A cég bevétele eközben 2,5-szeresére, 7,45 milliárd jüanra (1,2 milliárd dollár) nőtt az egy évvel korábbi 2,95 milliárd jüanról.
A New York-i tőzsdén is jegyzett, 2014-ben alapított, a dél-kínai Kantonban (Kuangcsou) székelő XPeng elsősorban a kínai piacon értékesíti a járműveit, az amerikai Tesla és a kínai NIO versenytársa.
Az elektromos járműgyártó a március végével záródott negyedévben 34 ezer 561 autót szállított le, 159 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, de kevesebb a tavalyi utolsó negyedévinél.
Az XPeng 31 000-34 000 jármű szállítására számít a folyó második negyedévben. Áprilisban a kiszállított járművek száma 9002 volt, ami azt jelenti, hogy májusban és júniusban havi mintegy 12 ezerre kellene növelnie a számot.
Az XPeng a folyó negyedévre 1,1 milliárd dollár körüli bevételre számít, míg az elemzők 1,2 milliárd dollárral számolnak.
Az XPeng árfolyama 9,2 százalékot esett a hongkongi tőzsde keddi kereskedésében. (MTI)