Veszik a traktorokat, mint a cukrot

Az idei első félévben 2425 új traktort helyeztek forgalomba Magyarországon, ez több mint 48 százalékkal haladta meg az előző év első hat hónapjában regisztrált 1633-as értéket. Ugyanebben az időszakban 736-ról 1041-re emelkedett az eladott új mezőgazdasági pótkocsik száma, ami 41 százalékos növekedést jelent.

Különösen a legutóbbi időszakban, júniusban volt kiugró, 88 százalékot is meghaladó a növekedés: a hónap során 504 új traktort adtak el, szemben a tavaly ilyenkori 268 géppel.

 

 

„Mindenképpen komoly pozitív fejleménynek számít, hogy a termelési költségek jelentős megugrása, illetve a járműipari beszállítói láncoknak a mezőgazdasági gépek gyártóit is érzékenyen érintő akadozása ellenére ekkora növekedést sikerült elérni a mezőgazdasági gépek piacán - mondta el Bolyki Bence, az Agroinform.hu ügyvezetője. – Örvendetes, hogy a terményárak jelentős növekedéséből keletkező plusz forrásokat, valamint a rendelkezésre álló pályázati összegeket a gazdák a jelenlegi bizonytalan környezetben is nagy arányban a hosszú távú hatékonyságot biztosító beruházásokra fordítják.”

Az ország keleti felét sújtó jelentős aszály miatt fellépő terméskiesés azonban az év második felében negatív hatással lehet a traktoreladások alakulására. Az árak emelkedése és a szállítási határidők meghosszabbodása mellé ezzel egy újabb bizonytalansági tényező társult, ami éves szinten a jelenlegi 48 százaléknál alacsonyabb növekedési ütemet eredményezhet az eladási számokban.

Az első félévben is a 8 tonnánál nagyobb traktortípusokból fogyott a legtöbb, így az időszak során a teljes eladások 52 százaléka ebben a szegmensben zajlott. A traktormárkák közötti versenyben a DataHouse adatai szerint a John Deere 17,1 százalékos eladási arányával továbbra is magasan veri a mezőnyt. Komoly előrelépést ért el az önmagát az MTZ utódjának tartó Solis: az indiai gyártó jelenlegi 9,6 százalékos részesedésével két év alatt a 12. helyről a második helyre ugrott. A lista harmadik helyén jelenleg a New Holland áll 7,7 százalékkal. Az első öt márka közé még a Fendt és a Claas fért fel 5,9, illetve 5,8 százalékos részedéssel – utóbbi tavaly még a lista második helyét foglalta el.

Véleményvezér

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.
Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett

Dupla annyi különadót fizetett a Lidl az államnak, mint amennyi nyeresége lett 

Mohó volt az állam, ami elég gyakori probléma manapság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo