Veszik a traktorokat, mint a cukrot

Az idei első félévben 2425 új traktort helyeztek forgalomba Magyarországon, ez több mint 48 százalékkal haladta meg az előző év első hat hónapjában regisztrált 1633-as értéket. Ugyanebben az időszakban 736-ról 1041-re emelkedett az eladott új mezőgazdasági pótkocsik száma, ami 41 százalékos növekedést jelent.

Különösen a legutóbbi időszakban, júniusban volt kiugró, 88 százalékot is meghaladó a növekedés: a hónap során 504 új traktort adtak el, szemben a tavaly ilyenkori 268 géppel.

 

 

„Mindenképpen komoly pozitív fejleménynek számít, hogy a termelési költségek jelentős megugrása, illetve a járműipari beszállítói láncoknak a mezőgazdasági gépek gyártóit is érzékenyen érintő akadozása ellenére ekkora növekedést sikerült elérni a mezőgazdasági gépek piacán - mondta el Bolyki Bence, az Agroinform.hu ügyvezetője. – Örvendetes, hogy a terményárak jelentős növekedéséből keletkező plusz forrásokat, valamint a rendelkezésre álló pályázati összegeket a gazdák a jelenlegi bizonytalan környezetben is nagy arányban a hosszú távú hatékonyságot biztosító beruházásokra fordítják.”

Az ország keleti felét sújtó jelentős aszály miatt fellépő terméskiesés azonban az év második felében negatív hatással lehet a traktoreladások alakulására. Az árak emelkedése és a szállítási határidők meghosszabbodása mellé ezzel egy újabb bizonytalansági tényező társult, ami éves szinten a jelenlegi 48 százaléknál alacsonyabb növekedési ütemet eredményezhet az eladási számokban.

Az első félévben is a 8 tonnánál nagyobb traktortípusokból fogyott a legtöbb, így az időszak során a teljes eladások 52 százaléka ebben a szegmensben zajlott. A traktormárkák közötti versenyben a DataHouse adatai szerint a John Deere 17,1 százalékos eladási arányával továbbra is magasan veri a mezőnyt. Komoly előrelépést ért el az önmagát az MTZ utódjának tartó Solis: az indiai gyártó jelenlegi 9,6 százalékos részesedésével két év alatt a 12. helyről a második helyre ugrott. A lista harmadik helyén jelenleg a New Holland áll 7,7 százalékkal. Az első öt márka közé még a Fendt és a Claas fért fel 5,9, illetve 5,8 százalékos részedéssel – utóbbi tavaly még a lista második helyét foglalta el.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo