hirdetéseket azért állították le, mert megsértették a Google szabályait, hazugságot vagy csalást tartalmaztak. "Ha csak egyetlen másodpercre nézne rá valaki a letiltott hirdetések mindegyikére, az majdnem 25 évét emésztené fel - írták a csütörtöki blogbejegyzésben. Több mint 10 ezer oldalt és 18 ezer felhasználói fiókot függesztettek fel azért, mert megtévesztő terméket, többek között márkás órákat utánzó hamisítványokat akartak eladni.

Több mint 12,5 millió hirdetést tiltottak le azért, mert megsértették az egészséggel kapcsolatos termékek szabályait, például nem engedélyezett gyógyszereket árultak vagy olyan félrevezető szöveget akartak megjelentetni, mely szerint a termék olyan hatásos, mint a vényre kapható szerek.

Fogyasztóik egyik leggyakoribb panasza a testsúlycsökkenést ígérő reklámok ellen szólt 2015-ben. Ebből a fajtából több mint 30 ezret blokkolt a Google, egyebek mellett azért, mert diéta vagy mozgás nélküli, lehetetlen mértékű fogyást ígérő étrend-kiegészítőt hirdettek. Adathalászat miatt majdnem hétezer oldalt függesztettek fel.

Szigorúan felléptek az olyan kéretlen szoftverek ellen, amelyek lelassíthatják a felhasználó gépét vagy megváltoztatják a honlapját, több mint 10 ezer ilyen oldalt tettek elérhetetlenné. A Google-hirdetéseken keresztül elért, kéretlenül letöltődő programok számát 99 százalékkal csökkentették.  Több mint 17 millió olyan reklámot utasítottak el, ami félrevezető módon, például a számítógép rendszerüzenetét utánzó megjelenésével vette rá a felhasználókat a kattintásra.

A jobb olcsóbb is! Kisokos AdWords hirdetéshez
Az AdWords hirdetés vonzó és olcsó lehetőséget jelent a kisvállalkozások számára. Persze csak akkor, ha jól csináljuk! A Piac&Profit KKV-Akadémiáján szakértők segítettek, hogyan írjunk hatékony hirdetést a Google rendszerébe. Itt találja a tudnivalókat!

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo