Veszteséges lett egy elektromos autógyártó

Az ellátási láncok zavarai, valamint a megugrott nyersanyagárak miatt több mint a kétszeresére nőtt az XPeng, az egyik legnagyobb kínai elektromos járműgyártó adózás utáni vesztesége, ami így 1,7 milliárd jüan (255 millió dollár) lett az egy évvel korábbi 786,56 millió jüan mínusz után.

A cég bevétele eközben 2,5-szeresére, 7,45 milliárd jüanra (1,2 milliárd dollár) nőtt az egy évvel korábbi 2,95 milliárd jüanról.

A  menő cégeket is megviseli a válság (Fotó: depositphotos.com)

A New York-i tőzsdén is jegyzett, 2014-ben alapított, a dél-kínai Kantonban (Kuangcsou) székelő XPeng elsősorban a kínai piacon értékesíti a járműveit, az amerikai Tesla és a kínai NIO versenytársa.

Az elektromos járműgyártó a március végével záródott negyedévben 34 ezer 561 autót szállított le, 159 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, de kevesebb a tavalyi utolsó negyedévinél.

Az XPeng 31 000-34 000 jármű szállítására számít a folyó második negyedévben. Áprilisban a kiszállított járművek száma 9002 volt, ami azt jelenti, hogy májusban és júniusban havi mintegy 12 ezerre kellene növelnie a számot.

Az XPeng a folyó negyedévre 1,1 milliárd dollár körüli bevételre számít, míg az elemzők 1,2 milliárd dollárral számolnak.

Az XPeng árfolyama 9,2 százalékot esett a hongkongi tőzsde keddi kereskedésében. (MTI)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo