Márciusban 844 ezer, az egy évvel korábbinál 20,5 százalékkal kevesebb új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban. Oroszország ukrajnai inváziója tovább súlyosbította az ellátási láncok folyamatos zavarait, amelyek személygépkocsi-gyártást sújtják. Ennek következtében a régió legtöbb országában kétszámjegyű visszaesést regisztráltak a forgalomba helyezett új autók számában. Így a négy kulcsfontosságú piacon is: Spanyolországban 30,2 százalékkal, Olaszországban 29,7 százalékkal, Franciaországban 19,5 százalékkal, és Németországban 17,5 százalékkal kevesebb autót helyeztek forgalomba, mint egy éve.
Az első negyedévben az új személygépkocsik regisztrációja 12,3 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, összesen 2,245 millió új személygépkocsit helyeztek forgalomba. Mind a négy nagy uniós piacon csökkenés volt tapasztalható: Olaszországban24,4 százalékos, Franciaországban 17,3 százalékos, Spanyolországban 11,6 százalékos és Németországban 4,6 százalékos.
Magyarországon márciusban 11,1 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba az ACEA adatai szerint, 10,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 12,4 ezernél, az első negyedévben pedig 28,7 ezret, 10,9 százalékkal kevesebbet a 2021 első negyedévi 32,2 ezernél.