Veszik a traktorokat, mint a cukrot

Az idei első félévben 2425 új traktort helyeztek forgalomba Magyarországon, ez több mint 48 százalékkal haladta meg az előző év első hat hónapjában regisztrált 1633-as értéket. Ugyanebben az időszakban 736-ról 1041-re emelkedett az eladott új mezőgazdasági pótkocsik száma, ami 41 százalékos növekedést jelent.

Különösen a legutóbbi időszakban, júniusban volt kiugró, 88 százalékot is meghaladó a növekedés: a hónap során 504 új traktort adtak el, szemben a tavaly ilyenkori 268 géppel.

 

 

„Mindenképpen komoly pozitív fejleménynek számít, hogy a termelési költségek jelentős megugrása, illetve a járműipari beszállítói láncoknak a mezőgazdasági gépek gyártóit is érzékenyen érintő akadozása ellenére ekkora növekedést sikerült elérni a mezőgazdasági gépek piacán - mondta el Bolyki Bence, az Agroinform.hu ügyvezetője. – Örvendetes, hogy a terményárak jelentős növekedéséből keletkező plusz forrásokat, valamint a rendelkezésre álló pályázati összegeket a gazdák a jelenlegi bizonytalan környezetben is nagy arányban a hosszú távú hatékonyságot biztosító beruházásokra fordítják.”

Az ország keleti felét sújtó jelentős aszály miatt fellépő terméskiesés azonban az év második felében negatív hatással lehet a traktoreladások alakulására. Az árak emelkedése és a szállítási határidők meghosszabbodása mellé ezzel egy újabb bizonytalansági tényező társult, ami éves szinten a jelenlegi 48 százaléknál alacsonyabb növekedési ütemet eredményezhet az eladási számokban.

Az első félévben is a 8 tonnánál nagyobb traktortípusokból fogyott a legtöbb, így az időszak során a teljes eladások 52 százaléka ebben a szegmensben zajlott. A traktormárkák közötti versenyben a DataHouse adatai szerint a John Deere 17,1 százalékos eladási arányával továbbra is magasan veri a mezőnyt. Komoly előrelépést ért el az önmagát az MTZ utódjának tartó Solis: az indiai gyártó jelenlegi 9,6 százalékos részesedésével két év alatt a 12. helyről a második helyre ugrott. A lista harmadik helyén jelenleg a New Holland áll 7,7 százalékkal. Az első öt márka közé még a Fendt és a Claas fért fel 5,9, illetve 5,8 százalékos részedéssel – utóbbi tavaly még a lista második helyét foglalta el.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo